2019-01-28, 23:36
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Det är mycket som EGT "vet" och det är ju märkligt med tanke på att EGT, som hen själv säger, "inte känner" MGM väl.
EGT har mer eller mindre försvunnit ur tråden. Har hen varit på förhör och fått yppandeförbud?

Na.se skrev en kort notis om händelsen:

https://www.na.se/artikel/orebro/larm-om-villabrand-i-hjarsta-var-rokutveckling-fran-pannrum
Citera
2019-01-28, 23:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Na.se skrev en kort notis om händelsen:

https://www.na.se/artikel/orebro/larm-om-villabrand-i-hjarsta-var-rokutveckling-fran-pannrum

Känner vi inte igen denna "Christina Hallin, presskommunikatör vid Örebropolisen" ?

" Vi har ett antal poliser ute på platsen som går igenom några olika områden, säger Christina Hallin, polisens presskommunikatör."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6nQn5O/polisen-soker-nara-lenas-bostad-uppgifter-skall-kontrolleras

Säga vad man vill, men hur många gånger har denna person på ett eller annat sätt kontakt med polisen? Ok, en panna som brinner, det var förmodligen helt och hållet en olyckshändelse.
Citera
2019-01-29, 00:00
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Han verkar ha tagit bilen till/från LW's WIG-cache den 14 maj.

Och ifall ordningsföljden stämmer, så besökte han först "Lyssna till livet" och därefter "Cajsa Warg"-cachen:

Det måste ju vara en väldig slump att JG
besökte LW's WIG-cache just den dag LW mördades.

Den hade funnits sedan 03 Jun 17 så varför just den dagen?
Citera
2019-01-29, 00:05
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det måste ju vara en väldig slump att JG
besökte LW's WIG-cache just den dag LW mördades.

Den hade funnits sedan 03 Jun 17 så varför just den dagen?

Jag måste hålla med om att det känns som för mycket slump att det sker en del relaterat till LW dagarna innan och efter mordet bland JG och HD (även SD kanske?). Hon gjorde väl någon tur i LWs hemtrakter medan JG den här WIGen. Har för mig det var något mer den 16:e maj också med JG.
Citera
2019-01-29, 00:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag måste hålla med om att det känns som för mycket slump att det sker en del relaterat till LW dagarna innan och efter mordet bland JG och HD (även SD kanske?). Hon gjorde väl någon tur i LWs hemtrakter medan JG den här WIGen. Har för mig det var något mer den 16:e maj också med JG.

HDs tur var väl med Sill*n som också hade sina hemtrakter där?

OM de skulle vara involverade i ”något”, vad har de då ute att göra på geocachingrundor som har med henne att göra? Det skulle ju bara vända uppmärksamheten mot dom ännu mer?

Och OM de skulle vara så involverade i något, då kan jag absolut inte fatta varför man gör mordet i villaområdet.

Varför inte åka på en geocachingtur vid kusten där det finns klippor och varken skrik eller kropp kommer att avslöja brottet?
Citera
2019-01-29, 00:29
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Ja, och HD tog LW's WIG-cache den 08 May 18.
Det är nästan som om de vore ute och sa adjö
till henne innan mordet.
Samlade mod för vad som "måste" göras?

HD:
"Det finns GOTT om tid för reflektion och många tankar hinner passera i min hjärna. Tänk hur annorlunda livet hade kunnat vara med andra förutsättningar."
Citera
2019-01-29, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Alla som tittat och läst ordentligt på LW: s loggtexter och foton vet vilka smycken hon synts använda. Vi vet även att svägerskan har tatuerat henne.

Lena mördades. Om hon hade smycken på sig kan de ha stulits och tatueringarna kan mördaren ha försökt skära bort i en hatisk rituell ceremoni. I ett sånt scenario far mina tankar till MH "Mallan - den ratade" som i sin blogg beskrev att hon drömde hur hon högg inälvorna ur UW. På riktigt brände hon upp bröllopsfotot och dokumenterade på bild.

Nu skall jag säga dig @Honan6.

Att jag söker fortfarande efter två stycken Geo-cach-öron-dekorationer i Silver och som tillhörde LW , och som hon därtill sagt hade omnämnt inom sina tidigare skrivna dagboksanteckningar.

Varför jag söker dessa två nu här ovan omtalade Geo-cach-öron-dekorationer , vill jag inte berätta just nu för tillfället.

Sedan vill jag berätta för dig , att LW hade kvar sina tatueringar efter det att hon genom brutalt och ursinnigt våld bragts om livet.

Mvh/ @JokerMannen.
Citera
2019-01-29, 00:39
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, och HD tog LW's WIG-cache den 08 May 18.
Det är nästan som om de vore ute och sa adjö
till henne innan mordet.
Samlade mod för vad som "måste" göras?

