2019-01-27, 15:09
Medlem
notknapparens avatar
Slänger ut det här inlägget från MV som jag råkade på, bara som en reminder:

"Återigen så har inte SD pekat ut en person. Mera lagt ut en hög med teorier och trådar lite kryptiskt. Och ju mera förhörsledaren vill få fram detaljer från SD. Ju mer teorier lämnar han så jag bedömer SD teorier som enbart vilseledande."

https://www.flashback.org/sp64799381
Citera
2019-01-27, 15:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Tiderna jag har listat har varit tillgängliga via media, antingen i skriven form eller via alla filmer som publicerades under våren och sommaren. Ingen av oss vet att det var just två personer som fann BOs kropp men uttalandet om privatpersoner ger oss indikationer på att det handlar om fler än en. Det var jag som länkade till en film där vi ser två personer som sitter innanför avspärrningar. Om det är upphittarna låter jag vara osagt.
Överlag kan jag inte se att användaren JM presenterar någon som helst ny information.

Här är en källa till tidpunkten 14.33 då kroppen hittades:

"Kroppen hittades av allmänheten klockan 14.33 på lördagen i området Hjärsta i Örebro."

https://www.vlt.se/artikel/orebro/polisen-den-doda-ar-preliminart-identifierad-som-lena-wesstrom-45-ar-fran-orebro-inleder-mordutredni ng

Du kan förhålla dig helt lugn...

Tillägg:

"Först 22.45, efter mörkret hade fallit över Hjärsta, flyttades kroppen från platsen."

Från samma källa s.o.

Detta klockslag är det som JM har.
Senast redigerad av notknapparen 2019-01-27 kl. 15:55.
Citera
2019-01-27, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vet du att han var sjukskriven efter mordet (har du hört det) eller är det skrivet av ironi?
Men var han inte ute och cachade? Glömmer datumen.

Han var sjukskriven i två veckor efter mordet, hävdar själv att han tillbringade tiden själv vid sin sommarstuga.
Senast redigerad av Sh.Holmes 2019-01-27 kl. 16:40.
Citera
2019-01-27, 16:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Han var sjukskriven i två veckor efter mordet, hävdar skälv att han tillbringade tiden själv vid sin sommarstuga.

Det är en lång tid om man inte har influensan, eller någon annan lite allvarligare diagnos.Vi kan ju inte veta om det hade med mordet att göra, om du inte har sådana uppgifter.

Om det skulle ha med LWs dödsfall att göra, verkar han ju inte i början iaf ta avstånd från mgm. Han kan ha stor tilltro till sin vän. Men är mgm den som är skyldig, då har mgm en stor förmåga att övertyga människor om sin oskuld.

Jag personligen har en tro att mycket av det vi ser i tråden om hur människor beter sig som vi tycker är suspekt, inte alls är suspekt. Jag tror att det finns en förklaring som har att göra med den personlighet mgm har, dvs hans enorma kontrollbehov.

Allt under förutsättning att han är skyldig.
Citera
2019-01-27, 16:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ge inte upp hoppet... nya vittnen och MGM är inte avskriven pga det. Kanske börjar det närma sig en upplösning av detta långdragna fall. Håll ut!

Jag hoppas som du.
Att en morgon när jag slår upp nyheterna står det att en person är häktad på sannolika skäl. Att det kommer bli en rättegång.

Kanske kommer någon som "vet" något våga vittna. Kanske blir lojaliteten en annan. Kanske vågar någon tänka i andra banor. Kanske , kanske...

Kanske blir det som i andra fall, där man inte lyckats få tillräcklig bevisning. Att de framtida DNA analyserna utvecklas så att man kan med det material som finns på brottsplatsen knyta en person till brottet.

Jag säger det igen.
Den som vet något borde tänka på att detta kan innebära fara för någon annans liv en dag.
Vill du ha det på ditt samvete?
Citera
2019-01-27, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Fanns informationen att tillgå någonstans tidigare?
Läser man JMs deltagande i andra mordtrådar får man också intrycket att hen har extra info.

Alla som arbetar med tidningsdistribution har möjlighet att läsa nyheter mitt i natten.
Citera
2019-01-27, 16:27
Medlem
Obs ! ..... Detta inlägget är riktat till samtliga medlemmar inom denna tråden.

Obs ! ..... Jag ber vänligen , att ni tänker igenom och med yttersta noggrannhet , innan ni , eller någon bestämmer sig för att svara på följande frågor ställda här nedan sett , så vore jag mycket tacksam.

Obs ! ..... Dessa frågor , som jag nu tänker att ställa , har en mycket stor vikt och betydelse inom detta mordfallet och gällande den kvinnan som bragtes om sitt liv under den sena Måndags-kvällen den 14 Maj År 2018.

Fråga 1: Varför valde Gärningsmannen just den sena Måndags-kvällen den 14 Maj År 2018 ?

Fråga 2: Varför gick kvinnan ut ifrån sin bostadsrätt , och då klädd i tränings-kläder och med uppsatt hästsvans på en tid som hon i regel inte , brukade att göra ?

Tillägg: Kvinnan var otroligt regelbunden med sina då dagliga , så och även kvällsliga tränings-rutiner , men , just den här sena Måndags-kvällen den 14 Maj År 2018 bröt hon sina normala tidsrutiner , det ville sig , ett avvikande beteende mot vad hon normalt brukade att göra.

Ytterligare tillägg till ovan blir följande sagt:

Kvinnans' närmaste granne , hade alltså observerat kvinnan alldeles strax före klockan 21:00 på Måndags-kvällen , och som då lämnade sin bostadsrätt , klädd i tränings-kläder och med uppsatt hästsvans.

