2019-01-27, 20:02
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Hänger inte med? Mormor?

En användare här var ofin nog att ta kontakt med H,s mamma och frågade då givetvis hur hon såg på saken och fick då det svar som jag gav till dig.

Enligt H,s mamma var och är polisens hypotes att de gjorde det tillsammans och det är ju exakt det som de( Polisen) sa på presskonferensen.
Citera
2019-01-27, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men se på fan, ännu en vinkel på att O förmodligen är hin håle själv, ett klockrent exempel på hur man startar en trådsanning, du kommer att få många som hänger på i din "sanning".

Du har citerat fel inlägg?
Citera
2019-01-27, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
En användare här var ofin nog att ta kontakt med H,s mamma och frågade då givetvis hur hon såg på saken och fick då det svar som jag gav till dig.

Enligt H,s mamma var och är polisens hypotes att de gjorde det tillsammans och det är ju exakt det som de( Polisen) sa på presskonferensen.
Okej, det missade jag. Jag undrar dock fortfarande hur H dog. Hängde hon i ett annat rum, som polisen inte kunde se in i när de kom till platsen?
Senast redigerad av Tey44 2019-01-27 kl. 20:10.
Citera
2019-01-27, 20:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, jag har nämnt det innan till solglittret som kom med märklig länk - det rörde sig dels om USA där skjutvapen finns i betydligt högre utsträckning och det gällde rampage killer.
Statistik ska tas med en nypa salt, det är vanskligt. Samma sak handlar om motiv som skiljer sig i ett brett spektra bakom siffrorna. Det går inte att applicerar allt rätt av på Bjärred.

Slagna sönder och samman finns det inget som indikerar i de tidigaste uppgifterna i tråden (läckor) och det stämmer inte överens med den bild som finns innan gällande familjen heller.
Sen kan man "ponera" bäst man vill om tvättstugor och annat men det faller bort för min del.
Kvävning ett barn får mig att associera till kudde.
Jag anser att det är effektiv metod de är ute efter hur rått eller kallt det än förefaller. [b]Däremot tragiskt att de inte drogade ner barnen innan, det förstår jag inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Hur får du i en snart 15 åring tös massa tabletter utblandat i dricka el dylikt ?
Det går fint om det är rätt sort, barn slocknar fort, och det behövs inte nån större mängd. Jag säger som innan:
Kan man droga unga tjejer med spetsade drinkar så går det bra med 11-åringar och 14-åringar. Moa vet jag inte hur hon ser ut men jag antar att hon är lika spenslig som A ser ut på instagramfoto.

Självklart hade de kunnat få i barnen nåt mer som hade eliminerat risken att hamna i kamp eller smärta - oavsett om de vaknat hade det varit påverkade och luddiga.
Senast redigerad av develi 2019-01-27 kl. 20:31.
Citera
2019-01-27, 20:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag har bara svårt att ta in att M hade ME. Depression är väl det jag ser kan ligga närmast till hands med tanke på hennes hemsituation, en sjuk syster och föräldrar som har "allt fokus" på den sjukdomen. Det är inte alla föräldrar heller som accepterar en depressionsdiagnos.

Är du verkligen helt övertygad om att 1.) läkare alltid har lätt att skilja ut vad som är ME och inte och att 2.)svensk sjukvård även på sommaren alltid och i alla regioner rullar på utan några som helst problem?

Jag tycker det är svårt att få ihop tidslinjen bara, med den info som finns. Jag hade begripit (alltså sett en mer sammanhängande förklaring gällande kopplingen sjukdom och sk barmhärtighetsmord (som var föräldrarnas motiv)) om polisen sagt detta:

"Föräldrarna beskriver i sitt avskedsbrev att de sett sin äldsta dotter plågas enormt i flera år av me. När sedan den yngsta dottern fick samma diagnos, dessutom med snabbt sjukdomsförlopp där hon bröts ner totalt på bara ett par månader, såg man ingen framtid längre. Man var övertygad om att flickorna inte skulle kunna leva ett liv i egentlig mening. Utlösande faktor för familiciden var när läkarna fastslog me-diagnosen för den yngre dottern."

Jag får väl helt enkelt lita på det du säger att me-vården funkar bra. Stackars flickor hur som helst.
Låsta artiklar men då intresset är stort finns väl viljan att låsa upp dem för att fördjupa sig i ålder och diagnostisering antar jag.
Citat:
"När Johan Bergholtz, 15 år, gick i sjunde klass fick han en infektion i luftrören som gjorde honom trött och sliten. Men symtomen gick aldrig över. Först ett och ett halvt år senare fick han diagnosen ME/CFS."

