Fruktansvärt vad som hänt. Jag var bortrest några dagar och fick sent kännedom om att det var Samuel Rehn som var den här skjutgalningen. Det snackades om en "kusk" i Bjärredtråden som jag följt, när dessa barnamord jämfördes. Någonstans oroade jag mig för att det skulle vara just han.
Citat:
Ursprungligen postat av
Quickfire
Han har inte gjort några insatser inom travet som är värt att hedra heller!!!!!
Eh, jo. Jag 'är en inbiten spelare på travet och jag ska villigt erkänna att Samuel Rehn var min favorit bland tränarna. Han hade bra hästar och trots att han var amatör med litet stall var han även en bra kusk. För mig var han något av en bankomat, alltid spelvärd. Jag tog alltid med honom på mina system, bara för att det var just han som selade ut hästen. Så någon slags insats gjorde han och den sörjer jag på något avigt sätt.
Men, jag kände honom inte det minsta, måste tilläggas. Visste inte ens om att han hade fru eller barn. Jag visste dock att han var lite deppig, tror han varit öppen med det någon gång.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sanjoh
Var Anna Berndtsson fd sångerska i Junix som hängde sig när hon var tillsammans med samuel mamma till den äldsta pojken? och Karin till den yngsta?
Nej, jag tror utifrån mina stickprov av tråden, att K var mor till båda.
Dessutom tror jag, på samma lösa grunder, att hon hängde sig redan 2007. Det var i så fall ett märkesår för denne ynklige mördare. Det var samma år som han gick genom isen med traktorn och nästan dog. Då blev det stora rubriker om att han trodde han skulle dö:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/a/VR6Gkr/korde-traktor--sjonk-genom-isen
Men inga rubriker, ingen självömkan, när sambon hänger sig? Vilken sjuk jävel.
Citat:
Ursprungligen postat av
Äppelkäck
Han var inte på Valla den kvällen men en häst som han tränade (Roadscanner) startade i lopp 5, ett montélopp (trav med ryttare i sadel, ej kusk i sulky, för de som inte vet) och kom fyra där. Starten var utsatt till strax före 20.00.
Äntligen någon som har koll! Jag såg också att Roadscanner startade, han måste ha "skjutit grabbarna" direkt efter loppet (som han högst troligt följde på atg live). Fjärdeplatsen var kanske ytterligare en besvikelse.
Jag gick igenom några av hans hästar, historik etc. på travsportens databas. Han har ju haft så många minnesvärda: Little Big Horn, Good Grief m.fl. Jag slogs emellertid av att man var så snabb där på att avmarkera Samuel Rehn, det går inte att klicka på honom. Och apropå just Roadscanner, så står SR som tränare fram till 24/1 2019. Det är snabbt uppdaterat (jag såg detta i förrgår)!
Om du nu känner hans verksamhet bättre, har du någon aning om hur hästen Longlegs dog? Det var en lovande häst som drogs med problem i hela sitt (korta) liv. SR sa att han var skör, men jag börjar nu misstänka att han plågade hästen av någon sjuk anledning. Det har också ryktats i tråden om att han plågade hästar. Det kan ha gällt Longlegs, tänker jag. Efter att den var i träning en sväng hos J*rgen Westh*lm, där den fungerade lite bättre, var den struken för hälta varannan månad i ett och ett halvt år. Sedan dog den plötsligt i slutet av 2013, nio år gammal. Avlivad, skulle jag tro.
SR:s sätt att prata om hur han "skjutit grabbarna", att de låg och sov och inte märkte någonting, är ungefär som om han talar om avlivande av hästar. Det är så fruktansvärt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Timeout
Män som är otrogna brukar vara det igen och vi har ju fått info om hans sexköp när barnen var födda/KA var gravid.
(…)
Ja tre gånger köpte han sex av henne enligt inlägget på insta, 2012-2013, och det var tvunget att vara jättehemligt för han var så pass känd. Ingen fick veta.
Ja, det var ju en skandal med hästkarlar som utnyttjade en minderårig flicka (under 18) i prostitution. Han var väl någon av gubbarna som kom undan (vilka man kan tänka fanns).
Citat:
Det känns äckligt att SR köpte sex av en prostituerad 3 ggr 2012 och 2013 när han hade små barn hemma och/eller en gravid sambo.
Ja, vidrigt. Förutom att han utnyttjade själva flickan svek han sin fru, som han dessutom skyller sitt vansinnesdåd på. Vilket empatilöst kräk.
Och den har man haft som favorit