2019-01-31, 20:13
Medlem
TeenageFanclubs avatar
VSK tuggar på i försäsongstider. I helgen vann laget mot Dalkurd med 2-0. Igår blev Jesper Floren, tidigare Gefle, klar för VSK och i kväll går man och vinner mot AFC med 2-1. Allting känns lite för bra lite för tidigt. Det är liksom två månader kvar tills säsongen börjar.
Citera
2019-02-01, 15:53
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odonkor
Svensk fru och två svenska barn, familjen har bott i Sverige under hans senaste utlandsäventyr så för familjen har alltid Göteborg varit hemma.

Alltid kul när klubben lyckas göra ett så pass stort intryck på utländska spelare att de ser det som att komma hem.

Ja nu väntar man bara på Ken Fagerberg.
Citera
2019-02-02, 15:30
Medlem
ÖIS manglar Falkenberg idag i andra halvlek i sin premiärmatch och det såg överlag väldigt bra ut. Känns oroväckande bra och jag väntar mig ett fiasko likt det 2013 när vi gjorde en urstark försäsomg och åkte ur serien.

Nyckeln till framgång är att aldrig tänka positivt så kan det bara bli bättre.
Citera
2019-02-02, 18:45
Medlem
Readyfreddies avatar
Vilka spelar på/planerar att spela på gräs i denna serie? Dessa lag vill vi ha upp till Allsvenskan.
Citera
2019-02-03, 08:49
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Vilka spelar på/planerar att spela på gräs i denna serie? Dessa lag vill vi ha upp till Allsvenskan.

Det verkar vara 9 gäng (enligt https://sv.wikipedia.org/wiki/Superettan_2019) som spelar på gräs/hybrid. Degerfors, Gais, HBK, J.Södra, Mjällby, TFF, Varberg, Öis och Öster.

Som alltid gäller, ut med 3 lag med plast ur allsvenskan och upp med tre lag med gräs/hybrid.
Citera
2019-02-03, 11:52
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det verkar vara 9 gäng (enligt https://sv.wikipedia.org/wiki/Superettan_2019) som spelar på gräs/hybrid. Degerfors, Gais, HBK, J.Södra, Mjällby, TFF, Varberg, Öis och Öster.

Som alltid gäller, ut med 3 lag med plast ur allsvenskan och upp med tre lag med gräs/hybrid.
Stort tack, det var faktiskt överraskande många.
Citera
2019-02-04, 06:59
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Stort tack, det var faktiskt överraskande många.

Ja, jag vart faktiskt lite överraskad över att mer än hälften hade en riktig plan och inte plastaskit. Som jämförelse har sju allsvenska klubbar en riktig plan.
Citera
2019-02-08, 00:34
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Börjar syrianska få ihop ett slagkraftigt lag för toppen?
Citera
2019-02-16, 17:28
Medlem
Joelfrogs avatar
Halmstad BK vinner superettan, Ante G är en riktigt bra värvning
Citera
2019-02-16, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Både Mjällby och Västerås är klubbar som har erfarenhet utav elitfotboll. Jag tror att de kommer klara sig kvar ganska enkelt.

Sen om man ska kolla på BP, TFF och Dalkurd som kommer uppifrån så är det en svagare trio än HIF, Falkenberg och AFC, som spelade i Superettan ifjol. Framför allt HIF är ju en klubb som ska kunna utmana om topplaceringar i Allsvenskan.
Därför tror jag nu att HBK och ÖIS har en bättre chans att gå upp äv vad de hade inför 2018, men givna är de ändå inte. De behöver fortfarande göra bättre ifrån sig.

Ett tips:

1. IF Brommapojkarna (ned från Allsvenskan efter kval)
2. Halmstads BK
-------------------
3. Örgryte IS
-------------------
4. Trelleborgs FF (ned från Allsvenskan)
5. Mjällby AIF (upp från Söderetten)
6. IK Brage
7. Västerås SK (upp från Norrettan)
8. Dalkurd FF (ned från Allsvenskan)
9. Östers IF
10. Degerfors IF
11. IK Frej
-------------------
12. GAIS
13. Jönköpings Södra IF
-------------------
14. Norrby IF
15. Varbergs BoIS (kvar i Superettan efter kval)

16 lag är det i Superettan, inte 15
Citera
2019-02-16, 18:51
Medlem
Mubutus avatar
Hoppas på Örgryte och Halmstad
Citera
2019-03-03, 20:41
Medlem
Jag kör på som förra året. IK Frej 9:a. Och jag hade rätt förra året.

Nya samarbetet med Bajen kommer att betyda en hel del. Stor del av laget utbytt, finns många lovande nya lirare. Plus en riktigt bra keeper, Olsson.

Numero 1? BP. Upp- och nerlaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in