2019-01-28, 03:47
Medlem
zergrushs avatar
Att ställa en fråga och sedan gnälla över "f-fake news!!", som en tjurig småunge, när svaret inte passar tyder ju inte på att frågeställaren är det mest välslipade verktyget i lådan. Med den talangnivån bland följeslagare och medarbetare så är det väl inte så konstigt att Donald inte ens kan hålla igång regeringen eller hitta medarbetare utan kriminell bakgrund?

Det här snyftet från sekteristerna om att "Alla vet att Roger Stone är fullkomligt oskyldig! ...v-vem han nu är?" påminner inte så lite om när de in i det sista skulle försöka tvinga på Manafort offerkoftan, hur illa den än passade...
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Fake news. Det innebär inte att det begicks brott under kampanjen. Sista uppgiften om misstänkt brott är felaktiga uppgifter när Manafort får ett lån i mars 2016. Han anslöt till kampanjen 29 mars. Inga uppgifter om misstänkt brott från de felaktiga uppgifterna vid lånet till efter kampanjen.
Man får väl gissa att det kommer sluta på samma vis...?

Ja, det är minst sagt uppseendeväckande att alla "the best people" i Donalds närhet fortsätter att åka in i fängelse!
Men verkar som lika barn leka bäst, vilket uppenbarligen även gäller för kriminella och landsförrädare:
https://www.washingtonpost.com/opini...81c_story.html
Citat:
Trump's Résumé Is Rife With Mob Connections
Senast redigerad av zergrush 2019-01-28 kl. 03:49.
2019-01-28, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Att ställa en fråga och sedan gnälla över "f-fake news!!", som en tjurig småunge, när svaret inte passar tyder ju inte på att frågeställaren är det mest välslipade verktyget i lådan. Med den talangnivån bland följeslagare och medarbetare så är det väl inte så konstigt att Donald inte ens kan hålla igång regeringen eller hitta medarbetare utan kriminell bakgrund?

Det här snyftet från sekteristerna om att "Alla vet att Roger Stone är fullkomligt oskyldig! ...v-vem han nu är?" påminner inte så lite om när de in i det sista skulle försöka tvinga på Manafort offerkoftan, hur illa den än passade...

Man får väl gissa att det kommer sluta på samma vis...?

Du får gärna visa vad i mitt inlägg som är fel. De brottsliga ekonomiska transaktionerna Manafort ansågs skyldig till är innan han anslöt till kampanjen och witness tampering långt efter.
2019-01-28, 11:12
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Varför tror du att de sände in ett swat team? Var de rädda för motståndet en obeväpnad gubbe och hans fru kunde erbjuda, eller fanns det andra skäl? Typ att de hade ringt CNN och ville erbjuda bra bilder och lite PR?

Är det inte lustigt att du känner till att hundarna blev rädda, men inget om själva åtalet?

Anledningen är rätt enkel. Det handlar inte om personen utan om att säkra bevis snabbt och effektivt. Om FBI misstänker att det finns bevis i telefoner eller datorer så är det vanligt med gryningsräder. Det skapar en situation där den misstänkte inte hinner eller har sinnesnärvaro att börjar förstöra bevis som ska beslagtas. Det är mycket vanligt och händer dagligen.

Varför tycker du att Roger Stone ska vara ett undantag?
2019-01-28, 11:29
Medlem
Många tro ju att det inte är brottet i sig som avgör utgången utan att det döljs för allmänhet och övriga politiska partier och rentav för egna medarbetare nära Trump.

Alla är överens om att det finns suspekta kontakter med ryssarna, väldigt många t.om och att ryssarna hackade servar i USA så det behöver nog inte bevisar mer.
Frågan man ställer sig är ju också varför kretsen kring Trump ständigt levererar lögner om t.om sådant som egentligen från början verkar ointressant för Muellers utredning. Så det är inte en hund utan en rysk mammut som är begraven någonstans.
2019-01-28, 16:18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Många tro ju att det inte är brottet i sig som avgör utgången utan att det döljs för allmänhet och övriga politiska partier och rentav för egna medarbetare nära Trump.

