2019-01-27, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Trion är ute och cachar mitt i veckan dagen efter SD blivit anhållen. Beviljad ledighet av arbetsgivare eller alla är fusksjukskrivna?

De har alla en historia av fusk, både vad gäller sjukskrivning och geocachande... fint gäng..
Dessutom tyder denna tidpunkt på att caching för dessa rötägg verkligen ÄR viktigare än liv och död.
Inte utan att man drar slutsatsen att mordet på LW har en direkt koppling till geocaching och de maniska fuskarna som där ingår.
Citera
2019-01-27, 16:55
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Tre sjukskrivna som är beordrade frisk luft i naturen mot nedstämdhet?

Även kaffe verkar ha varit en betydande del i rehabiliteringsplanen, då fikapauserna omnämns särskilt av alla tre
Citera
2019-01-27, 16:57
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Obs ! ..... Detta inlägget är riktat till samtliga medlemmar inom denna tråden.

Obs ! ..... Jag ber vänligen , att ni tänker igenom och med yttersta noggrannhet , innan ni , eller någon bestämmer sig för att svara på följande frågor ställda här nedan sett , så vore jag mycket tacksam.

Obs ! ..... Dessa frågor , som jag nu tänker att ställa , har en mycket stor vikt och betydelse inom detta mordfallet och gällande den kvinnan som bragtes om sitt liv under den sena Måndags-kvällen den 14 Maj År 2018.

Fråga 1: Varför valde Gärningsmannen just den sena Måndags-kvällen den 14 Maj År 2018 ?

Fråga 2: Varför gick kvinnan ut ifrån sin bostadsrätt , och då klädd i tränings-kläder och med uppsatt hästsvans på en tid som hon i regel inte , brukade att göra ?

Tillägg: Kvinnan var otroligt regelbunden med sina då dagliga , så och även kvällsliga tränings-rutiner , men , just den här sena Måndags-kvällen den 14 Maj År 2018 bröt hon sina normala tidsrutiner , det ville sig , ett avvikande beteende mot vad hon normalt brukade att göra.

Ytterligare tillägg till ovan blir följande sagt:

Kvinnans' närmaste granne , hade alltså observerat kvinnan alldeles strax före klockan 21:00 på Måndags-kvällen , och som då lämnade sin bostadsrätt , klädd i tränings-kläder och med uppsatt hästsvans.

Anmärkning till ovan: Grannen , som då lät sig observera kvinnan i tränings-kläder , är också nära bekant och vän till den nu fortfarande skäligen misstänkte personen.

Fråga 3: Varför , och jag upprepar , varför stod kvinnans' ytterdörr till hennes' bostadsrätt i ett så kallat GLÄNT-LÄGE ?

Mvh/ "JokerMannen"

"Grannen Erik" bor i området och ville bli akut vigd av LW när prästen han bokat för vigsel blev sjuk. Det ordnade sig sen och LW behövde inte rycka in. Ja, han uttalade sig i riksmedia och verkar vara församlingsmedlem, men inte närmsta granne, väl?

Att alla känner alla i det lilla falskt idylliska området är ingen nyhet.

Erik såg LW i träningskläder tidigare på kvällen och kanske hon då stötte på ett manligt cyklande par (SD o JG) på rundan?

Hon har därefter varit hemma och någon/ra får henne att hastigt gå ut och lämna dörren på glänt.
Citera
2019-01-27, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Enligt HD stängde de ner Geoturen runt den 5 juli, som det verkar för att länsstyrelsen och/eller kommunen inte längre avsåg att finansiera projektet:

Tack! Ja att någon skulle finansiera den misstänkte mördaren att fortsätta leka är uteslutet.
Citera
2019-01-27, 17:01
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Tack! Ja att någon skulle finansiera den misstänkte mördaren att fortsätta leka är uteslutet.

Tror du det var därför man beslutade att sluta finansiera?
Citera
2019-01-27, 17:03
Medlem
Citat:
HD borde enligt sitt ordinarie arbetsschema ha haft sitt arbetspass förlagt till kvällen den 14:e. (Anledningen till min gissning är att anställda med schemalagd arbetstid inom bl.a. vårdsektorn ofta arbetar varannan helg, samt är lediga varannan helg. När den anställde går på sitt arbetspass efter en helgledighet börjar den anställde i regel med ett kvällspass, vilket är vanligt för att ge den anställde så lång helgledighet som möjligt samt för att det är logistiskt smidigt med hänsyn till informationsöverlämning och schema för resterande arbetsvecka). Helgen innan mordet, den 5-6 maj, arbetade hon nämligen, enligt sin egen loggtext:

Så logiskt sett borde hon därför efter sin lediga norrköpingsburkletarhelg 12-13 maj, ha haft ett ordinarie inplanerat kvällspass den 14 maj (men att hon, enligt uppgift i tråden, eventuellt kontaktat sin arbetsplats för att antingen ta ledigt eller byta pass).

