2019-01-29, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Safera
Gjorde han två videos?
Pratas om att den var igång länge, att folk ringde polisen redan runt kl 21.00 och Karin anlände 21:24. Den videon vi såg är ju bara 3 min.
Nej livesändningen startade vid 21-tiden. Bara en video. Karin anlände inte 21.24. Polisen har registrerat tiden 21.24 för händelsen. Personerna som såg sändningen ringde nog strax efter livesändningen startat eller slutat.
Citera
2019-01-29, 22:45
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det kanske är ett delmotiv till att de dödades. Att förhindra att KA fick del i gården, genom att killarna hade ärvt den.
Hemska tanke, så kan det ha varit.
Citera
2019-01-29, 22:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stortoka
Tror nog att även polisen funderar över detta. Går ju att ta upp detta igen!

Att SR nog drev Anna till att ta sitt liv känns inte främmande numera, men att han skulle mördat henne känns väl som lite mindre troligt, eller..?
Citera
2019-01-29, 22:52
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Exakt så tolkar jag också videon. Han stillnar ibland från tårar och ylande, läser, svarar och gråter igen. Så det blir lite osammanhängande. Jag tror, om han fått sända i tio minuter, att vi fått mer substans istället för gissningar som vi har nu. Men - han trodde polisen kom - han avslutade sändningen och sköt sig.

Jag håller med både dig och @Remark. Jag skrev liknandes malts i ett tidigare inlägg: (FB) 3 personer har hittats döda i Sala, 2019-01-23

Fast tyvärr är många här inne så pass upprörda att de har svårt att distansera sig från sina känslor när de ser videon och analyserar och tolkar därefter.

Brottet är fruktansvärt men i vissa situationer måste man distansera sig för att kunna analysera, som tex polisens utredare.
Citera
2019-01-29, 23:01
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Fruktansvärt vad som hänt. Jag var bortrest några dagar och fick sent kännedom om att det var Samuel Rehn som var den här skjutgalningen. Det snackades om en "kusk" i Bjärredtråden som jag följt, när dessa barnamord jämfördes. Någonstans oroade jag mig för att det skulle vara just han.
Citat:
Ursprungligen postat av Quickfire
Han har inte gjort några insatser inom travet som är värt att hedra heller!!!!!
Eh, jo. Jag 'är en inbiten spelare på travet och jag ska villigt erkänna att Samuel Rehn var min favorit bland tränarna. Han hade bra hästar och trots att han var amatör med litet stall var han även en bra kusk. För mig var han något av en bankomat, alltid spelvärd. Jag tog alltid med honom på mina system, bara för att det var just han som selade ut hästen. Så någon slags insats gjorde han och den sörjer jag på något avigt sätt.
Men, jag kände honom inte det minsta, måste tilläggas. Visste inte ens om att han hade fru eller barn. Jag visste dock att han var lite deppig, tror han varit öppen med det någon gång.
Citat:
Ursprungligen postat av Sanjoh
Var Anna Berndtsson fd sångerska i Junix som hängde sig när hon var tillsammans med samuel mamma till den äldsta pojken? och Karin till den yngsta?
Nej, jag tror utifrån mina stickprov av tråden, att K var mor till båda.
Dessutom tror jag, på samma lösa grunder, att hon hängde sig redan 2007. Det var i så fall ett märkesår för denne ynklige mördare. Det var samma år som han gick genom isen med traktorn och nästan dog. Då blev det stora rubriker om att han trodde han skulle dö:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/a/VR6Gkr/korde-traktor--sjonk-genom-isen

Men inga rubriker, ingen självömkan, när sambon hänger sig? Vilken sjuk jävel.
Citat:
Ursprungligen postat av Äppelkäck
Han var inte på Valla den kvällen men en häst som han tränade (Roadscanner) startade i lopp 5, ett montélopp (trav med ryttare i sadel, ej kusk i sulky, för de som inte vet) och kom fyra där. Starten var utsatt till strax före 20.00.
Äntligen någon som har koll! Jag såg också att Roadscanner startade, han måste ha "skjutit grabbarna" direkt efter loppet (som han högst troligt följde på atg live). Fjärdeplatsen var kanske ytterligare en besvikelse.
Jag gick igenom några av hans hästar, historik etc. på travsportens databas. Han har ju haft så många minnesvärda: Little Big Horn, Good Grief m.fl. Jag slogs emellertid av att man var så snabb där på att avmarkera Samuel Rehn, det går inte att klicka på honom. Och apropå just Roadscanner, så står SR som tränare fram till 24/1 2019. Det är snabbt uppdaterat (jag såg detta i förrgår)!

Om du nu känner hans verksamhet bättre, har du någon aning om hur hästen Longlegs dog? Det var en lovande häst som drogs med problem i hela sitt (korta) liv. SR sa att han var skör, men jag börjar nu misstänka att han plågade hästen av någon sjuk anledning. Det har också ryktats i tråden om att han plågade hästar. Det kan ha gällt Longlegs, tänker jag. Efter att den var i träning en sväng hos J*rgen Westh*lm, där den fungerade lite bättre, var den struken för hälta varannan månad i ett och ett halvt år. Sedan dog den plötsligt i slutet av 2013, nio år gammal. Avlivad, skulle jag tro.

