2019-01-26, 17:33
Medlem
FNLSs avatar
Är inte Röthe och Roponen bättre spurtare än Kruger och Piiiiipo?
Citera
2019-01-26, 17:38
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Är inte Röthe och Roponen bättre spurtare än Kruger och Piiiiipo?
Kanske varit ngn gng i tiden, vet tex. inte hur det står sig med Rötes fartresurser efter ryggepisoderna men Roponen ska inte heller ha mer ansvar än nödvändigt. Pipppo är inne i ett rätt bra flow för tillfället och fick bra vibbar efter Beitostölen, tycker inte det är så mycket att klaga på även om det kanske inte är den bästa avslutaren.
Citera
2019-01-26, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Kanske varit ngn gng i tiden, vet tex. inte hur det står sig med Rötes fartresurser efter ryggepisoderna men Roponen ska inte heller ha mer ansvar än nödvändigt. Pipppo är inne i ett rätt bra flow för tillfället och fick bra vibbar efter Beitostölen, tycker inte det är så mycket att klaga på även om det kanske inte är den bästa avslutaren.
Fast Piippo skall ju köras in som tredjesträcksåkare på sikt. Helt fel att köra såhär även om det inte spelar någon roll för resultatet i morgon.
Citera
2019-01-26, 17:52
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Ser ut på Kalla som att hon har en depression. Ser helt slut ut både innan och efter hon åkt. Inget mentalt go öht.
Ömmade så för Kalla när hon pumpades av Sportexpressen om hur hon kände och varför hon inte är bättre.
Älskar dom att plåga henne eller är dom bara okänsliga och gör sitt jobb.
Så här, när hon inte hör det. kan jag säga att hon verkar ha blivit tung i gumpen. Baktung. Hon har gjort sitt fysiskt.
Citera
2019-01-26, 17:56
Medlem
Det annonserade snöfallet i morgon kan blir Sveriges räddning. Men Charlotte var ingen rolig syn idag. Synd då jag tror att både Settlin och Sundling kan lösa sina uppgifter bra.
Citera
2019-01-26, 18:23
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ömmade så för Kalla när hon pumpades av Sportexpressen om hur hon kände och varför hon inte är bättre.
Så här, när hon inte hör det. kan jag säga att hon verkar ha blivit tung i gumpen. Baktung. Hon har gjort sitt fysiskt.

Jo, det är ingen rolig syn att se henne så här. Möjligt att hon känner att karriären håller på att ta slut nu när andra tar över och hon inte får till det.
Citera
2019-01-26, 18:34
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Jo, det är ingen rolig syn att se henne så här. Möjligt att hon känner att karriären håller på att ta slut nu när andra tar över och hon inte får till det.
Ja, och så kan det ju vara. va ska hon göra då. En grym omställning för henne. Hon är ju inte den lättsamma typen som direkt skulle vilja satsa på att bli expertkommentator!
Citera
2019-01-26, 19:02
Medlem
Jofs avatar
Gulligt eller plågsamt?

Kan inte låta bli att undra över denna märkliga person. Blomman. Dag Anders Blomquist, född 17 oktober 1960 i Bromma i Stockholm, är en svensk tidigare landslagsåkare på skidor, tävlande för IFK Lidingö.

Hans expertkunskaper verkar vara gedigna. Intresset för idrotten helt ok.
Men hans känslomässiga engagemang och uttrycken för dem. De skulle nog säga är unika.
Han är som ett stort barn i det avseendet.
Han kan inte säga ETT ord utan att lägga in en känslomässig betoning i det!
Jag upphör inte att förvånas över detta.

Man kan tycka han är gullig eller påfrestande på grund av detta, men jag fastnar för unik och märklig.
Men han är inte helt lämplig att kommentera sport i TV dock. En gång försökte jag räkna alla gånger han ropade ut "BRA!". Fick ge upp efter 50 st.

Skrev till SVT sport och tipsade dom att en kommentator ska beskriva först och främst, inte värdera.
Han har nu ändrat sig och säger BRA bara en så där 30 gånger under ett referat.Och försöker nu också att formulera vad han tycker är bra.
Det är ju bra! Fast på ett patetiskt sätt. Han borde ha insett detta själv.

Idag blev Blomman ledsen! Det var när frkn Andersson inte dök upp som hon skulle. Han blev tyst. Vilket han inte brukar vara. Sen blev han glad igen. Och kunde klämma till med sin utrop och sin förtjusning. Man får följa Blommans känslomässiga svävningar helt gratis. Han vill gärna vara snäll och positiv. Alltid hittar han något bra att säga om alla. Hur dåliga dom än är. Men idag blev Blomman mycket ledsen och besviken och då säger han ifrån:

"Det är totalt mörker faktiskt, svensk herrskidåkning just nu"

Ja, Blomman. Synd om dig.Kanske vi ska samla till en krans till dig.

Han får mig återkommande att längta efter en torr klar beskriver av fakta. Blommans känsloliv som han generöst delar med sig av, går mig på nerverna.

Skulle inte han kunna anställas av SVT för att lära deras intervjuare att läsa upp nyheter med betoningar och inte bara med en maskinell printer röst.

Men som sagt. Det är få män! som kan vara så känslomässigt uttrycksfulla som han.
Gulligt eller plågsamt?
Citera
2019-01-26, 19:14
Medlem
Citat:

Min åsikt är att det sämsta loppet för en säsong inte är särskilt relevant att basera något alls på. Vi vet ingenting om Kalla varit sjuk eller haft något problem under veckan eller uppehållet, och det är en åkare som aldrig letar ursäkter utan visar det i spåret nästa gång istället. Kan bara konstatera att hon inte varit sämre än sexa i ett enda lopp tidigare i år. Och jag blir knappast förvånad om hon inte är det i något efter detta heller. Kalla har en hyfsad säsong allt som allt. Inte som ifjol, men rätt bra jämfört med flera andra säsonger där hon senare tagit medalj på mästerskap.
Citera
2019-01-26, 19:18
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Min åsikt är att det sämsta loppet för en säsong inte är särskilt relevant att basera något alls på. Vi vet ingenting om Kalla varit sjuk eller haft något problem under veckan eller uppehållet, och det är en åkare som aldrig letar ursäkter utan visar det i spåret nästa gång istället. Kan bara konstatera att hon inte varit sämre än sexa i ett enda lopp tidigare i år. Och jag blir knappast förvånad om hon inte är det i något efter detta heller. Kalla har en hyfsad säsong allt som allt. Inte som ifjol, men rätt bra jämfört med flera andra säsonger där hon senare tagit medalj på mästerskap.
Respect för det. Men tyckte hon såg tung ut. Inte orkeslös alltså, utan som om kroppen gått sin egen väg, sagt ifrån. Vill inte orkar inte, lagt av.
Citera
2019-01-26, 19:21
Medlem
Jag tror att Kalla har lagt på sig för mycket muskler i förhållande till vilken typ av åkare hon är. Hon har försökt efterlikna Björgen för mycket. Jag tror att hon hade varit ännu bättre om hon hade haft en liknande kroppsbyggnad som när hon slog igenom. En bättre balans helt enkelt.
Citera
2019-01-26, 20:27
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Gulligt eller plågsamt?

En gång försökte jag räkna alla gånger han ropade ut "BRA!". Fick ge upp efter 50 st.

Hmm.. Gulligt kanske? Det är väl många barn som räknar bilar och dylikt när de leker? Och de yngsta kan säkert inte räkna mycket längre än till 50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in