2019-01-29, 17:59
Medlem
Snabba frågor med anledning av lite tid just nu. Vore tacksam om någon som vet kan svara.

Är Lenas mobil funnen?
Är mobilens sim-kort funnen?

Har vapen eller tillhygge använts under gärningen?

Vad hittades i Vivalla skogen?

Tack på förhand,
Citera
2019-01-29, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Snabba frågor med anledning av lite tid just nu. Vore tacksam om någon som vet kan svara.

Är Lenas mobil funnen?
Är mobilens sim-kort funnen?

Har vapen eller tillhygge använts under gärningen?

Vad hittades i Vivalla skogen?

Tack på förhand,

Så vitt jag vet finns inget bekräftat officiellt. Gäller samtliga frågor.
Citera
2019-01-29, 18:40
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @krabbankonrad.

Jag vill be att få tacka dig så mycket för att du är vänlig och hjälper till så gott du kan i detta mordfallet gällande LW , och du skall veta att varje litet bidrag till denna tråden är mycket välkommet , åtminstone jag uppskattar det du gjort.

Tack @krabbankonrad.

Ps: Om du har något mer som du kan tillföra tråden gällande den nu pågående mordutredningen på den bragta kvinnan LW , så är jag alltid tacksam Ds.

Mvh/ @JokerMannen.

Tillägg: Dem två par Geo-cach-öron-dekorationerna och som jag söker , skall vara av Silver.

Citat:
Ursprungligen postat av krabbankonrad
Jag känner inte till något om ett par silverörhängen, men kände heller inte Lena på ett närmare plan.

Kanske kan ändå följande vara till hjälp. På geocachingshop.nl finns ett flertal smycken varav några är örhängen i silver. Bland andra de på följande länk:
https://www.geocachingshop.nl/en/jewelry/8552-geocaching-earrings-pendant-silver.html

Det bör vara en modell utan s.k. tb-kod eftersom LW med största säkerhet annars skulle registrerat dem så att de varit synliga på LW's profil på geocaching.com. Fliken "Trackables" i högra kolumnen:
https://www.geocaching.com/profile/?guid=56ff6bbc-6ad8-4e64-b211-97a164c252fa

Du skrev i ett annat inlägg att Lenas silverörhängen skulle ha en mindre gravering. Jag förutsätter att det inte är en s.k. tb-kod utan en personlig gravering, kanske ett hjärta eller initialer.

Hon verkar även ha haft ett par silverörhängen (dock ej geocachemönster) som hon, av sina bilder att döma, bar vid andra högtidstillfällen. Bl.a på just den bild på sociala medier där hon omnämns som "Präs*-Pocahon*as". Intressant (?) att JM nu för andra gången verkar vilja dra ljuset dit
Citera
2019-01-29, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Hon verkar även ha haft ett par silverörhängen (dock ej geocachemönster) som hon, av sina bilder att döma, bar vid andra högtidstillfällen. Bl.a på just den bild på sociala medier där hon omnämns som "Präs*-Pocahon*as". Intressant (?) att JM nu för andra gången verkar vilja dra ljuset dit

Kan någon/båda förkommit på brottsplatsen och någon letar efter?
Citera
2019-01-29, 19:23
Medlem
Citat:
Hej @VigosRos

Jag inväntar fortfarande på ett skrivet papper och som gäller samtliga tider som inhämtats från vittnen , och gällande då för Måndags-kvällen den 14 Maj År 2018 inom Mikaels' distrikt i Nya Hjärsta samt Örebro Län , och så fort jag är klar med granskningen , så skall du få besked om detta.

Med vänliga hälsningar från @JokerManen.

Observera ! .... Detta inlägget , och som nu kan låta iakttagas här ovan sett inom den gråa citat-rutan , är sammankopplat med detta inlägget här nedan sett och skrivet.

Efter att jag nu har gjort en kortare överblick av de skrivna papper som tillsänts mig som kopior... så vill jag förts och främst få klargjort följande av mig deklarerat här under , och som följande lyder:

Kan vi vara överens , om att medlemmen @Dalaan. och som tillsammans med sambo fick höra intensiva och nattliga skrik Måndagen den 14 Maj År 2018 , och då först genom sitt då något öppna sovrums-fönster och med början vid klockan 23:30 , och därefter hördes kommande skrik från då för dem okänd person komna i intervall fram till cirka klockan 23:35 då skriken avslutades helt enligt @Dalaans'. ?

Obs ! ... @Dalaans' var sedan per fordon ute och sökte efter person och varifrån skriken kunde ha kommit , detta skall ha skett enligt @Dalaans' under cirka 10 minuters då pågående söknings-tid , ett antalet gångna minuter därefter bestämde sig @Dalaans' för att kontakta SOS LarmCentralen , samtalet från @Dalaans' inkom klockan 23:47:18.

@Dalaans' hör ett intensivt skrik från person med påbörjat klockan 23:30 , skriken upphör klockan 23:35 (ungefärligen) , sökning pågick under 10 minuter fram till klockan (ungefärligen) 23:45 och 2 minuter och 18 sekunder därefter mottog SOS LarmCentralen från @Dalaans' klockan 23:47:18.

Obs ! .... Innan jag tillför tråden nya uppgifter angående detta nu här ovan deklarerat , så vill jag från trådens olika medlemmar få bekräftat om någon eller flera har några invändningar mot detta skrivna.

Mvh/ @JokerMannen 👤
Citera
2019-01-29, 19:52
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Från ca. 23:30 till 23:35 När vi gick ut till bilen och började åka runt och leta var klockan ca. 23:40 och skriken hade slutat.

JokerMannen, ovan ser du dalaans redogörelse för tidpunkterna den kvällen, så dina uppgifter stämmer bra.

