2019-01-29, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Ja du har väl läst här att örhängen saknas?
Nej det har jag inte (från någon trovärdig källa)... har Du?
Citera
2019-01-29, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nej det har jag inte (från någon trovärdig källa)... har Du?

Ja det är upp till var och en att tycka vad som är trovärdigt.
Eftersom vi fått veta detaljer om örhängena / graverade/ så tror jag inte på något trollande.
Flertalet här har blivit ytterst störda av att det kommer in någon med ny information,
Själva har ni ältat och fantasin har skenat iväg med en massa olika tänkbara och påhittade scenarion.
Suck!
Citera
2019-01-29, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Lonnrot

Du är väl inte så imaginär , att du tror att man löser ett sådant här mord på en kaffe-rast ?

För höge Fáro ! tag nu och använd dina hjärnceller som du föddes med.

Jag ställer även här till dig , och även den av mig ansedda och mycket viktiga frågan , som följande lyder:

Varför stod kvinnas' ytterdörr i ett så kallat glänt-läge till hennes' bostadsrätt , när två nära anhöriga lät sig upptäcka och observera detta på Tisdagens' tidiga morgon den 15 Maj ?

Mvh/ "JokerMannen"
Någon har ställt dörren i gläntläge för att förvissa sig om att ta sig in vid senare tillfälle... om dörren är av sådant slag att den går i lås om den stängs?
Citera
2019-01-29, 10:02
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hur många barn hade LW? Två? Tre?
Det ska ganska mycket (eller lite) till för att nån ska planera för mord på det sätt som det skett. Att tre personer skulle ha gjort det placerar dem i johanna møller-klass. Då måste nåt alldeles rejält stå på spel. Som hundrafemtiotusen eller knarkrättighrterna i Örebro eller simborgarmärket i geocaching. Bara ex-maken eller nått psykfall som ex-makens ex skulle annars kunna anse sig ha tillräckliga skäl.

(Mantorps-filuren kunde ju inte ens få sina fantasi-figurer att ställa upp på hans tokighet.)

😂😂😂😂

Du skriver underbart, tack för dagens första gapskratt.

LW hade 3 barn.

Förresten värst vad tankar vrids mot JG nu för tiden. Har själv försökt vända tankarna mot honom många gånger i tråden för att jag tycker han är skum samt för det faktum att det för mig är helt främmande hur man kan unfrienda någon på Facebook för att vederbörande är osams med en kompis.

Nåt j*kla mysko är det med karl’n.
Citera
2019-01-29, 10:09
Medlem
[quote=Cocinella|66586084]😂😂😂😂

LW hade 3 barn.

Förresten värst vad tankar vrids mot JG nu för tiden. Har själv försökt vända tankarna mot honom många gånger i tråden för att jag tycker han är skum samt för det faktum att det för mig är helt främmande hur man kan unfrienda någon på Facebook för att vederbörande är osams med en kompis.

Nåt j*kla mysko är det med karl’n.[/QUOTE

Förlåt att jag svarar men förmodligen hade han inget val.
"Kompistryck", de beter sig ju som småbarn.
Citera
2019-01-29, 10:24
Medlem
[quote=Medimera|66586124]
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
😂😂😂😂

LW hade 3 barn.

Nåt j*kla mysko är det med karl’n.[/QUOTE

Förlåt att jag svarar men förmodligen hade han inget val.
"Kompistryck", de beter sig ju som småbarn.

Förlåt att jag svarar men man har alltid ett val.
Citera
2019-01-29, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerwalk
Någon har ställt dörren i gläntläge för att förvissa sig om att ta sig in vid senare tillfälle... om dörren är av sådant slag att den går i lås om den stängs?

Hej @powerwalk.

Någon ? hade alltså mycket sent på Måndags-kvällen den 14 Maj År 2018 ställt ytterdörren till bostadsrätten i ett så kallat glänt-läge.

Fråga nummer 1: Vem , ställde ytterdörren i ett glänt-läge ?

Fråga nummer 2: Tror du , att det var LW som själv ställde ytterdörren i glänt-läget ?

Fråga nummer 3: Tror du , och mot ovan nyligen ställd fråga , att det istället var annan person som ställde ytterdörren i glänt-läget ?

Obs ! ... När du finner dig tid att svara , så vore jag tacksam om du ville vara vänlig och samtidigt klargöra varför du i sådant fall tror som du gör , gällande , och den fråga du väljer att svara på.

Mvh @JokerMannen.
Citera
2019-01-29, 11:04
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag måste hålla med om att det känns som för mycket slump att det sker en del relaterat till LW dagarna innan och efter mordet bland JG och HD (även SD kanske?). Hon gjorde väl någon tur i LWs hemtrakter medan JG den här WIGen. Har för mig det var något mer den 16:e maj också med JG.
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella

Nåt j*kla mysko är det med karl’n.
När åklagaren nu efter åtta månaders intensiv utredning mot SD inte verkar ha kunnat hitta någon koppling alls mellan honom och brottet blir det kanske naturligt för en del att i stället intressera sig för människor i hans omgivning, som t.ex. hans fru HD och hans vän JG.

Att ingenting heller talar för att HD eller JG skulle ha med LW:s försvinnande och död att göra blir i det här sammanhanget av underordnad betydelse. Det handlar nog mer om att allt sådant som har med SD att göra nu för många verkar ha blivit mer intressant än LW och själva brottet.

