2019-01-28, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Har man lämnat sin sambo och pappan till sina barn och den som är lämnad är ledsen och mår dåligt och dessutom har tung sorg över förluster av en god vän och föräldrar och behöver prata med någon, då ligger barnens mamma närmast till hands som man levt med i 10 år. Blockar man då, tycker inte jag att man har ett gott hjärta precis. Genom att blocka, blir ju Samuel ännu mer frustrerad och arg för att inte kunna kommunicera med Karin och situationen eskalerar. Om det är så att Karin har blivit övertalad av sin nya kille att blocka, ja då är det riktigt hårt gjort, inte bara av killen utan också av Karin, som låter sig göra det. Det handlar om sina barns pappa här och inget tillfällig fling eller ett förhållande.

Är man vuxen och någotsånär mogen så tar man sig tid och lyssnar och är en medmänniska, även om deras samboförhållande inte alltid var en dans på rosor och Samuel kunde vara jobbig och kontrollerande.

Hur många år sedan är det som hans föräldrar dog? Hur många år behöver han bearbeta det?
Det är något vi alla måste gå igenom, och han var ju förälder själv , med ansvar för sina barn. Hans ex har väl inte ansvar för honom längre,
Är man vuxen och mogen så skjuter man inte sina barn för att något går en emot!
Citera
2019-01-28, 19:38
Medlem
Anstaltslivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Hon kommer alltid att vara en tvåbarnsmamma även om barnen är döda.

Troligen har vänner hjälpt henne att göra hennes instagram privat och ta bort andra saker.
Tror du verkligen att hon i det här läget vill ta bort att hon är tvåbarnsmamma på facebook?
Hon har nog fullt upp med att försöka överleva utan att bli helt galen.

Hur fan kan man ens skriva något sådant som ”sportisen” gjorde där, nollbarnsmamma?Det är sånna som sportisen här på FB som INTE ska få skaffa barn alls någon gång. Detta visar bara hur omogna människor det sitter här på FB. Självklart kommer hon ALLTID vara mamma till dessa barn. Stackas tjej som förlorat sina 2 barn. Jag hoppas hon kommer kunna bli någorlunda glad & lycklig igen. RIP till barnen och det kanske låter hårt men hoppas den där S*muel för alltid brinner i helvetet och inte får någon vila alls. Usch vilken vidrig handling han gjort. Så tragiskt.
Citera
2019-01-28, 19:43
Medlem
bozze4evigts avatar
Vad har vi för tidsram på det hela?

En livestream runt 21-tiden som är knappt 4 minuter.

I slutet av videon säger han att polisen kommer, vilket betyder att han redan har informerat någon om vad som har hänt/kommer att hända och det är då högst sannolikt KA (som också larmar).

Svartsjuka utan tvekan och utpressning enligt SR själv.
Pågått under en längre tid.

Jag tror att SR innerst inne vill ta livet av KA men inser att det är för ”billigt” och att barnen då får leva vidare utan mamma och antagligen utan pappa (som tänker ta sitt eget liv oavsett)

Väljer istället att ta sina barns liv och låta henne få leva med detta helvete så länge hon andas och är.

Att det sker på hennes födelsedag är ingen slump.
Citera
2019-01-28, 19:44
Medlem
K.Blomkvists avatar
Brottscentralen på expressen börjar kl 20:00

Kanske de har något nytt att tillföra i ämnet.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/
Citera
2019-01-28, 19:54
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bozze4evigt
Vad har vi för tidsram på det hela?

En livestream runt 21-tiden som är knappt 4 minuter.

I slutet av videon säger han att polisen kommer, vilket betyder att han redan har informerat någon om vad som har hänt/kommer att hända och det är då högst sannolikt KA (som också larmar).

Svartsjuka utan tvekan och utpressning enligt SR själv.
Pågått under en längre tid.

Jag tror att SR innerst inne vill ta livet av KA men inser att det är för ”billigt” och att barnen då får leva vidare utan mamma och antagligen utan pappa (som tänker ta sitt eget liv oavsett)

Väljer istället att ta sina barns liv och låta henne få leva med detta helvete så länge hon andas och är.

Att det sker på hennes födelsedag är ingen slump.

Polisen blev uppmärksammad när videon lades upp live. Men på fyra minuter hinner de inte långt. Däremot misstänker jag att KA också blivit uppringd omedelbart. Hon bor på andra sidan sjön (det är verkligen inte någon stor sjö), och det tar nog inte mer än ett par minuter att vråla iväg med bilen. Det påstås ju lite här och var att hon var först på plats, och kommunicerade med polisen. Det var troligen DEN bilen, KA:s bil, han hörde när han stängde ner.
Citera
2019-01-28, 19:56
Medlem
santos_devilles avatar
Så här tror jag händelseförloppet såg ut, på ett ungefär!

Samuel försöker få kontakt med Mamman innan han mördade barnen och hotat henne, något i stil med "Jag tar livet av mig om du inte". Han kanske har skickat liknande hot många gånger innan och det är därför hon blockar honom på alla sociala medier! (Frågan är om en mamma skulle låta sina barn vara hos en självmordsbenägen pappa, kanske inte?)

Mamman struntar i hoten, eller så kanske hon inte ens har hunnit se dom. Hon har gått vidare i livet och för första gången på 10 år slipper hon vara övervakad och kontrollerad av Samuel.

