2019-01-28, 09:30
Medlem
Dom är verkligen bedragare 4 olika firmor i ett, finns det nån som fått rätt när man bestridit boten hos hojab? Dom är IAF anmälda till Datainspektionen för det ska stå adressen dit man ska bestrida och det har det inte gjort utan fick googla fram ett telefonnr gissa vem som svara om inte hojab fast jag ringt till handel och jurist inkasso..fick tjata mej till postadress,och nu fick jag reda på att Svea inkasso AB gjort uc kontroll, när jag ringde så har dom inte hand om kraven men krävs inte att dom har ärendet hos sig för att göra uc? Dom kunde inte hjälpa mej och så pigg så svara hojab då hade han kopplat mej vidare, fast jag sa bestämt nej,du ska svara mej....tror pvakterna jobbar på provision,hojab är inget annat än skojare och sms park är deras partner in crime.....
Citera
2019-01-29, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaragdgron777
Dom är verkligen bedragare 4 olika firmor i ett, finns det nån som fått rätt när man bestridit boten hos hojab? Dom är IAF anmälda till Datainspektionen för det ska stå adressen dit man ska bestrida och det har det inte gjort utan fick googla fram ett telefonnr gissa vem som svara om inte hojab fast jag ringt till handel och jurist inkasso..fick tjata mej till postadress,och nu fick jag reda på att Svea inkasso AB gjort uc kontroll, när jag ringde så har dom inte hand om kraven men krävs inte att dom har ärendet hos sig för att göra uc? Dom kunde inte hjälpa mej och så pigg så svara hojab då hade han kopplat mej vidare, fast jag sa bestämt nej,du ska svara mej....tror pvakterna jobbar på provision,hojab är inget annat än skojare och sms park är deras partner in crime.....

Innan ni beskyller någon för att vara bedragare vill det till att ni beskriver vari bedrägeriet skulle bestå.
Hur företagsbildningen är upplagd har knappast något med detta att göra. Sedan börjar ni blanda in p-vakter och deras lönesystem.
Det väsentliga är givetvis om ni har parkerat fel, då utfärdas en faktura på kontrollavgift av något parkeringsbolag, de anlitar i sin tur Hojab för viss administration. Har ni synpunkter på grunden i utfärdandet så plägar uppgift om hur besvärsskrivelser skall lämnas städse återfinnas på fakturan.
Citera
2019-01-29, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaragdgron777
Problemet är att man kan bedraga även om man följer alla regler. Gäller bara att ma gör det snyggt och smart
Citera
2019-01-29, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Problemet är att man kan bedraga även om man följer alla regler. Gäller bara att ma gör det snyggt och smart
OM så skulle vara, vilket visst är möjligt, så är det inget som går att påtala formellt. Dessutom inget som pekade ut vad som skulle ha varit bedrägligt i Hojabs verksamhet heller.
Citera
2019-01-29, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
OM så skulle vara, vilket visst är möjligt, så är det inget som går att påtala formellt. Dessutom inget som pekade ut vad som skulle ha varit bedrägligt i Hojabs verksamhet heller.
Hursomhelst är det ännu ett lätt sätt att suga medelsvensson på pengar
Citera
2019-01-29, 15:58
Medlem
Citat:
Hursomhelst är det ännu ett lätt sätt att suga medelsvensson på pengar
Och därmed bedrägeri?? Verkar inte som att ni förstått vad Hojabs verksamhet är tydligen.
Citera
2019-01-29, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Och därmed bedrägeri?? Verkar inte som att ni förstått vad Hojabs verksamhet är tydligen.
"suga medelsvensson på pengar" läser ja mellan raderna i deras årsredovisning
men fortsätt du att försvara, det är skitkul att läsa dina inlägg
Citera
2019-01-31, 21:03
Medlem
Citat:
"suga medelsvensson på pengar" läser ja mellan raderna i deras årsredovisning
men fortsätt du att försvara, det är skitkul att läsa dina inlägg

Det är ju ni som inte förstått vad Hojab gör? De skriver inte ut ett dugg. Parkeringsföretag skriver ut kontrollavgifter och överlåter sedan fodran till Hojab som sköter administration och indrivning.
Citera
2019-02-11, 11:56
Medlem
UT64s avatar
Hojab är väl en del av skitföretaget Prioritet Finans, "Sveriges största sponsor av idrott".

Hursomhelst är hela systemet med parkering av bilar riggat för att du skall åka fast!
En mycket lukrativ bransch för avskum som vill lura folk, men inte gå fullt ut och bedriva
rent kriminell verksamhet, som t.ex. Hells Angels.
Citera
2019-02-11, 12:20
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Hojab är väl en del av skitföretaget Prioritet Finans, "Sveriges största sponsor av idrott".

Nej, Hojab är en bifirma till Svea Inkasso som är dotterbolag till Svea Ekonomi.
Citera
2019-02-11, 13:33
Medlem
https://www.allabolag.se/what/hojab%20finansinkasso
Citera
2019-02-11, 16:41
Medlem
Och Svea i sin tur har samröre med vissa organiserade element på samhällets baksida, där kanske inte alla kör bil.

Och ja, parkeringsbolagen sätter systematiskt lappar som är fel, med vetskap om att de flesta inte överklagar. Skulle man överklaga/bestrida, så slår de ifrån sig så att man tröttnar alt. tar livet av sig, för man blir galen av att bolag får hålla på så här.

De är fullkomligt iskalla och tillhör gruppen som konsekvent försvinner först när de ser någon i nöd/olycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in