2019-01-29, 17:53
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turtleexpress
Har jag sagt att skithuvudet inte får svara? Jag säger att vi inte vill bli presenterade av horor.

Ne, att frimurare är inblandade är inte ett bevis, men det är ett svar på vart man ska titta för att veta vilka som ligger bakom. Dessutom är frimurare kända för att hålla hemligheter, så om du blint vill lita på såna får du va naiv.

Är södra Polstjärnan en hemlighet?
Är det en hemlighet att halva Turning Torso är dold bakom horisonten/vatten om man står tillräckligt långt bort?
Är det en hemlighet att solen lyser moln underifrån vid soluppgång och solnedgång?
Är det en hemlighet att solen lyser toppen på höga berg först och sedan ”kryper” ner ju högre upp solen stiger?
Är det en hemlighet att solen går i en exakt rak bana över himmelen på hela jordklotet under vårdagjämningen och höstdagjämning?
Är det en hemlighet att alla stjärnor roterar motsols runt norra Polstjärnan samtidigt alla stjärnor roterar medsols runt södra Polstjärnan?
Är det en hemlighet att tre personen, en i Australien, en i Sydafrika och en i Argentina kan titta på södra Polstjärnan med norr exakt i ryggen?
Är det en hemlighet att halvmånen står upp i Sverige, ligger ner vid ekvatorn och står upp fast 180 grader vriden (gentemot Sverige) i Sydafrika?
Är det en hemlighet...

Alla dessa bevis som alla själv kan se anser du är hemligheter??? Ooookey...
Senast redigerad av Jazzil 2019-01-29 kl. 18:37.
Citera
2019-01-29, 17:55
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebban
Att skapa en falsk verklighet om vår tillvaro och existens kan väl knappast kallas banalt!

Är det verkligen så svårt att se helhetsbilden? Syftet är ju uppenbart, försvaga bibelns auktoritet och på sikt förinta kristna nationer, kristna traditioner och värderingar och ersätta dom med nya kabbalistinspirerade värderingar där det abnorma blir normalitet.

Den heliocentriske världsbilden och den snurrande globen är ingenting annat än judisk kabbalism, eller talmudisk mysticism, maskerad som vetenskap. Enligt sekten är perception realitet, lyckas man inbilla majoriteten att vi lever på en snurrande glob i en oändlig universum så blir det verklighet.

https://www.youtube.com/watch?v=BIaSw8jjE_8
Bibelns ord gäller endast de troende, den har ingen auktoritet i allmänhet. Den är knappt ens auktoritet för de troende, eftersom många ändå väljer vilka delar de tycker är guds ord och vilka som endast är “metaforer” och egentligen betyder något annat än det som står. Alltså har inte globjorden något med bibelns auktoritet att göra. Vi kan ju enkelt konstera att jorden är sfärisk genom att exempelvis se när solen med oförändrad storlek går ned bakom horisonten.
Citera
2019-01-29, 18:06
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Har jag sagt att skithuvudet inte får svara? Jag säger att vi inte vill bli presenterade av horor.
Med bristande argument kommer de personliga påhoppen.

Jag presenterade inte dig, menar du möjligen representerade?
I så fall representerade jag inte dig, jag representerade de plattjordingar som tror att jorden är oändlig. Vilket jag kan ha förståelse för, eftersom ingen kant någonsin har påvisats. Det är dessutom det enda (som jag hört hittills) som nästan kan likna ett logiskt resonemang av en plattjording.

Ne, att frimurare är inblandade är inte ett bevis, men det är ett svar på vart man ska titta för att veta vilka
Citera
2019-01-29, 18:08
Medlem
Bongomans avatar
Citat:

3. Foucaults pendel måste startas för hand, trams. Kolla eric dubays debunk.

Trams tråd, hej då.

Ja, givetvis måste man starta själva svängningen men den gradvisa avvikelsen kommer av rotationen.

https://www.youtube.com/watch?v=iqpV1236_Q0
Citera
2019-01-29, 18:16
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ja det gör du, och jag kallar dig hora när du horar ut sanning mot pengar.
När och av vem får jag pengar?
Har du någon åsikt om pengarna som exemplevis Eric Dubai tjänar som plattjording.

Citat:
Vill ni förklara vad för kant ni pratar om?
Kanten där jorden slutar, om jorden är platt och har begränsad yta. Jag ber om ursäkt, ska försöka vara tydligare nör jag svarar dig i fortsättningen.

