2019-01-29, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Du tror inte att nån har blivit mördad?

Jag vet inte vad jag tror. Funderade lite igår kväll.

Varför dröjde identifikationen då pappan troligtvis kunde bistå? Kanske praxis att få bekräftat via dna på litet barn?

Varför parkerad så synligt? Antingen för att bli hittad snabbt så anhöriga ska kunna informeras eller för att mgm ska kunna få ut livförsäkring. Eller för att msm blev avbruten i sin gärning då bussen körde in på parkeringen (vintertid körs enbart vissa turer ner till Flaten).

Och du har rätt, initialt trodde jag att det var utökat självmord. Men som sagt, mordmisstanken kvarstår efter obduktion, så jag får kanske ändra uppfattning.

Jag har även en annan yttepytteliten fundering. Inledningsvis i tråden postade en användare en uppgift om att en tekninker gav som förslag att någon kört på mamman och barnet (pga av att det enligt samma uppgift fanns en barnvagn i närheten). Jag vet inte, men kanske körde han på dem med skåpbilen, fick panik, gömde dem och tog sedan bussen därifrån. Det som kraftigt talar emot är ju att denne person då borde stå på hyresavtalet och vara oerhört misstänkt som gm.
Senast redigerad av Ramaria 2019-01-29 kl. 21:18.
Citera
2019-01-29, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenKiwk
Som jag skrev blev det ju inget synligt sår. Det är i storlek med en nål. Det jag menar på är att fastställa det är nog inte alls helt lätt.

Det jag menar på är att barn kan slå sig, råka ut för saker som sedan dödar. Mamman går ångest och anklagar sig själv och därefter tar livet. Min tes handlade om att det kunde vara bakvänt och därav blir det svårare att förstå vad som hänt.

Plastfarnor dog av en blödning eller var de propp. Omständigheterna var sonen hittade henne hemma, liggandes vid bordet i tvrummet. Det stod 2 glas på bordet med lite whiskey i, kaffe var bryggt och orört. Pga detta rubriceras det som mord. Tills obduktionen var klar. Då hon var ensam enligt vad alla visste blev det väldigt märkligt med vem som skulle varit där. Men obduktion ich dylikt tog max en vecka så var de klart vad som hänt.

Att hon börja "dejta" var inget hon ville gå ut med öppet då maken dog ca 1.5år tidigare.
Men det var en stor grej. Mord hit och dit. Vem vad när hur.

Poängen är att det tog inte såhär lång tid innan polisen media uttalade sig.
Detta fall rör även ett barn. Bör väl skynda på? Är sambon utom misstanke borde han väl stress detta?

Jag tror snarare det drar ut mer på tiden, men men vi lär nog bli åtminstone lite klokare med tiden.
Mamman mördade barnet och sen sig själv är fortfarande mitt stalltips.
Citera
2019-01-29, 21:30
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
GT: Polisen: Därför dog männen på rastplatsen

Den preliminära dödsorsaken offentliggjordes nästan en månad efter fyndet. Det var en gammal bil.

Tragiskt. Kanske rosthål någonstans där avgaserna letade sig in? Eller spricka i grenröret och in via friskluftsintaget. Jag har jävligt stor respekt för bensin, diesel och gasolvärmare. Har ibland övernattat i båt under kylslagna dagar, men jag fryser hellre lite i en sovsäck än riskera att inte vakna upp alls.
Citera
2019-01-29, 21:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tragiskt. Kanske rosthål någonstans där avgaserna letade sig in? Eller spricka i grenröret och in via friskluftsintaget. Jag har jävligt stor respekt för bensin, diesel och gasolvärmare. Har ibland övernattat i båt under kylslagna dagar, men jag fryser hellre lite i en sovsäck än riskera att inte vakna upp alls.
Det visar iaf att vi kan få vänta på dödsorsaken i Flaten också.
Citera
2019-01-29, 21:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Det är märkligt att mordmisstanken kvarstår efter att obduktionen är genomförd på de båda.

En kolmonoxidförgiftning kan vara en olyckshändelse, självmord men också ett mord. En obduktion kan ge svar på om förgiftning är dödsorsaken men inte nödvändigtvis hur och varför den uppstod.

En teknisk undersökning av fordon och andra omständigheter behövs för att reda ut vad som har hänt.

Tills man vet vad, hur och varför kvarstår brottsmisstanke, inget märkligt alls.

