Citat:
Ursprungligen postat av
JokerMannen
Obs ! ..... Detta inlägget är riktat till samtliga medlemmar inom denna tråden.
Obs ! ..... Jag ber vänligen , att ni tänker igenom och med yttersta noggrannhet , innan ni , eller någon bestämmer sig för att svara på följande frågor ställda här nedan sett , så vore jag mycket tacksam.
Obs ! ..... Dessa frågor , som jag nu tänker att ställa , har en mycket stor vikt och betydelse inom detta mordfallet och gällande den kvinnan som bragtes om sitt liv under den sena Måndags-kvällen den 14 Maj År 2018.
Fråga 1: Varför valde Gärningsmannen just den sena Måndags-kvällen den 14 Maj År 2018 ?
Fråga 2: Varför gick kvinnan ut ifrån sin bostadsrätt , och då klädd i tränings-kläder och med uppsatt hästsvans på en tid som hon i regel inte , brukade att göra ?
Tillägg: Kvinnan var otroligt regelbunden med sina då dagliga , så och även kvällsliga tränings-rutiner , men , just den här sena Måndags-kvällen den 14 Maj År 2018 bröt hon sina normala tidsrutiner , det ville sig , ett avvikande beteende mot vad hon normalt brukade att göra.
Ytterligare tillägg till ovan blir följande sagt:
Kvinnans' närmaste granne , hade alltså observerat kvinnan alldeles strax före klockan 21:00 på Måndags-kvällen , och som då lämnade sin bostadsrätt , klädd i tränings-kläder och med uppsatt hästsvans.
Anmärkning till ovan: Grannen , som då lät sig observera kvinnan i tränings-kläder , är också nära bekant och vän till den nu fortfarande skäligen misstänkte personen.
Fråga 3: Varför , och jag upprepar , varför stod kvinnans' ytterdörr till hennes' bostadsrätt i ett så kallat GLÄNT-LÄGE ?
Mvh/ "JokerMannen"
"Grannen Erik" bor i området och ville bli akut vigd av LW när prästen han bokat för vigsel blev sjuk. Det ordnade sig sen och LW behövde inte rycka in. Ja, han uttalade sig i riksmedia och verkar vara församlingsmedlem, men inte närmsta granne, väl?
Att alla känner alla i det lilla falskt idylliska området är ingen nyhet.
Erik såg LW i träningskläder tidigare på kvällen och kanske hon då stötte på ett manligt cyklande par (SD o JG) på rundan?
Hon har därefter varit hemma och någon/ra får henne att hastigt gå ut och lämna dörren på glänt.