2019-01-26, 22:30
Medlem
Torgny Mogren har en teori angående Charlottes ganska svaga lopp idag att hon har haft en rejält tung och lång träningsperiod och kroppen fortfarande är trött. Hoppas att det stämmer och att lugnare träning och vila gör att toppformen kommer.
Citera
2019-01-26, 22:42
Medlem
konstigkonsts avatar
Glömmer ni bort att Kalla har tre pallplatser i år? Hon håller fortfarande världsklass. Hon är på väg ut från en träningperiod och jag är inte ett dugg orolig inför VM.
Citera
2019-01-26, 22:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av konstigkonst
Glömmer ni bort att Kalla har tre pallplatser i år? Hon håller fortfarande världsklass. Hon är på väg ut från en träningperiod och jag är inte ett dugg orolig inför VM.

Det är möjligt att du har rätt men alla andra har haft tunga träningsperioder också, iaf dom som avstod Tour de ski, däribland Johaug. Östberg har just nu en formdipp då hon var med i TDS.
Visst kanske Kallas tunga kropp är en nackdel efter en hård träning jämfört med TJs lätta kropp.
Jag tror svenskarna måste träna på att köra i maxfart under längre perioder, det är ingen som kan slå Johaug så länge hon kan köra i eget tempo. Frågan är om någon kommer att kunna ikapp hennes tempo, har svårt att se det.
Kalla kommer inte ta medalj som det ser ut just nu Ebba är största hoppet men alla norskorna kommer kunna utmana om pallplatserna när det drar ihop sig.
Citera
2019-01-26, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Skrev till SVT sport och tipsade dom att en kommentator ska beskriva först och främst, inte värdera.

Svarade de och förklarade att han är bisittare/expertkommentator och inte kommentator? Hans uppgift i rutan är att värdera, tycka, ha åsikter. Hård är kommentator och ska beskriva fakta och skeenden. I USA har de en bra term, "color commentary", som beskriver hur bisittarens roll är att färgsätta sportsändningen: https://en.wikipedia.org/wiki/Color_commentator
Citera
2019-01-27, 06:16
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstigkonst
När Kalla lyckas på mästerskap brukar det gå dåligt i Januari men gå åt rätt håll men nu har det blivit sämre 3 veckor på rad. Falun var bra, Otepää dåligt och detta uselt. Kan bara tala för mig själv, men jag är orolig pga det. Skall bli intressant med SM för där är hon alltid bra.
Citera
2019-01-27, 07:02
Medlem
Ska bli riktigt kul att följa tjejerna idag. Hade såklart varit kul med Stina med, men en pallplats borde väl inte vara omöjlig eller?
Citera
2019-01-27, 07:40
Medlem
FNLSs avatar
Blir det masspurt finns åtminstone sju bättre sprinters än kruger på sista sträckan
Citera
2019-01-27, 08:39
Medlem
Av vilken orsak ställer Norge upp med bara ett lag?
Citera
2019-01-27, 08:41
Bannlyst
Vilka vinner första sträckan på dam och herr sidan?

Ingen som tittar på ski Classics lr vad tycker ni om den ”serien”?
Senast redigerad av Bodhiutah 2019-01-27 kl. 08:45.
Citera
2019-01-27, 08:43
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodhiutah
Bello och Polten
Citera
2019-01-27, 08:45
Medlem
Joelfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodhiutah

Rysslands damer

Herrarna finns de några namn
Citera
2019-01-27, 08:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Bello och Polten
Björnsen då?
Larkov vs Halvarsson då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera