Citat:
Ursprungligen postat av
Doleo
Jag har provat Tamol-XX 200mg, signature HAB made in india, röda tabletter och 100mg, snabbverkande.. De är väldigt beroendeframkallande, speciellt om man har en "beroendepersonlighet", toleransen kickar in ganska snabbt, doshöjning för att få samma effekt, svårt att sluta ta dem, etc.
Jag har under åren under korta perioder med långa mellanrum emellanåt använt de gamla vanliga 50mg tramadol. Med dem upplevde jag aldrig svårigheter med att sluta att ta dem tvärt och avtändingen (ATn) var knappt märkbar, kände mig bara lite hängig och trött ett par dagar.
Men "Tamolen" är något helt annat, som jag beskrev i första stycket. Avtändingen var fruktansvärd, först kommer den fysiska ATn, sängliggandes i en vecka med typiska opiatsmärtor, ont i hela kroppen, speciellt i benen, frossa och svettningar om vartannat, diarré, etc. Vecka 2 när det värsta fysiska gått över, då kommer den psykiska ATn. Vecka 3 då börjar kroppen sakta återställas till "normalläge" men man känner sig fortfarande lite "snurrig"
Tamol-xx 100/200mg signature är den värsta opiat/opioid jag provat, rena rama rävgiftet. Jag har inga belägg för det, men jag tror att den innehåller andra substanser av okänd art, det är inte bara ren tramadol i dom. Jag kommer aldrig att bruka/missbruka det indiska rävgiftet Tamol igen.
Mitt första inlägg i den här tråden är från 2006, under 10 år brukade jag inte tramadol alls. Men 2016 började jag bruka mindre mängder i kortare perioder.
Mitt andra inlägg från 2006:
Tamol xx 100/200 är den värsta ATn efter Oxy enligt mig. Ledvärt överallt, magen krångla som helvete, kallsvettades och blev kok het så fort så man hann inte ens ta av sig tröjan. E0xakt allt var negativt. Inget som man ville göra, serotoninet var son bortblåst pga inget stadigt intag länge.... soff/sängliggande i typ 7 dagar innan de försvann!
Men nu de senaste har jag gått ner till 200mg en vecka, sen 100mg, så börja jag känna lite, då tog jag xanax och lyrics och så försvann det. Givet vis loperamid för magen..
Varit ren i några veckor nu för klarade fan inte av en AT till assä...
Dock lite OT här, men har inte fått AT pp sub, har jag tagit för lite eller är den mycket mildare när.det kommer till avtändning?
Såg att folk föredrog den i tråden.
Mvh