Edit: Nedan framgår att de ringde kl 23.47.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Rosamund 2019-01-29 kl. 19:58. Anledning: La in länk
Citera
2019-01-29, 19:54
Medlem
Citat:

Hej @GilGrissom82.

Obs ! ... Beträffande av mig tidigare och vid några tillfällen nu omtalade Geo-Cach-öron-dekorationerna som LW i sin ägo hade , så finns det mycket att hämta in enligt min bedömning och ... Obs ! .... om jag nu kommer att lyckas med mitt arbeta ? .... det vill säga , att jag på något sätt lyckas med att spåra dom ?

Obs ! ... Det ligger till på följande vis , att ett av dessa två par Geo-cach-öron-dekorationerna i Silver , har en liten in-gravering som jag vill låta jämföra med en av tre stycken omnämnda personer inom LW:s' tidigare skrivna privata dagboks-anteckningar , mer än så kan jag inte avslöja för tillfället.

Obs ! .... Enligt nyligen ovan , och tre av mig omtalade personer , så kommer jag senare framåt att klargöra för trådens' medlemmar vilka personer som det är frågan om.

Mvh/ @JokerMannen 👤
Citera
2019-01-29, 19:58
Medlem
Citat:
Hej @krabbankonrad.

Jag vill be att få tacka dig så mycket för att du är vänlig och hjälper till så gott du kan i detta mordfallet gällande LW , och du skall veta att varje litet bidrag till denna tråden är mycket välkommet , åtminstone jag uppskattar det du gjort.

Tack @krabbankonrad.

Ps: Om du har något mer som du kan tillföra tråden gällande den nu pågående mordutredningen på den bragta kvinnan LW , så är jag alltid tacksam Ds.

Mvh/ @JokerMannen.

Tillägg: Dem två par Geo-cach-öron-dekorationerna och som jag söker , skall vara av Silver.

På det här fotot verkar Lena bära sina Geocach-örhängen i silver. Förmodar
att det är dessa du efterfrågar, JokerMannen.

Fotot är från Kräftfiskeeventet i Södermanland den 8/10/2017.
Paret på fotot är Puimann*tj*s (*e) från Holland.

https://img.geocaching.com/cache/log/large/da6cd553-776c-4873-a312-3f8abea53948.jpg
Citera
2019-01-29, 20:20
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

https://img.geocaching.com/cache/log/large/da6cd553-776c-4873-a312-3f8abea53948.jpg

Frågan är iofs om de verkligen är i silver, eller om det är hennes guld-geocacheörhängen som pga. ljuset/reflexer ser ljusare ut (dvs. mer som silver).

Bilden som du länkat till är från ett Kräft-event den 10 augusti 2017, och samma datum loggar hon nämligen även sin TravelBug "Hang-on" på just den cachen (dessa "Hang-on" verkar vara hennes guld-geocacheörhöngen, av bilden på TB-beskrivningen att döma, dvs. hennes örhängen på Kräfteventet borde därför vara samma som hon har på bilden där hon bär vit blus):

Senast redigerad av GilGrissom82 2019-01-29 kl. 20:29.
Citera
2019-01-29, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
JokerMannen, ovan ser du dalaans redogörelse för tidpunkterna den kvällen, så dina uppgifter stämmer bra.

Edit: Nedan framgår att de ringde kl 23.47.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Hej @Rosamund.

Tills vidare vill jag deklarera att jag länge har förstått att det legat en hund begraven i dessa tidigare av @Dalaans' angivna och cirka-tider.

Obs ! .... Jag deklarerar tills vidare , att det existerar inte någon möjlighet att @Dalaans' skall ha hört ett påbörjat skrik med start från klockan 23:30 , och jag är tvärsäker på att det är så det förhåller sig i verkligheten efter dem bevis som finns.

Obs ! ... Jag kommer att utröna dessa tider efter min absolut bästa förmåga för att på sådant sätt kunna komma fram till någonting helt annat än gällande klockan 23:30.

Obs ! .... När jag lyckats med att sammanställa vissa saker beträffande tiderna , så klargörs detta till alla trådens' medlemmar.

Mvh/ @JokerMannen 👤
Citera
2019-01-29, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Hej @OzzieTheOwl.

Man tackar och bugar till Ugglan Ozzie för ett gott visat intresse till att vilja hjälpa till i detta nu pågående mordfallet genom att bidra med hjälp.

Obs ! ... Jag samlar in alla bilder som jag kan komma över och så även denna , men dessa två par Geo-cach-öron-dekorationerna är av mindre storlek.

Obs ! .... Fortsätt sökandet , behåll kontakten.

Mvh/ @JokerMannen 👤
Citera
2019-01-29, 20:44
Medlem
Citat:
Frågan är iofs om de verkligen är i silver, eller om det är hennes guld-geocacheörhängen som pga. ljuset/reflexer ser ljusare ut (dvs. mer som silver).

Bilden som du länkat till är från ett Kräft-event den 10 augusti 2017, och samma datum loggar hon nämligen även sin TravelBug "Hang-on" på just den cachen (dessa "Hang-on" verkar vara hennes guld-geocacheörhöngen, av bilden på TB-beskrivningen att döma, dvs. hennes örhängen på Kräfteventet borde därför vara samma som hon har på bilden där hon bär vit blus):

Du har säkerligen rätt att det är ljuset och/eller reflexer som gör att
det ser ut som om örhängena är i silver. På bilden där hon har den vita
blusen är det ju utan tvekan de guldfärgade.

Har för mig att jag någonstans i tråden sett ett foto där Lena har de
silverfärgade örhängena i Geocach-modell (och med text att hon var
så glad över de) men det kan vara minnet som spelar mig ett spratt!
Har inte lyckats hitta det fotot i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in