Alla är överens om att det finns suspekta kontakter med ryssarna, väldigt många t.om och att ryssarna hackade servar i USA så det behöver nog inte bevisar mer.
Frågan man ställer sig är ju också varför kretsen kring Trump ständigt levererar lögner om t.om sådant som egentligen från början verkar ointressant för Muellers utredning. Så det är inte en hund utan en rysk mammut som är begraven någonstans.
det jag finner det intressant, det är vart vi startade innan.
Och sen har vi hela tiden fått reda på saker som åka på möten över världen och träffa ryssar.
Som man med allra bestämdhet förnekar att det är fel.
Men sen står vi här i andra änden med Muellers utredning och får oss berättat att dessa möten har skett.

Och deras svar är nu inte att det aldrig skett, utan att det skett och vi skiter i det.
Tur inte Rule OF Law som står bakom Mueller bryr sig om sånt skit.
Sen med Stone ser vi hur än närmare Ryssland man är och har nått fuffens med i London med Assange på nått sätt(återstår och ta reda på detaljer, detaljer som säkerligen Mueller redan har).
Och vem den andra icke namngivna personen här är, det är mycket intressant.
För är det Don jr, så vet vi redan vart skutan går härnäst på denna grenen av utredningen.
Men min gissning är att man hanterar alla brott i utredningen före man adresserar olagligt samarbete med Ryssland.

Jag tror ju inte Mueller vet allt, men det är väldigt uppenbart han vet en sjuhelvetes massa om dessa korrupta och kriminella polare till trumpen.
Och hur de får ta ansvar för sina handlingar.

Och givetvis kommer man bli klar med Mueller-utredningen en dag, och då får vi bevisen på vad som är vad.
Tidsperspektiv kan vara omöjligt gissa på såna här utredningar, men känns som minst 12-18månader till.
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Spelar det egentligen ngn roll? Det är ju en domare, som samtidigt har varit åklagare och som säger hur det var/är när hen jobbade med sånt.

Tycker du inte själv att det var överdrivet att Stone fick en större styrka emot sig än Bin Ladin? Hade du skickat en sån stor styrka på em ofarlig gubbe om du bestämde? Han hade inga vapen och det han är misstänkt för är småsaker, där det definitivt inte behövs så många killar för ingripa och hämta honom på förhör.
Jo, för FOX är en känd i att inte bry sig om fakta.
Och får man lön av FOX, så vet vi alla redan vart lojaliteten ligger, och det är till FOX och inte fakta.
Ta bara Stone gripandet, det gömde man undan hela dagen på FOX, och först långt senare som den fick en liten rubrik.
Men låååååångt ned och drunknade i annat, FOX är ett skämt till nyheter på alla plan.
Det är bara underhållning som säger att man vinner jämt, fast man inte gör.
Precis som propaganda brukar göra.

Finns inga likheter med Stone ingripandet och Usama.
Men du som trumpnisse vill gärna göra det för skapa ett narrativ att det var fel.
Men spelar ingen roll vad du hittar på, så komerm vi tillbaka till samma punkt att Stone behandlades bra.
Just för det var ett snällt ingripande, de sköt tex aldrig hunden, återkom när det sker.

Stone kommer troligtvis bli dömd(vissa av dom är enkla bevisa, som lögnerna Stone berättat till Mueller), och sen får vi se vad som händer.
Min gissning är att även Stone kommer inse att sitta i fängelse 66år gammel inte är skoj, OCH länge.
Och vad bättre är det och berätta vad för uppdrag han fått av trumnp personligen.
Eller så får han sitta där.

Manafort gjorde ett försök mot Mueller och misslyckades, så vad tror ni här att samma sker IGEN?

Är vi inte vid en punkt där nästan många/alla "rådgivare" har åtal på sig nu och domar?
Och trump ska vara ren, låter inte speciellt troligt längre, utan osannolikt.

