2019-01-29, 23:26
Medlem
Fick höra idag av en som kände S,att han varit på många småtjejer i stallet. Vet inte vilket stall eller när som menades..
Och att han ska ha haft ensam vårdnad, men det kan ju inte stämma. För han sa ju att han inte orkade med varannan vecka.
Citera
2019-01-29, 23:32
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Nja, jag hörde den ganska tidigt av en vän som kände paret! Me hen kan ju ha fått det om bakfoten förstås. Det tar 9 min enligt hitta.se , men du ska klä på dig starta bilen så minst en kvart borde det ha tagit för henne!
Då håller inte min teori. 3,5 min video. Men att skicka sms till henne känns vanskligt. Hur kom hon dit så fort? Kan han ha pratat med nån innan? Eller skickat nåt långt sms om sina planer till nån kompis innan? Hon sket ju honom sa han. Skulle hon rusa dit bara så där? Kan tjejen som hyrde hos SR ringt KA när hon hörde skotten från huset?
Citera
2019-01-29, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Han lär nog ha skickat sms:et direkt efter han dödat sina pojkar, iom det lär KA larmat Polis i samma stund hon får meddelandet.

KA blir då skjutsad i ilfart mot SR:s gård, samtidigt förbereder SR sin final med live sändning på fb.

Denna sändning blir inte direkt så lång som SR nog hade tänkt sej, för KA med sällskap dyker upp relativt snabbt.

SR har inte full koll på tider nu och inte heller vem som kör in på gården, detta gör att han avbryter live sändningen i tron att det är Polisen som kommit, han lägger sej i poolen och skjuter sej själv.

Om ytterligare 10-15 minuter kommer Polisen vilka stoppat KA från att gå in i huset och de går in på brottsplatsen.
Ja exakt så tror jag med att det har gått till! Förutom att hon skulle blivit skjutsad! Eller har det framkommit att hon inte körde bilen själv ?
Citera
2019-01-29, 23:36
Avslutad
Citat:
Ja exakt så tror jag med att det har gått till! Förutom att hon skulle blivit skjutsad! Eller har det framkommit att hon inte körde bilen själv ?

Bara ett logiskt antagande från mej iom att hon var på en födelsedagsfest och jag antar då att man inte låter KA åka till SR:s gård själv.
Citera
2019-01-29, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Då håller inte min teori. 3,5 min video. Men att skicka sms till henne känns vanskligt. Hur kom hon dit så fort? Kan han ha pratat med nån innan? Eller skickat nåt långt sms om sina planer till nån kompis innan? Hon sket ju honom sa han. Skulle hon rusa dit bara så där? Kan tjejen som hyrde hos SR ringt KA när hon hörde skotten från huset?
Nä hyresgästen såg KAs bil och trodde det var hennes bils däck som smällde! KA kom dit så snabbt pga av smset tror jag! smset innehöll nog mer än bara grattis!
Citera
2019-01-29, 23:37
Medlem
Har inte sett videon och tänker inte göra det heller.

Tänker att efter att ha skjutit ihjäl sina små barn borde han ha stänk av blod och kanske grå substans på sig - beroende på var han siktade på sina barn.

Har läst att han har bar överkropp och är våt när han skickar sin gråtvals.

Dusch innan live sändningen?

Kan inget om skjutvapen – men hur är det – är det möjligt att efter skott på första barnet vaknar det andra barnet och upplever dödsångest innan han träffas av skott? Och varför två skott per barn?

Ren avrättning.

Edit.
Tänker att hans vän M varit en stötdämpare så länge hon levde.
Senast redigerad av likor 2019-01-29 kl. 23:43. Anledning: Edit.
Citera
2019-01-29, 23:41
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Nä hyresgästen såg KAs bil och trodde det var hennes bils däck som smällde! KA kom dit så snabbt pga av smset tror jag! smset innehöll nog mer än bara grattis!
Just det. Hon såg bilen! Har ett svagt minne där.
Har han skickat sms/mms efter eller före, då blir det ännu jävligare. Om det nu kan bli det. Jag skriker av frustration. Jag vill ha svar!
Citera
2019-01-29, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KirkHammett
Han tycks ha ett likgiltigt förhållningssätt till sina barn. Inga känslor där. Alla känslor ligger med KA. Varför går han ut med informationen att han sköt 2 skott i dom var? Den informationen är inte relevant men han väljer att berätta det.

Vi alla i denna tråd letar förklaringar, undrar, förfasar oss och spekulerar om denna hemska händelse.
Vill slänga ut en allmän fråga som kanske inte tagits upp så mycket.

VARFÖR valde SR att livesända detta hemska dåd?
Tillhör ju inte vanligheten att vid självmord/mord välja att göra det.
Varför ville han ta upp det som hade hänt och det som skulle ske "offentligt". Han redan ju redan skrivit ett "jättebra" brev till anhöriga och ordnat med praktiska saker. varför räckte inte det.

Kan det belysa något ?
Citera
2019-01-29, 23:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Har inte sett videon och tänker inte göra det heller.

Tänker att efter att ha skjutit ihjäl sina små barn borde han ha stänk av blod och kanske grå substans på sig - beroende på var han siktade på sina barn.

Har läst att han har bar överkropp och är våt när han skickar sin gråtvals.

Dusch innan live sändningen?

Kan inget om skjutvapen – men hur är det – är det möjligt att efter skott på första barnet vaknar det andra barnet och upplever dödsångest innan han träffas av skott? Och varför två skott per barn?

Ren avrättning.

Nej det gick nog snabbt, en hagelbössa har två patroner och du skjuter skott två en sekund efter det första skottet.
Sedan hade han två hagelbössor så han behövde inte ladda om för att skjuta ett skott till i vardera pojke.

Efter skotten badar han i poolen och iom det tvättar bort blodstänket.
Senast redigerad av LawNumberSix 2019-01-29 kl. 23:48.
Citera
2019-01-29, 23:47
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffeoteegott
Vi alla i denna tråd letar förklaringar, undrar, förfasar oss och spekulerar om denna hemska händelse.

Varför ville han ta upp det som hade hänt och det som skulle ske "offentligt". Han redan ju redan skrivit ett "jättebra" brev till anhöriga och ordnat med praktiska saker. varför räckte inte det.

Kan det belysa något ?
Ang liven tror jag han ville ha lite sällskap i eländet. Och förklara sig. Liven skulle nog bli längre än vad den blev. Nu besvarade han kommentarer ist f att berätta.
Ja jösses.
Citera
2019-01-29, 23:51
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffeoteegott

Kan det belysa något ?
Det var HÄMNDMORD och han ville ha ut sitt budskap genom videon att Karin var orsaken till allt till många. Hans syskon skulle ju knappast ha berättat varför han gjorde det om han skrev det i brevet.
Syftet var att hämnas på Karin för att hon hade lämnat honom och svärta ner henne totalt.
Citera
2019-01-29, 23:53
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solrosen2018
Fick höra idag av en som kände S,att han varit på många småtjejer i stallet. Vet inte vilket stall eller när som menades..
Och att han ska ha haft ensam vårdnad, men det kan ju inte stämma. För han sa ju att han inte orkade med varannan vecka.

Ajdå. Stämmer det som sägs i forumet så är det inte bra. Vad menar med "varit på"? Kan det misstolkats? Är en allvarlig "anklagelse".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in