”Jag var duktig i skolan och hade många vänner, men allt förändrades över en dag”, säger Johan Bergholtz, här på Stora Sköndals neurologiska rehabiliteringsklinik."
https://www.svd.se/finns-ingen-behandling-som-kan-gora-johan-frisk
Citat:
Irma, 15, lever med ME/CFSS
Hon blev nästan frisk och kunde vara i skolan nästan på heltid. Hon fick..
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6n04l0/irma-15-lever-med-obotliga-sjukdomen-det-ar-sa-jobbigt/promo
Gällande skola handlar det i stort sett om tre delar:
De som inte klarar av undervisning öht, de som klarar undervisning men inte att vistas i skolan, de som har viss anpassning i skolan men kan vara där.
Allt beroende på grad av sjukdom/besvär, men även insikten om att ME innebär sämre och bättre dagar för barnen.
Anledningen snabb utredning av barn är att de försämras vid ansträngning och de behöver stöd i att förstå att spara på krafterna då de oftast vill mer än de orkar.
Att de inte orkade lär alla inblandade i skolan se - det är som sagt väldigt många inblandade.

Tillvaron behöver anpassas och att detta är svårt är fullt begripligt. Det lär med andra ord vara en förbannat svår situation för alla parter: att försöka dämpa ett barn med vetskapen om att det blir bakslag annars i form av värk, utmattning eller vad det nu än må vara. Ungdomar har tydligen mer besvär med ortostatsim. Att högst troligt känna sig som en bromskloss när barnet vill mer måtte vara jobbigt.
Anpassning till en situation - på läkares inrådan, via vårdplaner, med den fakta som finns om ME och barn - dvs göra avkall kan i sig leda till nedstämdhet och depression. Sömnstörningar leder till denna problematik i sig.
Att bli sämre är en besvikelse, sjukdomen kan komma gradvis. Det kan mycket väl Agnes ha känt av. Vem skulle inte bli uttråkad av en sån situation? Som tonåring är man av och till uttråkad bara via att vara i den åldern. Att få dra ner på aktiviteter som man tycker om måste vara förfärligt - men orkar man inte så orkar man inte. Fotboll, dans, tennis. Agnes är faktiskt 14 år och kan väl prata för sig?

Här finns mer om barn, utredning, symtom, råd:
https://www.cdc.gov/me-cfs/me-cfs-children/children-symptoms-diagnosis.html
Senast redigerad av develi 2019-01-27 kl. 20:37.
Citera
2019-01-27, 20:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Okej, det missade jag. Jag undrar dock fortfarande hur H dog. Hängde hon i ett annat rum, som polisen inte kunde se in i när de kom till platsen?
Vaddå hängde? Han redogör ju klart och tydligt att hon fanns i sängen på nedre våning, barnen i sina resp. sängar på sina rum.
Oskar som hängt sig var anledningen till att de fick order att bryta sig in då de såg honom genom en glipa i fönstret.
Citera
2019-01-27, 20:41
Medlem
Citat:
Jag har bara svårt att ta in att M hade ME. Depression är väl det jag ser kan ligga närmast till hands med tanke på hennes hemsituation, en sjuk syster och föräldrar som har "allt fokus" på den sjukdomen. Det är inte alla föräldrar heller som accepterar en depressionsdiagnos.

Är du verkligen helt övertygad om att 1.) läkare alltid har lätt att skilja ut vad som är ME och inte och att 2.)svensk sjukvård även på sommaren alltid och i alla regioner rullar på utan några som helst problem?

Jag tycker det är svårt att få ihop tidslinjen bara, med den info som finns. Jag hade begripit (alltså sett en mer sammanhängande förklaring gällande kopplingen sjukdom och sk barmhärtighetsmord (som var föräldrarnas motiv)) om polisen sagt detta:

"Föräldrarna beskriver i sitt avskedsbrev att de sett sin äldsta dotter plågas enormt i flera år av me. När sedan den yngsta dottern fick samma diagnos, dessutom med snabbt sjukdomsförlopp där hon bröts ner totalt på bara ett par månader, såg man ingen framtid längre. Man var övertygad om att flickorna inte skulle kunna leva ett liv i egentlig mening. Utlösande faktor för familiciden var när läkarna fastslog me-diagnosen för den yngre dottern."

Jag får väl helt enkelt lita på det du säger att me-vården funkar bra. Stackars flickor hur som helst.