Citat:
Löjligt att ni sitter och leker okunniga när ni har diskuterat så mycket här.... Ni är så tydligt oärliga människor. Och gör er arbetsledare en otjänst när ni är så uppenbara.
Ja, det är lite löjligt att diskutera hypoteser om jorden är platt. Det är samtidigt rättså underhållande med alla abrovinklar som hittas på för att bortförklara bevisen för den sfäriska jorden. Som nu när du började jiddra om en oändlig jord, när jag då undrade hur det fungerar med en ändlig jord, då börjar du jiddra om kanten. Har jorden en kant eller inte?
Citera
2019-01-29, 18:24
Medlem
Citat:

Ne, att frimurare är inblandade är inte ett bevis, men det är ett svar på vart man ska titta för att veta vilka som ligger bakom. Dessutom är frimurare kända för att hålla hemligheter, så om du blint vill lita på såna får du va naiv.

Vilka ligger bakom vad? Förklara.

Jag behöver inte "blint lita" på någon. Jag kan med egna ögon och egna observationer tänka ut att det är helt otänkbart att jorden är platt. Alla ni plattjordare har också bevisen runt er varje dag. Att ni envisas med att blint tro på vad några idioter lägger upp på youtube är för mig obegripligt. Varför tänker ni inte själva?
Citera
2019-01-29, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
När och av vem får jag pengar?
Har du någon åsikt om pengarna som exemplevis Eric Dubai tjänar som plattjording.

Kanten där jorden slutar, om jorden är platt och har begränsad yta. Jag ber om ursäkt, ska försöka vara tydligare nör jag svarar dig i fortsättningen.

Ja, det är lite löjligt att diskutera hypoteser om jorden är platt. Det är samtidigt rättså underhållande med alla abrovinklar som hittas på för att bortförklara bevisen för den sfäriska jorden. Som nu när du började jiddra om en oändlig jord, när jag då undrade hur det fungerar med en ändlig jord, då börjar du jiddra om kanten. Har jorden en kant eller inte?
Exakt, först påstår du att platt jord är oändlig till en frågande, sedan frågar du vart kanten är. Oärliga antaganden.

Jag har gjort min förklaring längre bak, och du har läst den. Jag hadde gått att övertyga, men som sagt ni gör ert jobb dåligt.

Du kan ju alltid göra ett nytt försök att debunka min text därbak, jag ska läsa det.
Citera
2019-01-29, 18:43
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Exakt, först påstår du att platt jord är oändlig till en frågande, sedan frågar du vart kanten är. Oärliga antaganden..
Jag påstod ingenting. Jag förklarade att skyddande av rikedomar vore en bra anledning till att hitta på att jorden är ändlig, eftresom det inte finns någon kant sä blir det en logisk följd att införa en sfärisk modell.

Citat:
Jag har gjort min förklaring längre bak, och du har läst den. Jag hadde gått att övertyga, men som sagt ni gör ert jobb dåligt.
Kan du länka till inlägget? Det är svårt att hålla reda på alla dumheter.

Citat:
Du kan ju alltid göra ett nytt försök att debunka min text därbak, jag ska läsa det.
Jag har redan betat av del 1-3.
Citera
2019-01-29, 18:44
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Nej solen är inte så stark som man tror, den är hyffsat svag, det är bara stormakten som luras i sina böcker om att solen skulle vara stark, den är så stark som den behöver vara för att ge liv till jorden om man säger så, inget mera.

Din okunniga slyna.
För att bara ge liv till jorden så krävs ofattbara mängder energi. 7,35 x 10^16 Watt ungefär. Solen är ungefär 170000 gånger så ljusstark som fullmånen. Om jorden är platt så är solen 5941 km över zenit. För att bli lika ljussvag som månen så måste solen färdas ytterligare 10 954 662 km bort på ingen tid alls. Och vi skulle fortfarande kunna se den eftersom vi kan se fullmånen.
Citera
2019-01-29, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Jag har redan betat av del 1-3.
Jag är uppenbarligen inte nöjd med det du lagt fram.
Citera
2019-01-29, 18:49
Medlem
Jazzils avatar
Citat:

Vad är det för ”hemligheter” du pratar om???

Ignorerar du mig???

(FB) Flat Earth--Jorden är platt
Citera
2019-01-29, 18:55
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det känner jag inte till, då du stått helt svarslös. Eller har jag missat att du svarat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in