2019-01-28, 09:24
Medlem
CrazyPriests avatar
Identiteten på dessa skjutande poliser? Inget ont syfte, nyfiken vilka de är?
Citera
2019-01-28, 17:17
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Två färskingar och en kvinnlig deltidspolis. Tror inte de hade hunnit med många skyttelektioner. Fattar inte varför man inte skickar en erfaren polis och sedan två mindre erfarna utan tre som kanske triggar varandra pga rädsla och oerfarenhet.

Tyvärr är det så det ser ut när det gäller bemanningen av yttre, uniformerad personal. Nyexade blir inslängda i uppgifter som egentligen borde lösas av erfarna poliser, desto värre har dessa erfarna poliser sedan länge flytt in till en bekväm inre tjänst.
Polismyndigheten själva bär ett stort ansvar för detta, i de flesta andra länder så måste en nyexad polis jobba ett antal år i patrulltjänst för att ens kunna söka vidare, så är det inte här i Sverige.

Ett annat bekymmer är att man sedan många år envisas med att sätta oerfarna poliser tillsammans, återigen så är det självklart i andra länder att man alltid sätter en nybakad polis tillsammans med en erfaren för att den förstnämnda ska bli upplärd, men här i Sverige anses det av polismyndigheten som något fult att göra så.
Man är rädd för att den nya polisen ska "lära sig dumheter" av den äldre och mer erfarna, vilket såklart är rent bullshit men det är den nedlåtande synen som polisens egen arbetsgivare har på sin personal.
Senast redigerad av konstapel 2019-01-28 kl. 17:19.
Citera
2019-01-28, 18:18
Medlem
DeepThroat007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Att han sköts är ju en ren olycka. Det jag mest blir bekymrad över hur fan tre poliser kan avlossa 25 skott, och enbart träffa med 3 stycken... Vad är det för poliser med blindkäppar som drar runt i Stockholm?

Djäkla klantskyttar som inte borde få vara utrustande med vapen ute bland allmänheten. Och det dödande skottet satt sedan i ryggen. I vilda västern hade de blivit hängda om de hävdad självförsvar men man sedan upptäckt skott i ryggen.

Har själv varit jägare o hamnat i en hel del knepiga stressande situationer. Någon eldpanik har jag dock aldrig drabbats av o aldrig heller har jag skjutit mot något vilt bakifrån.

Kanske dags att utrusta polisens lite klenare skyttar med lasersikte? (Framförhållning, som inte funkar med sådant sikte, är ju knappast aktuellt för polisen som skjuter på buset.)
Citera
2019-01-28, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Tyvärr är det så det ser ut när det gäller bemanningen av yttre, uniformerad personal. Nyexade blir inslängda i uppgifter som egentligen borde lösas av erfarna poliser, desto värre har dessa erfarna poliser sedan länge flytt in till en bekväm inre tjänst.
Polismyndigheten själva bär ett stort ansvar för detta, i de flesta andra länder så måste en nyexad polis jobba ett antal år i patrulltjänst för att ens kunna söka vidare, så är det inte här i Sverige.

Ett annat bekymmer är att man sedan många år envisas med att sätta oerfarna poliser tillsammans, återigen så är det självklart i andra länder att man alltid sätter en nybakad polis tillsammans med en erfaren för att den förstnämnda ska bli upplärd, men här i Sverige anses det av polismyndigheten som något fult att göra så.
Man är rädd för att den nya polisen ska "lära sig dumheter" av den äldre och mer erfarna, vilket såklart är rent bullshit men det är den nedlåtande synen som polisens egen arbetsgivare har på sin personal.

Nej.

Man sätter nyexaminerade med mer erfarna när man kan, men på många hålla så finns under en del pass inga erfarna att sätta dom med.

Ja jag har själv satt ihop patruller inför arbetspass med varandra (äldst i tjänst då jag jobbat 5-7år).

Och återigen hade ingen erfaren polis låtit bli att skjuta verkanseld då dom får ett vapen riktat mot sig, no way

Erfaren polis betyder heller inte mästare i skytte och den som ens provskjutit med pistol vet att nästan 20 m är ett långt avstånd då vi snackar pistolskytte, med stor risk för missar om ett läge uppstår då snabbt agerande krävs.
Citera
2019-01-28, 19:28
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Nej.

Man sätter nyexaminerade med mer erfarna när man kan, men på många hålla så finns under en del pass inga erfarna att sätta dom med.

Ja jag har själv satt ihop patruller inför arbetspass med varandra (äldst i tjänst då jag jobbat 5-7år).

Och återigen hade ingen erfaren polis låtit bli att skjuta verkanseld då dom får ett vapen riktat mot sig, no way

Erfaren polis betyder heller inte mästare i skytte och den som ens provskjutit med pistol vet att nästan 20 m är ett långt avstånd då vi snackar pistolskytte, med stor risk för missar om ett läge uppstår då snabbt agerande krävs.