Men leveranstiden för detta av Mueller kommer dröja ett bra tag till.
Vi har börjat med stone som jag pratat om länge är på G att hanteras officiellt, sen parallellt så har vi Butina.
Och eftersom det är galet tyst här, så innebär det väl att hon sjunger för fulla muggar(vi missade ju 18 förhör med Flynn, just saying).
Sen har vi om Stone får för sig och börja arbeta med Mueller på riktigt igen, och då blir det nog mer och utreda.
Senast redigerad av klyban 2019-01-28 kl. 16:26.
2019-01-28, 16:37
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49

Jag sammanställer just nu i denna tråd, alla kontakter Trumpkampanjen hade med Ryssen och jag skulle gärna vilja ha din hjälp.

-Dompa Jr träfffade en av VåldtäktshustrunHillarys betalda ryssar, 6 Milj USD gick till hennes kollegor på Fusion GPS direkt från Hillarykampanjen, i Trump Tower

-Flynn pratade med Ryska ambassadören efter Trumpen vunnit valet

-

Fyll gärna på med de kontakter som jag missat. Sen kan du väl fylla i vad brotten och kollusionen beståt i. Lycka till lol
2019-01-28, 17:03
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Jag sammanställer just nu i denna tråd, alla kontakter Trumpkampanjen hade med Ryssen och jag skulle gärna vilja ha din hjälp.

-Dompa Jr träfffade en av VåldtäktshustrunHillarys betalda ryssar, 6 Milj USD gick till hennes kollegor på Fusion GPS direkt från Hillarykampanjen, i Trump Tower

-Flynn pratade med Ryska ambassadören efter Trumpen vunnit valet

-

Fyll gärna på med de kontakter som jag missat. Sen kan du väl fylla i vad brotten och kollusionen beståt i. Lycka till lol
Inget av detta du skriver om här hjälper trump på ens nått sätt.
Så vad är syftet?

Trump verkar inte ens klara en utredning, Hillary klarat flera.

Men jag är för att utreda brott, men hur många ggr ska man göra om samma sak?
Vilket ryss är det som är betald av Hillary som sen Don jr. träffade?

Det är viktig information om vi ska klara av se nått samband, men enda sambandet vi har då är två kriminella Hillary och Don jr.(Jag bara antar du inte har nått som brukligt, då sällan dina påståenden substantiveras av dig)

Så hur inbilla du dig detta skulle vara till hjälp för trump eller Stone i Mueller-utredningen?
Nej, detta kommer bara leda till en punkt, Mueller vet för mycket om deras kriminella handlingar och korruptionen för det ska ske.
Allt du behöver göra är att vänta, så kommer bevisen med tiden av Mueller.
Vad de är, ja, det blir för den tidpunkten att diskutera.
2019-01-28, 17:12
Medlem
freeriderXIIs avatar
Här uttalar sig Roger Stone om anklagelserna/åtalen.

Vänsterpatrasket skriker i bakgrunden att han skall låsas in. (Lock him up)
2019-01-28, 17:31
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Anledningen är rätt enkel. Det handlar inte om personen utan om att säkra bevis snabbt och effektivt. Om FBI misstänker att det finns bevis i telefoner eller datorer så är det vanligt med gryningsräder. Det skapar en situation där den misstänkte inte hinner eller har sinnesnärvaro att börjar förstöra bevis som ska beslagtas. Det är mycket vanligt och händer dagligen.

Varför tycker du att Roger Stone ska vara ett undantag?
Mycket möjligt att det är standard procedure att kalla in swat och CNN men jag tror inte det. Att gå in i gryningen är väl helt okej. Då är ju folk oftast hemma.
2019-01-28, 17:34
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Inget av detta du skriver om här hjälper trump på ens nått sätt.
Så vad är syftet?

Trump verkar inte ens klara en utredning, Hillary klarat flera.

Men jag är för att utreda brott, men hur många ggr ska man göra om samma sak?
Vilket ryss är det som är betald av Hillary som sen Don jr. träffade?