Ren slump att 14 maj sammanfaller med brottet mot LW, eller något att spinna på?
Citera
2019-01-27, 17:13
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Angående JG's eventuella sjukskrivning efter mordet, man får uppfattningen att han eventuellt tillbringade tid på sitt torp och var nedstämd/uttråkad, baserat på att han skriver att HD (fritt översatt) "lirkade ut honom ur hans stiltje/leda" (= "coaxed me out of my doldrums") den 30 maj som var en vanlig onsdag och i så fall borde ha varit en vanlig arbetsdag:

JG verkar vid den tidpunkten eventuellt ha befunnit sig på sitt torp/lantställe, eftersom HD skriver att hon (och S*llen) "hann med ett besök på det omtalade torpet". Och eftersom S*llen skriver att JG "anslöt efter ett par burkar" får man anta att JG redan befann sig i området (några mil öster om Askersund), och då gissningsvis torpet, som (eventuellt) ligger i området:

Eloger för ditt eminenta grävande. Du gör verkligen skäl för ditt valda nickname.
Citera
2019-01-27, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Tror du det var därför man beslutade att sluta finansiera?

Jag tror gensvaret från kommunerna involverade skulle/var mycket ljumt om SD försökt utverka finansiering därifrån.
Ja.
Citera
2019-01-27, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
"Grannen Erik" bor i området och ville bli akut vigd av LW när prästen han bokat för vigsel blev sjuk. Det ordnade sig sen och LW behövde inte rycka in. Ja, han uttalade sig i riksmedia och verkar vara församlingsmedlem, men inte närmsta granne, väl?

Att alla känner alla i det lilla falskt idylliska området är ingen nyhet.

Erik såg LW i träningskläder tidigare på kvällen och kanske hon då stötte på ett manligt cyklande par (SD o JG) på rundan?

Hon har därefter varit hemma och någon/ra får henne att hastigt gå ut och lämna dörren på glänt.

Hej @Honan6.

Jag undrar om du skulle vilja vara vänlig och ta dig ytterligare en funderare , skulle du kunna tänka dig att tillåta dig själv att se , och tänka ur ett nytt perspektiv , än vad du tidigare har gjort beträffande denna ytterdörren till kvinnans' bostadsrätt som på morgonen Tisdagen den 15 Maj År 2018 upptäcktes stå i ett så kallat GLÄNT-LÄGE.

Mvh/ "JokerMannen"
Citera
2019-01-27, 17:33
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Trion är ute och cachar mitt i veckan dagen efter SD blivit anhållen. Beviljad ledighet av arbetsgivare eller alla är fusksjukskrivna?

En intressant notering är faktiskt S*llens loggtext.

Uppenbarligen skriver han inte sin loggtext förrän ungefär en månad senare (den 26 juni), med formuleringen "Idag, 180626, upptäcktes att jag missat att logga".

Med hans formulering i passiv-sats, låter det nästan som att någon annan (?) har upptäckt att han hade missat att skriva sin loggtext.

(Kan någon annan (?) eventuellt ha varit angelägen att han skulle skriva sin text så att alla tre versioner blev samstämmiga? Kanske hade S*llen själv egentligen hoppats kunna hålla sig utanför uppmärksamheten genom att lite diskret "missa" skriva in sin logg?)
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-01-27 kl. 17:42.
Citera
2019-01-27, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Alla som arbetar med tidningsdistribution har möjlighet att läsa nyheter mitt i natten.

Hej @SonyaStolt.

Jag har aldrig i mitt liv arbetat med tidnings-distribution , så den lilla gissningen var fel , men tilläggas skall , att det var en bra tanke.

Mvh/ "JokerMannen"

Obs ! Jag passar även på här att ställa frågan till dig , vad har du för egna tankar kring och gällande kvinnans' ytterdörr som upptäcktes stå i ett GLÄNT-LÄGE ?
Citera
2019-01-27, 17:45
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Honan6.

Jag undrar om du skulle vilja vara vänlig och ta dig ytterligare en funderare , skulle du kunna tänka dig att tillåta dig själv att se , och tänka ur ett nytt perspektiv , än vad du tidigare har gjort beträffande denna ytterdörren till kvinnans' bostadsrätt som på morgonen Tisdagen den 15 Maj År 2018 upptäcktes stå i ett så kallat GLÄNT-LÄGE.

Mvh/ "JokerMannen"

Nu ska jag säga dig Hr JokerMan att jag har inga tankar alls om att dörren stod på glänt. Berätta istället vilka tankar du har om den saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in