Jag har också svårt att ta in att M hade me. Tror inte att två flickor i samma familj får me med 11 år. Särskild inte i en familj som är så disfunktionell att det hela slutar i en familicide.
Tror att diagnosen är fel. Att föräldrarna drev den för att M skulle också få hemundervisning. Hemundervisning var syftet. Men varför?
Citera
2019-01-27, 21:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Skillnaden mellan mig och flera andra är att jag inte har en agenda med klappjakt på Oskar:
jag anser att det är rena pseudoanalyserna och att det är rent pantat att hänvisa till en person i tråden som den ultimata källan som så uppenbart påstått fel saker såsom alternativmedicinska intyg från Tyskland för att bedra skolan för att han är så "vältalig" och duperande.
När man som novis analyserar en mössjävel och lyckas ställa diagnoser som asperger anser jag att man är fullständigt ut i det blå.

När man bedömer en tjej en timme i hela hennes liv som sitter och läser en bok och påstår hon att hon är frisk som en nötkärna är gränsen nådd gällande den persons trovärdighet överhuvudtaget.
Allt går ut på att peka ut Oskar och inte ett dugg annat.
- ME finns inte.
- ME-lobbyn agerar i tråden.
- Barnen hade minsann inte cancer.
- Barnen var friska.
- Hanna var minsann kuvad.
- Hanna var fin, svag, mild och rar.
- Oskar manipulerade, förtryckte, hade aspergers grad 6-7 (vad nu i helvete det är).
- Oskar hade en flerårig agenda av nån mystifierad sort.

När man frågar kring det långsökta att skaffa fram diagnoser, köra som ett tätting på behandlingar, ta ledigt, ställa in föreläsningar och evenemang sen år 2015 isf - så uteblir förklaringen.
Vem i hela friden skulle hålla på så här för att sen hänga sig och ha fina fasader som stendöd? För att mörda sina döttrar?
Sen mal man på att att O eller båda var drivande. De var drivande till diagnoser, de var drivande till hemundervisning. Varför?

Finns ingen logik i resonemanget.

Fortsättningsvis kan det hända väldigt mycket med ett barn efter slutet på april om det så är infektioner eller annat.
Hur man ens kan tro på en person som sitter och spelar piano men sen radikalt dömer ut en läkare det övergår mitt förstånd.

Sen anser jag följande:
Kan man inte acceptera diagnosen ska det inte belastas nån annan än läkaren som är ansvarig för utredning och läkarintyg.
Man behöver inte rocka loss i rena paranoian gällande föräldrarna då ingenting talar för nåt maktutövande, nån isolering från den omgivning som sett dem, som mer kontinuerligt mött dem. Det är NOLL förutom en massa svammel via denna tråd.
De har mördat barnen och det är fullständigt förskräckligt men att sen sitta och hitta på en massa skräp finns ingen anledning - men det är typiskt flashback så jag är inte förvånad.

Sen det viktigaste av allt. Jag anser att man förringar barnen via att göra dem som passiva kollin, utan vilja, utan röst. Ser man på vad Agnes vän skriver är det då rakt ingen beskrivning som stämmer med nån förtryckt och kuvad tjej.
Man riskerar även förringa deras lidande. Jag är fullständigt övertygad om att Agnes kunde prata för sig och de var verkligen inte isolerade med tillgång till mobiler, besök och instagram.
Jag är likaså övertygad att hon hade fört sin systers talan om det fanns behov för att hon var några år yngre.
Jag anser även att lärare är kompetenta att ta hand om barn och det fanns skolsköterska och kurator inkopplade.

Så där. Då har jag besvarat din fråga väldigt utförligt. Detta förhåller jag mig till och om så barnen hade nån annan sjukdom, var feldiagnostiserade åligger en läkare. Uppenbart är att barnen var utmattade efter aktivitet eftersom det framkommer via skola och likaså en bekant i media. Det finns även fler källor i tråden som är betydligt mer trovärdig och mer neutral än en speciellt utvald med en speciell agenda som faller vissa konspiratörer på läppen.
Har man sen lust att gräva vidare kring läkaren så går det fint för min del. Jag antar att barnens symtom inte försvinner oavsett. Men att på bas av nån evig paranoia älta detta för att ägna sig åt konspirationer på fullständigt lös grund intresserar mig inte och att snacka skit om sjuka människor och misstro folk i generella termer kommer aldrig att ske:
Jag arbetar nämligen med människor som har det svårt oavsett om det är diffusa symtom, enkelt ställda diagnoser eller annat.
Senast redigerad av develi 2019-01-27 kl. 21:21.
Citera
2019-01-27, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Jag har också svårt att ta in att M hade me. Tror inte att två flickor i samma familj får me med 11 år. Särskild inte i en familj som är så disfunktionell att det hela slutar i en familicide.
Tror att diagnosen är fel. Att föräldrarna drev den för att M skulle också få hemundervisning. Hemundervisning var syftet. Men varför?

