2018-11-30, 19:21
Medlem
zebra121s avatar
De tre senaste säsongerna har SE-laget gått vidare från kvalet mot allsvenskt motstånd och sedermera blivit allsvenskt. För något år sedan var de flesta överens om att AS ofta löser kvalet över två ronder.

Tre år i rad är ingen tur - jag skulle säga att pendeln har svängt här. SE-lagen har numera minst lika goda chanser att klara ett kval.
Citera
2018-12-01, 01:33
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Varför vill du se pyttelaget Frej så högt upp?
Nära bortamatch
Citera
2018-12-01, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Örgryte Halmstad & IK Frej får gärna sluta högst upp.

Samtidigt ser jag gärna att AFC åker ur allsvenskan direkt.

Vilken arena skulle de spela på? Inte drygt menat. Genuint nyfiken.

Tillägg, Grimsta? Skulle det kunna fungera?
Senast redigerad av MeNeFrego 2018-12-01 kl. 05:07.
Citera
2018-12-01, 21:27
Medlem
Bapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PriMaxGbg
ÖIS har nästan truppen för 2019 klar och behåller många nyckelspelare. Bör bli topplag även nästa år! Dalkurd får gärna åka ur direkt

Ja, dessa utpressande snyltare får gärna retirera ner till korpen för min del.

I övrigt så lär Brommapojkarna ha en rätt bra chans att knipa åtminstone en kvalplats till Allsvenskan.
Citera
2018-12-01, 23:15
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeNeFrego
Vilken arena skulle de spela på? Inte drygt menat. Genuint nyfiken.

Tillägg, Grimsta? Skulle det kunna fungera?
Antar att du menar IK Frej. Klart de ska spela i Täby. Tror du täbyborna åker ut till Vällingby där Grimsta ligger för att se Frej? Glöm det.

Bara att bygga ut Vikingavallen istället. Enda problemet som jag ser med platsen är dock att det ligger mitt ute i ett bostadsområde.
Citera
2018-12-02, 09:20
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Jag håller med angående Dalkurd. Hoppas att de åker rakt ner i Div 1.
Citera
2019-01-04, 00:35
Medlem
TeenageFanclubs avatar
Tror förväntningarna på VSK inte ska vara så höga som vissa påpekar här i tråden. Man har inte så mycket erfarenhet från spel i högre serier på bärande spelare och värvningarna såhär långt under fönstret har varit unga väletablerade spelare från division 1 klubbar. Stefan Batan blir nog därför viktig under året och att mittfältet med Johansson och Hellgren höjer sig en nivå.

Sen tycker jag det är svårt att bedöma kvalitén mellan serierna; Brage gjorde det bra förra året, BP gick direkt upp, Dalkurd gick upp till Allsvenskan på två säsonger, AFC, Sirius och Östersund gick också snabbt upp i Allsvenskan. De lagen är de senaste sex lagen som har vunnit Division 1 norra och om man ska titta på hur dem har lyckats så ser det ut som att division 1 norra har varit en väldigt stark serie.

Jag tror dock att VSK kommer kämpa i botten eller hamna strax ovanför bottenträsket till slut. Målsättningen är att klara sig kvar, allt annat är bonus enligt mig.
Citera
2019-01-07, 11:30
Medlem
odonkors avatar
Om S1 2019-tråden kontra AS 2019 motsvarar publikintresset i år känns serien oroväckande trött.
Måtte den aldrig hamna på sidan två.
Med det sagt så skall jag bättre mig och rapportera från Sveriges framsida.

ÖIS nyförvärv:
Wede, gais
Brorsson, TFF
Zanjanchi, Hisings Backa
Bernhardsson, Sävedalen
Sköld, Örebro
Fredrik Andersson, MFF

Förluster:
Montiel, Belgien
Ericsson, FFF

Skadad
Paulson, Korsband

Övriga förluster påverkar inte och tre juniorer uppflyttade.

Summa summarum tre riktigt tunga tapp och några spännande värvningar ihop med en klassmålvakt.
Lär räcka till en topp 5, men med målsättningen är att gå upp så då hade centrala mittfältet behövt förstärkning.

Men ÖIS mår bra, vilket man känner av i alla led.
Fredrik Björck's kontrakt som assisterande tränare avslutades i förtid för att göra platsen tillgänglig för målvakten Stojan Lucic och vips fanns platsen och pengarna för att hämta hem Fredrik Andersson. Succé!

Gissar att Sköld blir årets flopp och att Brorsson och Zanjanchi blir nya favoriter.
Citera
2019-01-29, 01:08
Medlem
rikastistorstans avatar
Sådärja! Ailton är hemma igen. Jämnsvag Superetta i år tycker jag. ÖIS och Halmstad sticker ut men har svårt att se några direkta slagpåsar också. Möjligen att Syrianska och Varberg kan få det tufft men det är en ren gissning. Även GAIS kan mycket väl åka. Inte mig emot. I år måste vi bara gå upp. Må tio år av ökenvandring få ett slut nu.
Citera
2019-01-29, 13:45
Medlem
odonkors avatar
Som nämnt,
Ailton är hemma igen 34år, gammal men i superettan lär han kunna göra kaoz.
Oerhört sympatisk person som väljer bort oljemiljoner mot att få komma hem.

Sedan så är det i princip klart att Kevin Fransson (17år) skriver på för Parma.
Tredje utlandsförsäljningen på mindre än ett år. Bra reklam för akademin.

TFF, får 5-10milj per år. Kommer de pengarna användas redan i år eller skall styrelsen rösta om man vill delta först?

Vad kommer TFF kunna köpa för de pengarna i så fall, nu när det är allmänt känt att man kan höja prislappen?
Om TFF skall panikvärva så det lär ju fradgas i munnen på agenterna.
Citera
2019-01-29, 13:51
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odonkor
Som nämnt,
Ailton är hemma igen 34år, gammal men i superettan lär han kunna göra kaoz.
Oerhört sympatisk person som väljer bort oljemiljoner mot att få komma hem.
Kul med en brasiliansk hemvändare. Har han svensk brud eller är det bara hans ÖIS-hjärta som bultar för att komma "hem" till Sverige?
Citera
2019-01-30, 09:26
Medlem
odonkors avatar
Svensk fru och två svenska barn, familjen har bott i Sverige under hans senaste utlandsäventyr så för familjen har alltid Göteborg varit hemma.

Alltid kul när klubben lyckas göra ett så pass stort intryck på utländska spelare att de ser det som att komma hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in