En annan sak som kan ha bidragit till misstankar mot JG är att en kvinna som deltog i bönekedjan tydligen fick information från säker källa om att just SD och JG skulle vara gärningsmännen:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av Draifos 2019-01-29 kl. 11:15.
Citera
2019-01-29, 11:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes

Förlåt att jag svarar men man har alltid ett val.

Jag tror inte alltid man har ett val på det sätt man tror.

Det är t ex ett skäl till att kvinnor blir mördade i nära relationer.

- Varför lämnar inte kvinnan förhållandet när hon bokstavligen är som en fånge med en person som slår henne? Kanske hon t om fruktar för sitt liv?

Ett annat är när människor blir hjärntvättade i sekter.

- Varför lämnar inte människor en sekt som kräver en massa saker av dig och håller dig hårt kontrollerad som i ett osynligt fängelse?

Det finns sådana människor som har en stor förmåga att få andra människor att "dansa efter deras pipa". De har en trevlig och glad attityd, verkar ha en stor dos av självförtroende och ger ett tryggt och stabilt intryck. Man får tilltro till dom. Blir glad av att vara med dom. Kanske får man plötsligt mycket uppmärksamhet, uppmuntran, beröm. Man känner sig uppskattad och tycker att man har fått en bra vän som ser en, lyssnar och bejakar.
Sedan kommer några andra sidor fram. Kanske personen börjar vilja saker av dig. Du övertalas om att du är snål, ogin, lat, okamratlig, dålig förlorare osv om din vän inte får sin vilja igenom. Du känner att det nog kan ligga lite sanning bakom. Ok. Nu får du på nytt uppmärksamhet, höjs till skyarna. Visas upp som ett exempel på en bra kamrat. Steg för steg, utan att du märker det har positionerna flyttats.

Denna mekanism finns hos oss alla, mer eller mindre. Vi manipulerar ibland för att få vår vilja igenom. De flesta människor har dock en slags osynlig gräns för hur långt man går. Man har sitt samvete, sin empatiska förmåga. Den är det som vägleder en.

Vissa människor är mer "egoistiska, en del har mindre förmåga att känna samvete eller empati. De kan manövrera sina medmänniskor på ett skickligt sätt med detta belöningssystem-straffsystem. Manipulera och kontrollera.

Exempel på ytterligheter åt det hållet är ju Arbogakvinnan, eller för den delen Knutbypastorn. De är som tur är väldigt sällsynta.

Jag tror ju naturligtvis inte alla människor är lika lätta att manipulera. Men vi alla har sådana tendenser att vilja "passa in".

Jag tror att den som är en person som i hög grad är kontrollerande, manipulerande är duktig på att veta vilka knappar som h*n ska trycka på för att få dig göra som h*n vill. Dina känsliga punkter.

Det är vad jag tänker kan vara orsaken till den lojalitet som vi ser här.
Och, det är inte lätt att veta vem som är den skyldige. Inte ens ÅK vet det helt säkert.
Även om vi tror oss veta (vissa av oss).
Senast redigerad av notknapparen 2019-01-29 kl. 11:26.
Citera
2019-01-29, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
När åklagaren nu efter åtta månaders intensiv utredning mot SD inte verkar ha kunnat hitta någon koppling alls mellan honom och brottet blir det kanske naturligt för en del att i stället intressera sig för människor i hans omgivning, som t.ex. hans fru HD och hans vän JG.

Att ingenting heller talar för att HD eller JG skulle ha med LW:s försvinnande och död att göra blir i det här sammanhanget av underordnad betydelse. Det handlar nog mer om att allt sådant som har med SD att göra nu för många verkar ha blivit mer intressant än LW och själva brottet.

En annan sak som kan ha bidragit till misstankar mot JG är att en kvinna som deltog i bönekedjan tydligen fick information från säker källa om att just SD och JG skulle ha med LW:s försvinnande och död att göra:

Hej @Draifos.

Jag hade bland annat , och tidigare ställt följande fråga här nedan skriven till medlemmen @PeterNoster , men denna var lite imbecill och därför svarade kort med att det måste väl enbart handla om "dravel"

Här kommer frågan igen:

Kan man verkligen som person veta-om något , som man på förhand inte ! känner till ?

Enligt ovan ställd fråga , vill jag låta mig deklarera , att det är just här vid som JG kommer in i bilden.

Mvh @JokerMannen.
Citera
2019-01-29, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det ska bli mycket intressant om/när förundersökningen vid åtalet släpps. Hur många från geovärlden som förhörts, speciellt då de från Järngänget.

Här är andra delen av sierskan blogg, den där geocashing nämns.

http://dahlstrome.blogg.se/2018/may/jag-sag-lena-wesstroms-mordare.html
Ang inlägget från UD:s fd... var kommer uppgiften att LW tappat mobil och nyckel/nyckelknippa ifrån?

Hur länge sedan var skilsmässan från UD och kände hon SD/LW då? Kunde hon ha missat detta med geo under sin tid som sammanboende i Örebro med UW?

Och "mannen som nu är misstänkt för mordet har arbetat med att "släcka bränder", dock inte sin egen eldsvåda"...

Något är mysko med UD:s ex... hade hon något med JG att göra?
Citera
2019-01-29, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

En annan sak som kan ha bidragit till misstankar mot JG är att en kvinna som deltog i bönekedjan tydligen fick information från säker källa om att just SD och JG skulle vara gärningsmännen:

Draifos, den bloggen verkar vara borttagen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in