Anmärkning till ovan: Grannen , som då lät sig observera kvinnan i tränings-kläder , är också nära bekant och vän till den nu fortfarande skäligen misstänkte personen.

Fråga 3: Varför , och jag upprepar , varför stod kvinnans' ytterdörr till hennes' bostadsrätt i ett så kallat GLÄNT-LÄGE ?

Mvh/ "JokerMannen"
Citera
2019-01-27, 16:28
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
/../
Bytte HD arbetspass på måndagen?

HD borde enligt sitt ordinarie arbetsschema ha haft sitt arbetspass förlagt till kvällen den 14:e. (Anledningen till min gissning är att anställda med schemalagd arbetstid inom bl.a. vårdsektorn ofta arbetar varannan helg, samt är lediga varannan helg. När den anställde går på sitt arbetspass efter en helgledighet börjar den anställde i regel med ett kvällspass, vilket är vanligt för att ge den anställde så lång helgledighet som möjligt samt för att det är logistiskt smidigt med hänsyn till informationsöverlämning och schema för resterande arbetsvecka). Helgen innan mordet, den 5-6 maj, arbetade hon nämligen, enligt sin egen loggtext:

Så logiskt sett borde hon därför efter sin lediga norrköpingsburkletarhelg 12-13 maj, ha haft ett ordinarie inplanerat kvällspass den 14 maj (men att hon, enligt uppgift i tråden, eventuellt kontaktat sin arbetsplats för att antingen ta ledigt eller byta pass).
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-01-27 kl. 16:38.
Citera
2019-01-27, 16:39
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
/../
Har JG varit sjukskriven eller tagit akut semester i nära tid efter mordet?

Citat:
Han var sjukskriven i två veckor efter mordet, hävdar skälv att han tillbringade tiden själv vid sin sommarstuga.

Angående JG's eventuella sjukskrivning efter mordet, man får uppfattningen att han eventuellt tillbringade tid på sitt torp och var nedstämd/uttråkad, baserat på att han skriver att HD (fritt översatt) "lirkade ut honom ur hans stiltje/leda" (= "coaxed me out of my doldrums") den 30 maj som var en vanlig onsdag och i så fall borde ha varit en vanlig arbetsdag:

JG verkar vid den tidpunkten eventuellt ha befunnit sig på sitt torp/lantställe, eftersom HD skriver att hon (och S*llen) "hann med ett besök på det omtalade torpet". Och eftersom S*llen skriver att JG "anslöt efter ett par burkar" får man anta att JG redan befann sig i området (några mil öster om Askersund), och då gissningsvis torpet, som (eventuellt) ligger i området:

Senast redigerad av GilGrissom82 2019-01-27 kl. 16:59.
Citera
2019-01-27, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
HD borde enligt sitt ordinarie arbetsschema ha haft sitt arbetspass förlagt till kvällen den 14:e. (Anledningen till min gissning är att anställda med schemalagd arbetstid inom bl.a. vårdsektorn ofta arbetar varannan helg, samt är lediga varannan helg. När den anställde går på sitt arbetspass efter en helgledighet börjar den anställde i regel med ett kvällspass, vilket är vanligt för att ge den anställde så lång helgledighet som möjligt samt för att det är logistiskt smidigt med hänsyn till informationsöverlämning och schema för resterande arbetsvecka). Helgen innan mordet, den 5-6 maj, arbetade hon nämligen, enligt sin egen loggtext:

Så logiskt sett borde hon därför efter sin lediga norrköpingsburkletarhelg 12-13 maj, ha haft ett ordinarie inplanerat kvällspass den 14 maj (men att hon, enligt uppgift i tråden, eventuellt kontaktat sin arbetsplats för att antingen ta ledigt eller byta pass).

Trion är ute och cachar mitt i veckan dagen efter SD blivit anhållen. Beviljad ledighet av arbetsgivare eller alla är fusksjukskrivna?
Citera
2019-01-27, 16:46
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Angående JG's eventuella sjukskrivning efter mordet, man får uppfattningen att han evetuellt tillbringade tid på sitt torp och var nedstämd/uttråkad, baserat på att han skriver att HD (fritt översatt) "lirkade ut honom ur hans stiltje/leda" (= "coaxed me out of my doldrums") den 30 maj som var en vanlig onsdag och i så fall borde ha varit en vanlig arbetsdag:

JG verkar vid den tidpunkten eventuellt ha befunnit sig på sitt torp/lantställe, eftersom HD skriver att hon (och S*llen) "hann med ett besök på det omtalade torpet". Och eftersom S*llen skriver att JG "anslöt efter ett par burkar" får man anta att JG redan befann sig i området (några mil öster om Askersund), och då gissningsvis torpet, som (eventuellt) ligger i området:

Tre sjukskrivna som är beordrade frisk luft i naturen mot nedstämdhet?
Citera
2019-01-27, 16:49
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Du som har stenkoll på geocaching, hur var det med geotourerna, 1 och 2?
Kom det ut någon förhandsinformation om att de skulle avslutas och varför?

Som jag tidigare skrivit har jag fått intrycket att de avslutades i all hast efter mordet av SD-HD

Enligt HD stängde de ner Geoturen runt den 5 juli, som det verkar för att länsstyrelsen och/eller kommunen inte längre avsåg att finansiera projektet:

Senast redigerad av GilGrissom82 2019-01-27 kl. 16:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in