Citat:
Ursprungligen postat av
Tey44
Är du verkligen helt övertygad om att 1.) läkare alltid har lätt att skilja ut vad som är ME och inte och att 2.)svensk sjukvård även på sommaren alltid och i alla regioner rullar på utan några som helst problem?
Skillnaden mellan mig och flera andra är att jag inte har en agenda med klappjakt på Oskar:
jag anser att det är rena pseudoanalyserna och att det är rent pantat att hänvisa till en person i tråden som den ultimata källan som så uppenbart påstått fel saker såsom alternativmedicinska intyg från Tyskland för att bedra skolan för att han är så "vältalig" och duperande.
När man som novis analyserar en mössjävel och lyckas ställa diagnoser som asperger anser jag att man är fullständigt ut i det blå.
När man bedömer en tjej en timme i hela hennes liv som sitter och läser en bok och påstår hon att hon är frisk som en nötkärna är gränsen nådd gällande den persons trovärdighet överhuvudtaget.
Allt går ut på att peka ut Oskar och inte ett dugg annat.
- ME finns inte.
- ME-lobbyn agerar i tråden.
- Barnen hade minsann inte cancer.
- Barnen var friska.
- Hanna var minsann kuvad.
- Hanna var fin, svag, mild och rar.
- Oskar manipulerade, förtryckte, hade aspergers grad 6-7 (vad nu i helvete det är).
- Oskar hade en flerårig agenda av nån mystifierad sort.
När man frågar kring det långsökta att skaffa fram diagnoser, köra som ett tätting på behandlingar, ta ledigt, ställa in föreläsningar och evenemang sen år 2015 isf - så uteblir förklaringen.
Vem i hela friden skulle hålla på så här för att sen hänga sig och ha fina fasader som stendöd? För att mörda sina döttrar?
Sen mal man på att att O eller båda var drivande. De var drivande till diagnoser, de var drivande till hemundervisning. Varför?
Finns ingen logik i resonemanget.
Fortsättningsvis kan det hända väldigt mycket med ett barn efter slutet på april om det så är infektioner eller annat.
Hur man ens kan tro på en person som sitter och spelar piano men sen radikalt dömer ut en läkare det övergår mitt förstånd.
Sen anser jag följande:
Kan man inte acceptera diagnosen ska det inte belastas nån annan än läkaren som är ansvarig för utredning och läkarintyg.
Man behöver inte rocka loss i rena paranoian gällande föräldrarna då ingenting talar för nåt maktutövande, nån isolering från den omgivning som sett dem, som mer kontinuerligt mött dem. Det är NOLL förutom en massa svammel via denna tråd.
De har mördat barnen och det är fullständigt förskräckligt men att sen sitta och hitta på en massa skräp finns ingen anledning - men det är typiskt flashback så jag är inte förvånad.
Sen det viktigaste av allt. Jag anser att man förringar barnen via att göra dem som passiva kollin, utan vilja, utan röst. Ser man på vad Agnes vän skriver är det då rakt ingen beskrivning som stämmer med nån förtryckt och kuvad tjej.
Man riskerar även förringa deras lidande. Jag är fullständigt övertygad om att Agnes kunde prata för sig och de var verkligen inte isolerade med tillgång till mobiler, besök och instagram.
Jag är likaså övertygad att hon hade fört sin systers talan om det fanns behov för att hon var några år yngre.
Jag anser även att lärare är kompetenta att ta hand om barn och det fanns skolsköterska och kurator inkopplade.
Så där. Då har jag besvarat din fråga väldigt utförligt. Detta förhåller jag mig till och om så barnen hade nån annan sjukdom, var feldiagnostiserade åligger en läkare. Uppenbart är att barnen var utmattade efter aktivitet eftersom det framkommer via skola och likaså en bekant i media. Det finns även fler källor i tråden som är betydligt mer trovärdig och mer neutral än en speciellt utvald med en speciell agenda som faller vissa konspiratörer på läppen.
Har man sen lust att gräva vidare kring läkaren så går det fint för min del. Jag antar att barnens symtom inte försvinner oavsett. Men att på bas av nån evig paranoia älta detta för att ägna sig åt konspirationer på fullständigt lös grund intresserar mig inte och att snacka skit om sjuka människor och misstro folk i generella termer kommer aldrig att ske:
Jag arbetar nämligen med människor som har det svårt oavsett om det är diffusa symtom, enkelt ställda diagnoser eller annat.