SR:s sätt att prata om hur han "skjutit grabbarna", att de låg och sov och inte märkte någonting, är ungefär som om han talar om avlivande av hästar. Det är så fruktansvärt.
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Män som är otrogna brukar vara det igen och vi har ju fått info om hans sexköp när barnen var födda/KA var gravid.
(…)
Ja tre gånger köpte han sex av henne enligt inlägget på insta, 2012-2013, och det var tvunget att vara jättehemligt för han var så pass känd. Ingen fick veta.
Ja, det var ju en skandal med hästkarlar som utnyttjade en minderårig flicka (under 18) i prostitution. Han var väl någon av gubbarna som kom undan (vilka man kan tänka fanns).
Citat:
Det känns äckligt att SR köpte sex av en prostituerad 3 ggr 2012 och 2013 när han hade små barn hemma och/eller en gravid sambo.
Ja, vidrigt. Förutom att han utnyttjade själva flickan svek han sin fru, som han dessutom skyller sitt vansinnesdåd på. Vilket empatilöst kräk.
Och den har man haft som favorit
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2019-01-29 kl. 23:16.
Citera
2019-01-29, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivallaA
Nej livesändningen startade vid 21-tiden. Bara en video. Karin anlände inte 21.24. Polisen har registrerat tiden 21.24 för händelsen. Personerna som såg sändningen ringde nog strax efter livesändningen startat eller slutat.
Han ska enligt uppgift även ha skickat ett "grattis sms" till KA. Eftersom hon var där så snabbt, innan den 3 minuters långa videon var slut, så borde han ha skickat smset åtminstone 20 minuter innan han började livesända!
Citera
2019-01-29, 23:15
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Han ska enligt uppgift även ha skickat ett "grattis sms" till KA. Eftersom hon var där så snabbt, innan den 3 minuters långa videon var slut, så borde han ha skickat smset åtminstone 20 minuter innan han började livesända!
Den "uppgiften" är enbart ett rykte och en trådsanning som florerat i vart femte inlägg nu, av folk som hämtat den från nåt tidigare inlägg, som hämtat den från tidigare inlägg. Dessutom bodde hon 2 min m bil därifrån. Kolla kartan. Några småvägar förbi en liten sjö. De bodde nästan grannar. Man kommer långt på två minuter.
Citera
2019-01-29, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Nu är jag inte påläst på arvsregler men jag tror inte det spelar någon roll för arvsordningen om barnen faktiskt avled innan eller efter SR. De är hur som helst inte vid liv när bouppteckningen görs, då är det systrarna som är närmaste levande arvingar. Mamman ärver hur som helst ingenting efter honom såvida hon inte står med i testamentet. Hon kan däremot begära bodelning enligt sambolagen av sådant som gemensamt skaffats till hemmet t.ex möbler och husgeråd men då träder väl dödsboet in i mannens ställe och hon får förhandla med arvingarna dvs systrarna. Hästar, hundar och bilar mm räknas som enskild egendom och det som var skrivet på honom kan hon inte göra anspråk på, vad gäller djuren får man gemensamt komma överens om hur man ska dela vid en separation och nu blir det återigen systrarna hon nu får komma överens med. Kan inte tänka mig att de kommer att förvägra henne något alls hon ber om faktiskt..

Arvsmässigt har det stor betydelse vem/vilka som avled först. Vid bouppteckningen i Dalby där en man mördade sin dotter och sin fru genom att slänga ned dem i ett stenbrott, så avled frun först och den minderåriga dottern sen. Det innebar att kvinnans arvingar (hennes föräldrar och syskon) fick finna sig i att barnbarnets arv efter mamman/kvinnan skulle delas mellan mördarens närstående (farföräldrarna och mördaren syskon då mördare inte ärver sina offer) och dem själva. Så barnet som överlevde längre än mamman hade då ärvt sin döda mor och barnets arv skulle delas mellan arvingarna. Mamman/kvinnan ägde halva egendomen och den ärvde hennes barn, som jag tror levde någon timme längre än mamman. Därpå ärvde faderns närmsta anhöriga tillsammans med med moderns närmsta anhöriga det lilla barnet. Farföräldrarna var i vart fall så godhjärtade att de efterskänkte arvet efter sitt barnbarn och syskondottern till fadern så att han kunde betala en del av skadeståndet till modern/kvinnans dödsbo. Begravningskostnader och skadestånd till målsägarna. Men eftersom mamman dött först så fick hennes dödsbo dela på begravningskostnaderna för barnet med mördaren/maken/fadern. Ordning på torpet ska det vara och det är väldigt viktigt i dessa sammanhang att födelse och död noteras på minuten när för varje enskild individ. Media var initialt mycket upprörda för att så blev fallet. Men kvinnan i Dalby dog före sitt barn och därmed fick hennes dödsbo finna sig i att "hjälpa" mördaren att finansiera hans skadestånd.

