2019-01-29, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring

Angående min senare fråga, vad tyder på att det är någon annan än mamman?

Det är märkligt att mordmisstanken kvarstår efter att obduktionen är genomförd på de båda.
Citera
2019-01-29, 20:19
Medlem
Konsumkassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Va väl i helgen på tv4 som en krimexpert så att faktiskt va fler kvinnor än män som mördar sina barn?

Vad jag förstått så är det - när föräldrar mördar sina barn - vanligare att kvinnor dödar spädbarn, men för äldre barn är det vanligare att pappan är mördaren.

Att mörda barnet som hämnd gentemot andra föräldern är det vanligare att pappor ägnar sig åt.
Citera
2019-01-29, 20:22
Medlem
Konsumkassens avatar
Kvinnan och barnet står registrerade i folkbokföringsregistret som avlidna onsdagen den 16 januari.

Ändå lite förvånande tycker jag, att man fastslagit det redan i officiella register, för de hittades väl på fredagen?
Citera
2019-01-29, 20:31
Medlem
GoldenKiwks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Och jag påstår att det hade dragits korrekta slutsatser på en obduktion om du dog av stelkramp med synligt sår.

Angående min senare fråga, vad tyder på att det är någon annan än mamman?

Som jag skrev blev det ju inget synligt sår. Det är i storlek med en nål. Det jag menar på är att fastställa det är nog inte alls helt lätt.

Det jag menar på är att barn kan slå sig, råka ut för saker som sedan dödar. Mamman går ångest och anklagar sig själv och därefter tar livet. Min tes handlade om att det kunde vara bakvänt och därav blir det svårare att förstå vad som hänt.

Plastfarnor dog av en blödning eller var de propp. Omständigheterna var sonen hittade henne hemma, liggandes vid bordet i tvrummet. Det stod 2 glas på bordet med lite whiskey i, kaffe var bryggt och orört. Pga detta rubriceras det som mord. Tills obduktionen var klar. Då hon var ensam enligt vad alla visste blev det väldigt märkligt med vem som skulle varit där. Men obduktion ich dylikt tog max en vecka så var de klart vad som hänt.

Att hon börja "dejta" var inget hon ville gå ut med öppet då maken dog ca 1.5år tidigare.
Men det var en stor grej. Mord hit och dit. Vem vad när hur.

Poängen är att det tog inte såhär lång tid innan polisen media uttalade sig.
Detta fall rör även ett barn. Bör väl skynda på? Är sambon utom misstanke borde han väl stress detta?
Citera
2019-01-29, 20:32
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Det är märkligt att mordmisstanken kvarstår efter att obduktionen är genomförd på de båda.
Du tror inte att nån har blivit mördad?
Citera
2019-01-29, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konsumkassen
Kvinnan och barnet står registrerade i folkbokföringsregistret som avlidna onsdagen den 16 januari.

Ändå lite förvånande tycker jag, att man fastslagit det redan i officiella register, för de hittades väl på fredagen?

Så då visade alltså obduktionen att de dog dagen dem försvann, och anmäldes försvunna dagen efter dem dog isåfall.
Jag undrar fortfarande varför det inte stod något i media om en försvunnen kvinna och barn i media?! Är man så dålig att man klarar av att mörda sitt barn och ta sitt liv är det väl inget som händer över en natt?
Citera
2019-01-29, 20:34
Medlem
GoldenKiwks avatar
Citat:

Då har ju obduktion mm visat att de varit döda ca 2 dygn innan de hittades.

Så vad är då problemet med att utala sig?

Hade det varit självklart självmord utökat. Hade det stått. En sån sak för att jag bara mer känner att sambon är inblandad.
Citera
2019-01-29, 20:34
Medlem
ReedMes avatar
Citat:

Ja, det gick snabbt. Kanske för att ett litet oskyldigt, värnlöst barn föll offer.
Citera
2019-01-29, 20:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

När en försvunnen person hittas avliden ska, om inte dödsdagen kan fastställas, dagen för försvinnandet räknas som dödsdag.
Citera
2019-01-29, 20:47
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Inte längesedan två polacker hittades döda i en bil norr om Jönköping, kolmonoxidförgiftning. Finns fall där smugglade människor i liknande skåpbil varit kolmonoxidförgiftade när de hittades.

Fråga mig inte varför, jag bara konstaterar.

Visst kan det handla om mord, dock lite tidigt att vara helt övertygad tycker jag.

Jag vet ingenting om de fall du beskriver, men en tänkbar anledning skulle kunna vara att de använt någon värmare av något slag. Gasol kanske?
Citera
2019-01-29, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
När en försvunnen person hittas avliden ska, om inte dödsdagen kan fastställas, dagen för försvinnandet räknas som dödsdag.
Ok. Tack för info
Citera
2019-01-29, 20:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag vet ingenting om de fall du beskriver, men en tänkbar anledning skulle kunna vara att de använt någon värmare av något slag. Gasol kanske?
GT: Polisen: Därför dog männen på rastplatsen
Citat:
Obduktionen av männen var klar i slutet av vecka 14, skriver SVT, men eftersom Rättsmedicinalverket inte kunde fastslå någon dödsorsak begärde polisen i Jönköping kompletterande undersökningar.

Och nu går polisen ut med den preliminära dödsorsaken, rapporterar SVT Jönköping.

Resultaten från undersökningen tyder på att läckande avgaser i bilen orsakat männens död.
Den preliminära dödsorsaken offentliggjordes nästan en månad efter fyndet. Det var en gammal bil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in