HD:
"Det finns GOTT om tid för reflektion och många tankar hinner passera i min hjärna. Tänk hur annorlunda livet hade kunnat vara med andra förutsättningar."

Såg de på pappersloggarna att LW och SD fortsatt geocacha ihop trots att han lovat HD att sluta träffa henne? Blev de fly förbannade på LW? HD måste blivit riktigt upprörd om hon märkte att SD och LW kanske varit i hennes hemtrakter också.
Citera
2019-01-29, 00:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
HDs tur var väl med Sill*n som också hade sina hemtrakter där?

OM de skulle vara involverade i ”något”, vad har de då ute att göra på geocachingrundor som har med henne att göra? Det skulle ju bara vända uppmärksamheten mot dom ännu mer?

Och OM de skulle vara så involverade i något, då kan jag absolut inte fatta varför man gör mordet i villaområdet.

Varför inte åka på en geocachingtur vid kusten där det finns klippor och varken skrik eller kropp kommer att avslöja brottet?

Då kan man aldrig vara säker på att brottsoffret inte berättar för någon att hon ska på geocachingtur till kusten. Då blir hennes sällskap direkt mksstänkta om hon hittas död vid kusten.

Dock har du en poäng i att de borde legat lågt innan mordet och inte flängt runt på dessa turer. Såvida inte något i samband med dessa turer fick dem att inse att LW måste bort. Mordet var nog inte planerat särskilt lång tid i förväg. Kanske från dagen innan bara? Därav HD:s sjukanmälan? Var det på morgonen den 14:e? Dock stämmer det inte om hon bytte arbetspass men det kanske också sent, t.ex. dagen innan.

Mina tankar och spekulationer går kring dessa banor ända sedan åklagarens uttalande om att det kan finnas fler inblandade (som jag tolkar det).
Citera
2019-01-29, 01:16
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Då kan man aldrig vara säker på att brottsoffret inte berättar för någon att hon ska på geocachingtur till kusten. Då blir hennes sällskap direkt mksstänkta om hon hittas död vid kusten.

Dock har du en poäng i att de borde legat lågt innan mordet och inte flängt runt på dessa turer. Såvida inte något i samband med dessa turer fick dem att inse att LW måste bort. Mordet var nog inte planerat särskilt lång tid i förväg. Kanske från dagen innan bara? Därav HD:s sjukanmälan? Var det på morgonen den 14:e? Dock stämmer det inte om hon bytte arbetspass men det kanske också sent, t.ex. dagen innan.

Mina tankar och spekulationer går kring dessa banor ända sedan åklagarens uttalande om att det kan finnas fler inblandade (som jag tolkar det).

Hur många barn hade LW? Två? Tre?
Det ska ganska mycket (eller lite) till för att nån ska planera för mord på det sätt som det skett. Att tre personer skulle ha gjort det placerar dem i johanna møller-klass. Då måste nåt alldeles rejält stå på spel. Som hundrafemtiotusen eller knarkrättighrterna i Örebro eller simborgarmärket i geocaching. Bara ex-maken eller nått psykfall som ex-makens ex skulle annars kunna anse sig ha tillräckliga skäl.

(Mantorps-filuren kunde ju inte ens få sina fantasi-figurer att ställa upp på hans tokighet.)
Citera
2019-01-29, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hur många barn hade LW? Två? Tre?
Det ska ganska mycket (eller lite) till för att nån ska planera för mord på det sätt som det skett. Att tre personer skulle ha gjort det placerar dem i johanna møller-klass. Då måste nåt alldeles rejält stå på spel. Som hundrafemtiotusen eller knarkrättighrterna i Örebro eller simborgarmärket i geocaching. Bara ex-maken eller nått psykfall som ex-makens ex skulle annars kunna anse sig ha tillräckliga skäl.

(Mantorps-filuren kunde ju inte ens få sina fantasi-figurer att ställa upp på hans tokighet.)
LW har tre barn med UW.

Efter vad som skrivits i tråden de senaste dagarna börjar jag fundera på om UW:s ex hade någon kontakt med SD, JG och ev HD efter skilsmässan från UW. Alla dessa verkar ha ett horn i sidan på LW.
Citera
2019-01-29, 07:41
Medlem
Honan6s avatar
SD slutade använda plats- och datuminfo på sina bilder en tid innan mordet. JG och HD har endast enstaka bilder på sina loggningar. Har de haft datum och platsinfo på- eller avslaget? Har de intressanta bilder i sina mobiler?
Var HD till Norrköping med Sillen på riktigt? HD kanske inte alls var och cachade med sin manlige vän...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in