Så SR i Sala var mycket påläst och medveten om hur han skulle arrangera allt mot KA:s bästa. Han ville henne enbart ont och därvid är det. Han ville inte ha gemensam vårdnad om sönerna utan ensam vårdnad. Hon skulle inte ha något utan allt var ordnat, enligt vad han sa på sin live-sänding före sitt självmord, så att hans syskon enkelt skulle kunna lösa allt i samband med bouppteckningarna. I vilken mån man hade avtal om enskild egendom känner jag inte till, men det är i så fall noterat på den lokala tingsrätten där sådan egendom ska anmälas och vara offentlig.

Så hästar, hundar och bilar och liknande kan vara enskild egendom OM så är noterat. Det räcker inte att han står som ägare i bilregistret utan varenda häst och enskild hund och enskild bil etc. måste ha anmälts till tingsrätten som just enskild egendom. Protokollfört och vidimerat med vittnens signatur.

Någon här har beskrivit "bilparken" och den imponerar väl inte på någon om det ska vara någon förmögenhet att tala om. Fyra hästar fanns kvar sen SR beslutat sig för att minska på sin verksamhet. Någon häst har vunnit något mindre belopp för några månader sen. En skulle visst gått till slakt nu i helgen, så något Grand Prix-stall var det väl inte. Att hålla tre mediokra hästar kostar mer än det smakar. SR har lär också ha haft skatteskulder och de är personlig "egendom" och den har han försökt lösa genom att sälja skog som hörde till gården. Där, på gården, har väl KA också arbetat oc h har kanske något ägande? Nog för att SR har försökt att belasta livet med skulder att dela på och få och värdelösa tillgångar får väl framtiden utvisa. (Hundarna tar jag inte upp här för jag misstänker att det inte rör sig om högt meriterade champions).

Om KA ärver eller ej beror på om de fortfarande var gifta eller inte och om bodelningen var avslutad. SR kan inte ha testamenterat bort mer än sin andel av ett skiftat bo. Så skilsmässan måste ha fullbordats och bodelningen avslutats. (Eller om de var sambo med gemensamma barn). Jag vet inte hur jag skulle ställt mig i motsvarande KA:s situation, men så här spontant så skulle jag med hjälp av boutredaren hämtat minnessaker efter sönerna och något med med personligt affektionsvärde. Resten skulle jag lämnat bakom mig till SR:s systrar. Bilar, hästar, hundar. Fastigheten kan säljas av och något av skadorna kanske kan täckas. Det lär nog ta månader och år innan KA kan komma till hälsa och i arbete igen.

SR lär inte sitta på Guds högra sida och skrocka förnumstigt över sin framgångsrika hämnd. Troligen hamnar han i underjorden utan utsikt och utan något att glädjas över. Inte ens skadeglädje kan värma som hettan där han hamnar.
Citera
2019-01-29, 23:18
Medlem
KirkHammetts avatar
Citat:

Det skulle betyda att han skjuter barnen, skickar sms till KA. Sen går det minst 20 minuter innan han börjar live-sända. Detta eftersom KA befann sig en bit från bostaden hos en bekant? Vad har han isåfall gjort under den tiden? Ta av sig kläderna och sätta igång poolen känns som 5 minuter max. Jag tror inte tidsperspektivet håller i denna teori.
Citera
2019-01-29, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Den "uppgiften" är enbart ett rykte och en trådsanning som florerat i vart femte inlägg nu, av folk som hämtat den från nåt tidigare inlägg, som hämtat den från tidigare inlägg. Dessutom bodde hon 2 min m bil därifrån. Kolla kartan. Några småvägar förbi en liten sjö. De bodde nästan grannar. Man kommer långt på två minuter.
Nja, jag hörde den ganska tidigt av en vän som kände paret! Me hen kan ju ha fått det om bakfoten förstås. Det tar 9 min enligt hitta.se , men du ska klä på dig starta bilen så minst en kvart borde det ha tagit för henne!
Citera
2019-01-29, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KirkHammett
Det skulle betyda att han skjuter barnen, skickar sms till KA. Sen går det minst 20 minuter innan han börjar live-sända. Detta eftersom KA befann sig en bit från bostaden hos en bekant? Vad har han isåfall gjort under den tiden? Ta av sig kläderna och sätta igång poolen känns som 5 minuter max. Jag tror inte tidsperspektivet håller i denna teori.
Han kan ju ha satt sig ner på en stol och bölat i 10 minuter!
Citera
2019-01-29, 23:26
Avslutad
Citat:

Han lär nog ha skickat sms:et direkt efter han dödat sina pojkar, iom det lär KA larmat Polis i samma stund hon får meddelandet.

KA blir då skjutsad i ilfart mot SR:s gård, samtidigt förbereder SR sin final med live sändning på fb.

Denna sändning blir inte direkt så lång som SR nog hade tänkt sej, för KA med sällskap dyker upp relativt snabbt.

SR har inte full koll på tider nu och inte heller vem som kör in på gården, detta gör att han avbryter live sändningen i tron att det är Polisen som kommit, han lägger sej i poolen och skjuter sej själv.

Om ytterligare 10-15 minuter kommer Polisen vilka stoppat KA från att gå in i huset och de går in på brottsplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in