Samuel blir väldigt svartsjuk och arg för han vet att mamman alltid svarar på sms fort när det kommer från hennes så kallade anabola afghan. Han skjuter barnen och skickar ett sista sms till mamman och berättar vad han har gjort i hopp om att mamman ska dyka upp till huset och också mörda henne innan han tar sitt egna liv.

Eftersom mamman är "så kall" och inte kommer så startar han streamen på facebook för att en sista gång berätta hur synd det är om honom. En gemensam vän till familjen ser streamen och kontaktar snabbt mamman som sätter sig i bilen och kör mot gården. Han förstår att någon som ser på streamen kommer kontakta polisen så han sätter självmordet i plan. Samuel hör en bil rulla in på uppfarten och han tar för givet att det är polisen så han skjuter sig själv.

Om det är snuten eller mamman har jag inte en aning om

Jag tror Samuel var en deprimerad självömkande narcissist när dörrarna stängdes. Han kunde säkert visa en annan sida ute bland folk men när gästerna gått hem så var han kontrollerande, svartsjuk och allt handlade om honom. Att barnen dog beror på att det var hans sista chans att kontrollera mamman liv, tar han barnen ifrån henne så kommer hon aldrig mer kunna gå vidare i livet, inte utan att tänka på honom som tog hennes barn ifrån henne!

Detta är mina gissningar och spekulationer
Citera
2019-01-28, 19:58
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Har man lämnat sin sambo och pappan till sina barn och den som är lämnad är ledsen och mår dåligt och dessutom har tung sorg över förluster av en god vän och föräldrar och behöver prata med någon, då ligger barnens mamma närmast till hands som man levt med i 10 år. Blockar man då, tycker inte jag att man har ett gott hjärta precis. Genom att blocka, blir ju Samuel ännu mer frustrerad och arg för att inte kunna kommunicera med Karin och situationen eskalerar. Om det är så att Karin har blivit övertalad av sin nya kille att blocka, ja då är det riktigt hårt gjort, inte bara av killen utan också av Karin, som låter sig göra det. Det handlar om sina barns pappa här och inget tillfällig fling eller ett förhållande.

Är man vuxen och någotsånär mogen så tar man sig tid och lyssnar och är en medmänniska, även om deras samboförhållande inte alltid var en dans på rosor och Samuel kunde vara jobbig och kontrollerande.
Samuel var vuxen, 46 år, och han får ta ansvar för sitt eget liv.
Tänk om alla skulle diskutera så... så lätt det blir att få någon att stanna kvar i ett skitförhållande för den andra parten är ju ledsen. Hur många år ska han vara ledsen?
Hur tror du att den som lever i... "samboförhållande inte alltid var en dans på rosor och Samuel kunde vara jobbig och kontrollerande" skulle må.
Vem vet... hon kanske till slut skulle ta samma utväg som första exet som hängde sig när hon var knäckt nog.
Citera
2019-01-28, 20:00
Medlem
Sulacoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Polisen blev uppmärksammad när videon lades upp live. Men på fyra minuter hinner de inte långt. Däremot misstänker jag att KA också blivit uppringd omedelbart. Hon bor på andra sidan sjön (det är verkligen inte någon stor sjö), och det tar nog inte mer än ett par minuter att vråla iväg med bilen. Det påstås ju lite här och var att hon var först på plats, och kommunicerade med polisen. Det var troligen DEN bilen, KA:s bil, han hörde när han stängde ner.
Nej det var det inte. Det var polisen. Polisen har bekräftat att dom va först på plats!
Citera
2019-01-28, 20:03
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Jag dömer inte men anser att hon hade ett ansvar om Samuel inte var psykisk stabil. Hon har säkert inte blivit bra behandlad men det finns ett liv efter separationen i och med att dom har barn tillsammans.
Man kan inte stänga dörren och tycka att han får skylla och klara sig bäst han kan.

Han är fortfarande barnens pappa.
?
Hon skall inte vara hans terapeut. Det är dessutom direkt olämpligt. Herregud, det finns ju en anledning att man separerar. Bl a brist på kommunikation - och då skall hon sitta där och gulla med honom, lyssna, föreslå åtgärder etc etc? Glöm det. Däremot kan hon föreslå terapeut, eller annan hjälp. Går man vidare så går man vidare. Det kan ta många år innan man klarar att prata med varandra. Det beror ju helt på vad som faktiskt hände i relationen och hur separationen gått till samt en hel massa andra saker. Man behöver inte sparka på nån som redan ligger, men att hon har ansvar för hans mående? Aldrig i livet!
Senast redigerad av Flashig78 2019-01-28 kl. 20:05.
Citera
2019-01-28, 20:04
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sulacos
Nej det var det inte. Det var polisen. Polisen har bekräftat att dom va först på plats!
Det var väl ändå någon kvällstidning som skrev att polisen var först på plats vilket inte alls verkar stämma. Så var har polisen bekräftat att dom var först på plats?
Citera
2019-01-28, 20:10
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
Det var väl ändå någon kvällstidning som skrev att polisen var först på plats vilket inte alls verkar stämma. Så var har polisen bekräftat att dom var först på plats?
Media sa att "polisen som var först på plats....", ville polisen överhuvudtaget inte bekräfta: "Vi lämnar inte fler uppgifter i ärendet".
Citera
2019-01-28, 20:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Suck ja - debattforum var ordet. Det är fruktansvärt oavsett btw. Depression som du tror el personlighetsstörd som jag tror.

Det kan mycket väl också vara båda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in