Det stämmer inte alls, nu vet jag att du är ett riks-troll här på flashback som inbillar dig det ena och det andra men tro inte att du kan lura de som vet.
Citera
2019-01-28, 19:57
Medlem
tigerrakets avatar
Pistolskytteförbundets tävlingsbanor är ju på mellan 15-90 meter. Så hur 20 meter kan vara ett jäääääääätttteeelååååånnngt avstånd för en polis som avlägger skjutprov och över på att dra vapen snabbt, det är fan pinsamt.
Citera
2019-01-29, 01:13
Medlem
Citat:
Nej det är ni foliehattar som sprider era irrläror, inget annat

Detta har varit en fråga för facket i många år, problemet är i stort detsamma över hela landet.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=128&artikel=4947258

Men du kan ju fortsätta att försöka inbilla andra att yttre befälena/förman ser någon slags sport i att bara para ihop oerfarna poliser med varandra, det är ju helt och fullt i klass med konspirationsteorierna som schizofreni paranoida kokar ihop i sin överhettade foliehattshjärnor
Miss tin foil hat ! du bara mal med samma ord och upprepningar
Du har ett heltidsjobb här på flashback
och har ingen riktig insyn i det du skriver om.
Dessa tre rädda poliser har felat, och om det inte blir konsekvenser av deras gärning, så är det dags att ändra utrednings förfarandet.
Besvära dig inte att ..att tin foil hatta mera nu.
Citera
2019-01-29, 01:59
Medlem
Är det nu klarlagt att två av snutarna som sköt Eric var svartskallar, s k shariapoliser?
Citera
2019-01-29, 07:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Miss tin foil hat ! du bara mal med samma ord och upprepningar
Du har ett heltidsjobb här på flashback
och har ingen riktig insyn i det du skriver om.
Dessa tre rädda poliser har felat, och om det inte blir konsekvenser av deras gärning, så är det dags att ändra utrednings förfarandet.
Besvära dig inte att ..att tin foil hatta mera nu.

Det är bara för att foliehatt är ett både passande och roligt ord.

Intressant att generera inlägg är en sådan herkulesuppgift för somliga att det tar upp en heltidssysselsättning också

Visa mig gärna den poliskår som INTE är lärd att svara med verkanseld då någon riktar vapen emot dom, utan i stället är lärd att på millisekunder känna lukten av plast på 20 m, samtidigt som man avgör diagnos på den som håller i vapnet

Nej jag saknar inte insyn, vilket vem som helst med någon form av bildning för sådant här kan se.

Det är ni foliehattar som har en bugg i hjärnan, då ni på något sätt tror att downs syndrom gör att ev kulor förvandlas till bomull, inget annat
Citera
2019-01-29, 08:15
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Pistolskytteförbundets tävlingsbanor är ju på mellan 15-90 meter. Så hur 20 meter kan vara ett jäääääääätttteeelååååånnngt avstånd för en polis som avlägger skjutprov och över på att dra vapen snabbt, det är fan pinsamt.

Du kan ju prova själv att åka ner till en klubb och skjuta på 25m-banorna, så får du se hur enkelt det är.
Citera
2019-01-29, 08:17
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepThroat007
Djäkla klantskyttar som inte borde få vara utrustande med vapen ute bland allmänheten. Och det dödande skottet satt sedan i ryggen. I vilda västern hade de blivit hängda om de hävdad självförsvar men man sedan upptäckt skott i ryggen.

Har själv varit jägare o hamnat i en hel del knepiga stressande situationer. Någon eldpanik har jag dock aldrig drabbats av o aldrig heller har jag skjutit mot något vilt bakifrån.

Kanske dags att utrusta polisens lite klenare skyttar med lasersikte? (Framförhållning, som inte funkar med sådant sikte, är ju knappast aktuellt för polisen som skjuter på buset.)

Du är en klant. Dessa poliser agerade helt enligt regelverket.
Tyvärr för alla parter kommer denna utredningen inte att bli offentlig, hade den blivit det så hade den rätat ut alla frågetecken och sådana som dig hade inte haft ett halmstrå kvar...
Citera
2019-01-29, 09:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det är bara för att foliehatt är ett både passande och roligt ord.

Intressant att generera inlägg är en sådan herkulesuppgift för somliga att det tar upp en heltidssysselsättning också

Visa mig gärna den poliskår som INTE är lärd att svara med verkanseld då någon riktar vapen emot dom, utan i stället är lärd att på millisekunder känna lukten av plast på 20 m, samtidigt som man avgör diagnos på den som håller i vapnet

Nej jag saknar inte insyn, vilket vem som helst med någon form av bildning för sådant här kan se.

Det är ni foliehattar som har en bugg i hjärnan, då ni på något sätt tror att downs syndrom gör att ev kulor förvandlas till bomull, inget annat

Må så vara, dock oförsvarligt att skjuta någon i ryggen och hävda nödvärn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in