Det är viktig information om vi ska klara av se nått samband, men enda sambandet vi har då är två kriminella Hillary och Don jr.(Jag bara antar du inte har nått som brukligt, då sällan dina påståenden substantiveras av dig)

Så hur inbilla du dig detta skulle vara till hjälp för trump eller Stone i Mueller-utredningen?
Nej, detta kommer bara leda till en punkt, Mueller vet för mycket om deras kriminella handlingar och korruptionen för det ska ske.
Allt du behöver göra är att vänta, så kommer bevisen med tiden av Mueller.
Vad de är, ja, det blir för den tidpunkten att diskutera.

Menar du att Väldtäktshustrun utreds igen? Det kan ju faktiskt vara troligt då WaPo nu rapporterar att Hillarykampanjen varit i kontakt med Putins agenter för att sänka Trumpen. Mueller kanske hittat sin kollusion till slut, och det var Våldtäktshustrun. Något som alla utom foliehattspsykfall förstått för länge sedan. Kan inte sluta garva.
2019-01-28, 23:39
Medlem
taucetis avatar
Enligt Matthew withaker så kan Mueller-utredningen vara klar inom kort och släppas till allmänheten.

Fast kan utredningen verkligen vara klar redan? Känns inte som att man har kommit så långt med tanke på vilka punkter Trumps närmaste har åkt dit på. Ingen som är åtalad för collusion, och om ingen utav Trumps närmaste gubbar som påstods ha gjort skitgörat har åkt dit för collusion, hur ska han då kunna sätta dit Trump för collusion? Det ska bli väldigt intressant om det här stämmer och att vi snart får besked.

Citat:
Special counsel Robert Mueller's investigation is close to completion, Acting Attorney General Matthew Whitaker said Monday.
Citat:
He said he has been "fully briefed" on the investigation and believes it is "close to being completed."
Citat:
I hope that we can get the report from Director Mueller as soon as possible," Whitaker said.

https://www.cnbc.com/2019/01/28/robe...aker-says.html
2019-01-29, 00:26
Medlem
taucetis avatar
Nu vet jag inte vem Andrew McCarthy är, men enligt andra på nätet så ska han vara en opartisk och seriös bedömare, och det här är vad han har att säga om Muellerutredningen. Ett par viktiga punkter.

Citat:
This should not be controversial. It should not matter whether you like*Donald Trump. It should not matter whether you believe, as I do, that Trump’s ingratiating campaign posture toward Vladimir Putin’s murderous anti-American regime was detestable, and that the Trump orbit’s cajoling of WikiLeaks — a cat’s paw of the GRU, Russia’s largest foreign intelligence agency, that has done immense damage to U.S. intelligence and national security — was reprehensible.
Citat:
It is very simple. If the Trump campaign had been in an espionage conspiracy with Russia to hack Democratic email accounts, why would the campaign have needed Stone to try to figure out what stolen information WikiLeaks had and when it would release that information?
Citat:
Mind you, it appears that Stone did not know, either. The indictment suggests he was expecting a lollapalooza of a Clinton Foundation exposé that never materialized. Mueller does not make the claim, suggested widely in the media, that Stone had foreknowledge that Podesta’s emails would be disclosed. And, to repeat, Stone is not charged with being in a conspiracy with WikiLeaks.
Citat:
As Election Day approached, then, the Trump campaign did not know what Russia had hacked and, indeed, had no more reason than the rest of us news consumers to suspect that Russia was behind the hacking of Democrats. It knew WikiLeaks might have emails that were somehow related to Mrs. Clinton because*Julian Assange had said so*quite publicly in June 2016. But the campaign did not know whose emails these were, or that WikiLeaks
Det finns många fler viktiga punkter som gör att man ifrågasätter om det verkligen finns några bevis men jag kan inte hålla på och citera hela artikeln. Men den här punkten nedan vet jag att bludderbladder har nämnt flera ggr, så jag tyckte att den var värd o få med:
Citat:
There is abundant evidence of bipartisan American naiveté and policy foolishness regarding Putin’s regime. There is no proof of a criminal conspiracy between Trump and the Putin regime. To the contrary, Mueller continues to pile up proof in the opposite direction.
För den intresserade så finns det mycket mer matnyttigt i länken nedan.

https://thehill.com/opinion/white-ho...o-trump-russia

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in