Jag tänker kanske; Isolering av flickorna? Att kunna styra vad de fick och behövde lära sig? Att kunna begränsa och styra deras umgänge?

Idag fick jag höra att en av flickornas lärare var mamma till tonårsflickan som kom och var barnvakt till dem på söndagarna. Så det är denna familj de haft merparten av sitt vardagsumgänge med, förutom föräldrarna. Jag vet inte varför men det fick mig att känna mig lite illa till mods, gav mig en märklig känsla precis som att detta var noga utvalt och uttänkt, att just denna familj var OK att umgås med men inte med "kreti och pleti".
Citera
2019-01-27, 21:23
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Självklart hade de kunnat få i barnen nåt mer som hade eliminerat risken att hamna i kamp eller smärta - oavsett om de vaknat hade det varit påverkade och luddiga.
Men de tyckte det var bättre att kväva/strypa live, eller befann de sig i tidsbrist?

Hade de haft fullt sjå med att handskriva var sitt stycke av avskedsbrevet? - Det har ju i tråden gjorts gällande att H skulle ha tryckt dit sin kulspetsskrift på papperet varav i så fall följer att man bör ha haft lätt att identifiera hennes handstil.
Citat:
Vad det gäller vidare hantering av dokumenten så har vi gjort noggranna undersökningar för att konstatera att ingen av dom två vuxna har vilseletts att skriva på, och det arbetet har dels skett genom att vi har konstaterat att bläck på papprena är tryckt innan dom vuxna har skrivit sina namnteckningar. Det är alltså ingen som har skrivit på ett tomt papper och sen har texten kommit dit i efterhand. Det är också konstaterat... Via insamlande av föräldrarnas namnteckningar från andra ställen så är det konstaterat att namnteckningarna som är satta på avskeds slash förklaringsbrevet är autentiska; det är föräldrarna själva som har skrivit detta. Dessutom är dokumenten undersökta på så sätt att vi kan konstatera att inga spår efter nån annan individ finns på dom här dokumenten: inget fingeravtryck, inga DNA-spår eller nånting annat på dom här dokumenten som säger att nån annan människa har pillat på dom här handlingarna.

I det här avskedsbrevet; förklaringsbrevet, som föräldrarna har skrivit ner tillsammans så framgår det att dom gemensamt och i samförstånd under hösten 2017 gemensamt tog det här beslutet om att dom skulle avsluta sina och sina barns liv. Anledningen till att dom har gjort detta, beskriver dom i sitt brev, det är att barnen; båda döttrarna, har under dom senaste åren fått var sin diagnos på sjukdomen ME. – ME är nån form av kroniskt trötthetssyndrom. Det finns en diagnos ställd på var och en av döttrarna. – Det har tagit så pass mycket fokus från barn och föräldrar så att föräldrarna i sitt brev skriver: *Ingen av oss kommer någonsin kunna leva ett liv i någon egentlig mening” - slut citat.
Citat:
Namnteckningarna har jämförts med föräldrarnas tidigare underskrifter på andra papper och det är också klarlagt att avskedsbrevet var utskrivet innan det skrevs under.
http://www.kristianstadsbladet.se/tt-inrikes/polis-haller-presstraff-om-hel-familjs-dod/
https://www.google.se/search?q=bl%C3%A4ckstr%C3%A5leskrivare+med+scanner +kopiator+och+fax&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0a hUKEwihobis5I7gAhVQiKYKHS_pC4IQ_AUIDigB&biw=1272&b ih=570
Citera
2019-01-27, 21:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Men de tyckte det var bättre att kväva/strypa live, eller befann de sig i tidsbrist?
Försök inte en enda gång att insinuera nåt så sjukt, din träskpadda.
Jag har genomgående sagt att jag finner det fullständigt absurt att sluka lugnande själva och inte ge barnen nåt.
Jag är den som absolut inte sagt att det är så jävla bara att bli strypt då det handlar om ockulsion bilateralt för att den där svimningen ska inträda fort.
Vad som skett vet vi inte - men jag förbannar föräldrarna sen den 11 december då detta framkom via pressträffen.
Citera
2019-01-27, 21:33
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Försök inte en enda gång att insinuera nåt så sjukt, din träskpadda.
Jag har genomgående sagt att jag finner det fullständigt absurt att sluka lugnande själva och inte ge barnen nåt.
Jag är den som absolut inte sagt att det är så jävla bara att bli strypt då det handlar om ockulsion bilateralt för att den där svimningen ska inträda fort.
Vad som skett vet vi inte - men jag förbannar föräldrarna sen den 11 december då detta framkom via pressträffen.
Men du har inga som helst förklaringar till varför..? - Jag pekade på en: tidsbrist. - Vad tror du om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in