Det kan handla om mord, men också inte.
Citera
2019-01-29, 21:43
Medlem
Frågetecken jag har

Varför anmäldes dem försvunna på torsdagen men saknades sedan onsdagen?

Varför skrevs inget i media om en försvunnen kvinna med ett barn?

Varför hyrdes bilen?

Varför tog identifieringen ”lång tid”?

Varför så tyst bland hennes Facebookvänner?
Citera
2019-01-29, 21:50
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Frågetecken jag har

Varför hyrdes bilen?

Är hennes FB-sida kvar?
Citera
2019-01-29, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Är hennes FB-sida kvar?

Yes. Hon heter A*na J*ssica där.
Citera
2019-01-29, 21:56
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Frågetecken jag har

Varför hyrdes bilen?

Bra frågor, men inga svar. Lever man i ett förhållande kan det ju inte höra till vanligheterna att man bara inte dyker upp och tillbringar natten på annat håll utan att säga något. Att det inte skrevs något i media har säkerligen att göra med att det varje år anmäls tusentals försvinnanden, men de allra flesta kommer tillrätta inom 48 timmar. Typ 99,9%. Det skapar i normala fall ingen uppståndelse. Varför bilen hyrdes är jätteintressant och kanske framförallt VEM som hyrde den.
Långsamt identifiering ja. Annat intressant är ju också varför polis är så förtegen. Tycker det är mycket som inte stämmer in på självmordshypotesen i det här fallet. Det är lite för många konstigheter för att jag riktigt ska tro på det, även om det förstås inte heller kan uteslutas. Dödsorsak, vem som hyrde bilen och varför. Samt kartlägga modern och dotterns sista tid i livet. Där någonstans ligger väl gåtans lösning och det är säkert vad polisen arbetat med och kanske fortfarande arbetar med. Tids nog borde polisen lämna mer information.
Citera
2019-01-29, 21:56
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Jag vet inte vad jag tror. Funderade lite igår kväll.

Varför dröjde identifikationen då pappan troligtvis kunde bistå? Kanske praxis att få bekräftat via dna på litet barn?

Varför parkerad så synligt? Antingen för att bli hittad snabbt så anhöriga ska kunna informeras eller för att mgm ska kunna få ut livförsäkring. Eller för att msm blev avbruten i sin gärning då bussen körde in på parkeringen (vintertid körs enbart vissa turer ner till Flaten).

Och du har rätt, initialt trodde jag att det var utökat självmord. Men som sagt, mordmisstanken kvarstår efter obduktion, så jag får kanske ändra uppfattning.

Jag har även en annan yttepytteliten fundering. Inledningsvis i tråden postade en användare en uppgift om att en tekninker gav som förslag att någon kört på mamman och barnet (pga av att det enligt samma uppgift fanns en barnvagn i närheten). Jag vet inte, men kanske körde han på dem med skåpbilen, fick panik, gömde dem och tog sedan bussen därifrån. Det som kraftigt talar emot är ju att denne person då borde stå på hyresavtalet och vara oerhört misstänkt som gm.
Jag gissar att polisen såg på hennes transaktioner att hon hyrt en skåpbil och letade efter den. När dom sen hittade bilen förstod dom nog vilka som låg där bak. Identifikation innehåller ju en del byråkratiska teknikaliteter och polisen passar nog på att ägna sig åt lite ostört underrättelsearbete innan dom offentliggör offrens identiteter.

Vi får anta att alla provsvar inte har kommit än. Polisen vill väl inte förhasta sig, utan vill vara tvärsäkra när dom uttalar sig.
Citera
2019-01-29, 21:57
Medlem
Gick tillbaka till Bjärred. Jämför svaren med de svar polisen ger om JN och T i skåpbilen! Det är tydlig skillnad. Om de senare är det verkligen locket på. Helt. Jag har väl en okomplicerad tanke om varför, men behåller den för mig själv. (Jag är inte personligen bekant med de inblandade och sitter inte på någon intressant info).

https://www.expressen.se/kvallsposten/darfor-rader-total-tystnad-fran-polisen/
Citera
2019-01-29, 21:57
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Yes. Hon heter A*na J*ssica där.

hmm att inte en enda har skrivit där tyder på att det inte är hon; om inte hennes man har inloggningsuppgifterna och går in och tar bort inlägg; men i så fall borde han göra profilen dold för alla utom vänner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in