2019-01-27, 19:47
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Om det känns bra att pissa på en 16-åring, får du väl göra det. Vad kan jag göra.

Det är åtminstone uppskattar att du så tydligt visar den egentliga anledningen till att vissa helt cyniskt lyfter fram Greta för att pusha sin egen agenda. Alla besvärliga frågor och all kritik kan enkelt avfärdas med att den som ifrågasätter Gretas helgongloria "pissar på en 16-åring".
2019-01-27, 20:07
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Det är åtminstone uppskattar att du så tydligt visar den egentliga anledningen till att vissa helt cyniskt lyfter fram Greta för att pusha sin egen agenda. Alla besvärliga frågor och all kritik kan enkelt avfärdas med att den som ifrågasätter Gretas helgongloria "pissar på en 16-åring".

Ska man tolka all skit ni kastar på den här tjejen så är det antagligen bättre att hon flyttar ut orten och börja sälja knark och bränna bilar. Vad fan vill ni egentligen?
2019-01-27, 20:10
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Ska man tolka all skit ni kastar på den här tjejen så är det antagligen bättre att hon flyttar ut orten och börja sälja knark och bränna bilar. Vad fan vill ni egentligen?

Vad alla vill vet jag inte, men jag önskar att man var mer försiktiga med minderåriga och undvek att exponera dem på ett sätt som de knappast själva kan förstå effekterna från. Det är ju en viss anledning till att vi har en åldersgräns för olika saker, att rösta i allmänna val exempelvis.
2019-01-27, 20:17
Medlem
Cameltotems avatar
Hon är en retoriker. Hon kan engagera folk och det gör hon bra.

Problemet är dock att hon har noll utbildning eller kunskap inom ämnet.
2019-01-27, 20:24
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem

Bra att du ser att hon har kvalitéer.

Att indirekt säga att hon ska hålla tyst i klimatfrågan kan väl bara en klimatskeptiker tycka?
2019-01-27, 20:33
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:

Greta skriver knappast sina texter själv.

När hela ståhejet med Greta hade hållit på i ca en vecka så körde jag en taxikund som var i eld och lågor över Greta. Kunden pratade i telefon så jag hörde allting. "Det här kommer bli jättestort!" och allt vad det var som kunden sade och skrev frenetiskt på sin laptop. Jag fick intrycket att kunden var en journalist, författare eller lobbyist.
2019-01-27, 20:41
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Hon är som ett bloss, blott för ett ögonblick ger hon sken för att sedan åter sjunka in i det dunkel som alla världsförbättrare förr eller senare hamnar i. Världen kräver nytt och vill egentligen lämna över ansvaret till någon annan. Engagemanget är mer kopplat till uppträdande än till handling.
2019-01-27, 20:52
Medlem
Citat:

Hur många 16 åringar skulle inte kunna klara av att säga - Sluta flyga! Pinsamt att hon kommer just från Sverige då vi redan är så utskämda i resten av världen. Enligt mig är hon inte normal och fan vet vad hon är ute efter. Har föräldrarna uppmanat henne att bli någon slags Moder Theresa a la 2000-talet eller har hon verkligen kommit på själv att sätta sig på ett tåg och äta bananer och sen läsa lusen av folk. Utseendet både roar och oroar då det förmodligen är någon kromosom för mycket eller en för lite.
2019-01-27, 20:59
Avslutad
Jag gillar Greta , hon är smart och insiktsfull. Hon har lyckats engagera hela svenska folket i klimatfrågan. I en så ringa ålder!

Jag ser fram emot att följa hennes karriär. Vad hon än väljer, politik eller annat, så är jag övertygad om att hon blir oerhört framgångsrik.
2019-01-27, 21:02
Medlem
Soterns avatar
Kan man bara framkalla den där reaktionen ”åhh” hos den kvinnliga publiken kan man få acceptans för vilken rappakalja som helst.
Ingen vågar ifrågasätta ett näpet barn, för då är man per definition ond och hjärtlös.
Det är hela sanningen om Klimat-Greta.
2019-01-27, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Inom kort har höga politiker och annat folk tröttnat på Greta och det blir en chock för flickebarnet när detta uppdagas. Att hon kunnat hålla på så pass länge med sitt jippo beror på att ingen vågar stöta sig med flickebarnet och med risk för att verka ond och klimatovänlig. Hon ser väldigt underlig ut och det kännas onormalt att vara så fixerad vid klimatet i den åldern. Visst kan man vara orolig men flickan verkar snarare besatt. Föräldrarna borde stoppa henne och se till att hon umgås med jämnåriga och blir normal.

Flickan har ju Aspergers och mår förmodligen jättedåligt om hon tvingas umgås med normalfungerande jämnåriga. Det hon håller på med passar kanske henne bättre, totalfokus på ett specialintresse och inget socialt liv med jämnåriga, hon är nog mitt i sin comfort zone.
2019-01-27, 21:06
Medlem
Jobbigt att se att de utnyttjar en psykiskt sjuk ungdom så här.

Hon är som en robot.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in