2019-01-28, 14:16
Medlem
Enpeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InaScott
Langessn jag tog tramadol, ca 10 ar sedan.. men korde mycket jonk for typ 2 ar sedan, sen dess helt utan opiader, har vart i thailand nu ett tag och vlle testa tramadol har, kopte en karta med 10 st 100mg... tog forst 3 kande ingenting, sen tog jag 2 till, precis nar jag tog dem tva sa kande jag hur det borjade kicka, tog typ 2h for skiten att kicka, i kombinaton med trotthet lag jag bara i sangen och nodda, och fran ngenstans forsvan ruset, sa tag 5 till och efter ca 1h kom det tllbaka i ca 4-5h sen somnade jag.. men dagen efter jag skulle testa kande jag typ ingenting, sa tog 8 st..fick ett ett skont rus.. dag 3 kande jag knappt nagot pa 10 st.... kan tolleransen stiga sa fort? eller kan de va daliga tramadol?

Det e dessa grunenthal tramadol retard

Just med tramadol så är ju bonuset att toleransen inte går upp så fort. Håller man det typ 2 gånger en helg till och från så blir det bra. Men det blir lätt hänt att man gör det till en vana.

Man mår skit typ feber, svettningar. Håll ut, ta ett varmt (ja) bad. Drick te nu när du redan är i Thailand. Det går över.
Senast redigerad av Enpenis 2019-01-28 kl. 14:21.
Citera
2019-01-29, 12:40
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dennisdenko
Tamol xx 100/200 är den värsta ATn efter Oxy enligt mig. Ledvärt överallt, magen krångla som helvete, kallsvettades och blev kok het så fort så man hann inte ens ta av sig tröjan. E0xakt allt var negativt. Inget som man ville göra, serotoninet var son bortblåst pga inget stadigt intag länge.... soff/sängliggande i typ 7 dagar innan de försvann!

Men nu de senaste har jag gått ner till 200mg en vecka, sen 100mg, så börja jag känna lite, då tog jag xanax och lyrics och så försvann det. Givet vis loperamid för magen..
Varit ren i några veckor nu för klarade fan inte av en AT till assä...

Dock lite OT här, men har inte fått AT pp sub, har jag tagit för lite eller är den mycket mildare när.det kommer till avtändning?
Såg att folk föredrog den i tråden.

Mvh

Jag har alltid trott att det är en myt att Tram A ger värre AT än tram B. Även många av mina polare påstår att dessa röda tramadol ger en värre AT, men trodde alltid att de prata massa strunt. Så olika tram ger olika avtändningar?
Citera
2019-01-29, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Jag har alltid trott att det är en myt att Tram A ger värre AT än tram B. Även många av mina polare påstår att dessa röda tramadol ger en värre AT, men trodde alltid att de prata massa strunt. Så olika tram ger olika avtändningar?
Det låter väldigt konstigt. Varför skulle olika sorters tram ge olika mycket at? Alla sorters tram innehåller ju tramadolhydroklorid. De måste vara något mer som skiljer dem åt innehållsmässigt isåfall.
Citera
2019-01-29, 15:53
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Det låter väldigt konstigt. Varför skulle olika sorters tram ge olika mycket at? Alla sorters tram innehåller ju tramadolhydroklorid. De måste vara något mer som skiljer dem åt innehållsmässigt isåfall.
För att all Tramadol inte tillverkas i medicinska/läkemedels industrier?
Citera
2019-01-29, 15:54
Medlem
intesants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth

Citat:

Det enda jag kan komma på som eventuellt skulle kunna skilja dem åt är olika ration mellan de två enantiomererna (höger- och vänstermolekylen). Eftersom de båda står för lite olika effekter så är det kanske inte omöjligt.
Citera
2019-01-29, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
För att all Tramadol inte tillverkas i medicinska/läkemedels industrier?
Men det verkar vara så att avtändningen även skiljer från olika ”äkta” tramadol sorter.
Citera
2019-01-29, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intesant
Det enda jag kan komma på som eventuellt skulle kunna skilja dem åt är olika ration mellan de två enantiomererna (höger- och vänstermolekylen). Eftersom de båda står för lite olika effekter så är det kanske inte omöjligt.
Intressant tanke... Har du koll på var skillnade i ruseffekt är mellan de två enantiomererna?
Citera
2019-01-29, 21:09
Medlem
infiltrants avatar
Citat:
Intressant tanke... Har du koll på var skillnade i ruseffekt är mellan de två enantiomererna?

Om jag har förstått det hela rätt och min kemi sitter i rätt, så är ruseffekten fortfarande densamma.
Citera
2019-01-29, 21:10
Medlem
infiltrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnhemsoldat
tja, fick ett par kartor och har tagit några varje dag i 2 veckor. Ska sluta nu men mår mer illa än AT på ngt annat. Någon som har uppfattning om hur länge? känns som jag ska fkng dö

Runt några dagar till x antal veckor. Bara o hålla ut.
Citera
2019-01-29, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infiltrant
Om jag har förstått det hela rätt och min kemi sitter i rätt, så är ruseffekten fortfarande densamma.
Har du koll på om avtändningen skilljer sig?
Citera
2019-01-29, 21:22
Medlem
infiltrants avatar
Citat:
Har du koll på om avtändningen skilljer sig?

Då de optiska isomererna är rakt av speglade så är det ingen skillnad utom möjligtvis kväven.
Om det är något med avtändningen så är det kväven i strukturförändringarna som ligger bakom.
Inte helt 100 på detta dock, någon mer kunnig kan gärna svara.
Citera
2019-01-30, 03:53
Medlem
intesants avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av infiltrant

Det finns skillnad i ruseffekter mellan de enantiomererna, både för tramadol och den aktiva metaboliten o-desmetyltramadol:

Tramadol:

Tramadol induces analgesic effects through a variety of different targets on the noradrenergic system, serotoninergic system and opioid receptors system. Tramadol exists as a racemic mixture, the positive enantiomer inhibits serotonin reuptake while the negative enantiomer inhibits noradrenaline re-uptake, by binding to and blocking the transporters. Tramadol has also been shown to act as a serotonin releasing agent. Both enantiomers of tramadol are agonists of the mu-opioid receptor and its M1 metabolite, O-demethylate, is also a mu-opoid receptor agonist but is 6 times more potent than tramadol itself.

O-Desmetyltramadol

The two enantiomers of desmetramadol show quite distinct pharmacological profiles; both (+) and (−)-desmetramadol are inactive as serotonin reuptake inhibitors, but (−)-desmetramadol retains activity as a norepinephrine reuptake inhibitor, and so the mix of both the parent compound and metabolites contributes significantly to the complex pharmacological profile of tramadol.

Givet att detta stämmer är det kanske inte alldeles konstigt att avtändningar kan skilja sig åt, givet även att olika sorters tram har olika blandning av enantiomererna.

Och det är ju t ex intressant att de flesta av oss upplever "de röda" vara de bästa, vad gäller ruset alltså. Kan bero på blandningen här med kanske, om inte dessa tabletter är oäkta och spetsade med något annat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in