Citat:
Ursprungligen postat av
ReedMe
Du tror inte att nån har blivit mördad?
Jag vet inte vad jag tror. Funderade lite igår kväll.
Varför dröjde identifikationen då pappan troligtvis kunde bistå? Kanske praxis att få bekräftat via dna på litet barn?
Varför parkerad så synligt? Antingen för att bli hittad snabbt så anhöriga ska kunna informeras eller för att mgm ska kunna få ut livförsäkring. Eller för att msm blev avbruten i sin gärning då bussen körde in på parkeringen (vintertid körs enbart vissa turer ner till Flaten).
Och du har rätt, initialt trodde jag att det var utökat självmord. Men som sagt, mordmisstanken kvarstår efter obduktion, så jag får kanske ändra uppfattning.
Jag har även en annan yttepytteliten fundering. Inledningsvis i tråden postade en användare en uppgift om att en tekninker gav som förslag att någon kört på mamman och barnet (pga av att det enligt samma uppgift fanns en barnvagn i närheten). Jag vet inte, men kanske körde han på dem med skåpbilen, fick panik, gömde dem och tog sedan bussen därifrån. Det som kraftigt talar emot är ju att denne person då borde stå på hyresavtalet och vara oerhört misstänkt som gm.