Citat:
Ursprungligen postat av
Libbero
Så därför att hon spenderar sin frånvaro från skolan mer vettigt än någon som snattar i närmaste shoppingcenter, så är det ett argument för att jag borde stämma in i hyllningskören?
Nej, det är naturligtvis fortfarande illa och hon borde göra klar skolan istället.
Om ni nu bryr er om att folk ska börja ta klimathotet på allvar så är det direkt kontraproduktivt att ställa ut någon skolkande 16-åring som ligger långt efter sina jämnåriga och göra henne till någon klimat-Messias och ge henne så pass mycket utrymme. Det är oseriöst och det är exakt varför klimatvurmande hippies blir tagna för att vara NPC-liknande idioter.
Knappast någon som betvivlar att Greta skulle vara intresserad av klimatet men även Anton Abele lyckades vara med på intervjuer trots att varenda vettig människa kan se att det var en förälder bakom, liksom här.
Då måste du bott en sten eller någonting senaste åren därför den frågan har vi ju nämligen blivit matade med dagligen i flera års tid nu. Sen är det ju som sagt helt kontraproduktivt ifall man nu ville att klimatfrågan skulle tas på allvar. Om någonting har hon nog mamman lyckats skapa fler klimatskeptiker genom att putta ut sin 16-åring i rampljuset.
Det är klart att det spelar roll om man gör något man har möjlighet att lära sig något på eller ej på den tid man inte är i skolan om man har frånvaro.
Vet tex att vi bara brukade få ledigt för utlands semester mot att vi först lämnade in ett arbete om landet ifråga och sedan hade nåt föredrag om landet etc, var det nåt språk man pluggade som talades där fick man lämna in en lista med ord/ uttryck man lärt sig under semestern. Var faktiskt riktigt lärorikt både för ens egen semester och för klasskamrater när man kom hem. Sen hade man matteböckerna med sig i handbagaget å pluggade sånt på resan. (Nix, min familj är inte så miljöaktivistiska så vi flög.)
Lärde mig Pythagoras med hjälp från en engelsk ingenjör på plan till London, mycket roligt när han med iver började förklara och rita i mitt mattehäfte. Minnesvärt. Kommer aldrig glömma det. 😅