Gulligt eller plågsamt?
Kan inte låta bli att undra över denna märkliga person. Blomman. Dag Anders Blomquist, född 17 oktober 1960 i Bromma i Stockholm, är en svensk tidigare landslagsåkare på skidor, tävlande för IFK Lidingö.
Hans expertkunskaper verkar vara gedigna. Intresset för idrotten helt ok.
Men hans känslomässiga engagemang och uttrycken för dem. De skulle nog säga är unika.
Han är som ett stort barn i det avseendet.
Han kan inte säga ETT ord utan att lägga in en känslomässig betoning i det!
Jag upphör inte att förvånas över detta.
Man kan tycka han är gullig eller påfrestande på grund av detta, men jag fastnar för unik och märklig.
Men han är inte helt lämplig att kommentera sport i TV dock. En gång försökte jag räkna alla gånger han ropade ut "BRA!". Fick ge upp efter 50 st.
Skrev till SVT sport och tipsade dom att en kommentator ska beskriva först och främst, inte värdera.
Han har nu ändrat sig och säger BRA bara en så där 30 gånger under ett referat.Och försöker nu också att formulera vad han tycker är bra.
Det är ju bra!

Fast på ett patetiskt sätt. Han borde ha insett detta själv.
Idag blev Blomman ledsen! Det var när frkn Andersson inte dök upp som hon skulle. Han blev tyst. Vilket han inte brukar vara. Sen blev han glad igen. Och kunde klämma till med sin utrop och sin förtjusning. Man får följa Blommans känslomässiga svävningar helt gratis. Han vill gärna vara snäll och positiv. Alltid hittar han något bra att säga om alla. Hur dåliga dom än är. Men idag blev Blomman mycket ledsen och besviken och då säger han ifrån:
"Det är totalt mörker faktiskt, svensk herrskidåkning just nu"
Ja, Blomman. Synd om dig.Kanske vi ska samla till en krans till dig.
Han får mig återkommande att längta efter en torr klar beskriver av fakta. Blommans känsloliv som han generöst delar med sig av, går mig på nerverna.
Skulle inte han kunna anställas av SVT för att lära deras intervjuare att läsa upp nyheter med betoningar och inte bara med en maskinell printer röst.
Men som sagt. Det är få män! som kan vara så känslomässigt uttrycksfulla som han.
Gulligt eller plågsamt?