2019-01-22, 22:07
Medlem
Rabattfyllans avatar
Nästa vecka kommer Malinfallet att vara med i Brottsjournalen. Jag är lite skeptisk till att filmningen från brottsplatsen är från vintertid när mordet skedde under sommaren.

Hade det verkligen varit så svårt att filma intervjun med utredaren på brottsplatsen i förväg på sommaren?
Citera
2019-01-22, 22:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
Nästa vecka kommer Malinfallet att vara med i Brottsjournalen. Jag är lite skeptisk till att filmningen från brottsplatsen är från vintertid när mordet skedde under sommaren.

Hade det verkligen varit så svårt att filma intervjun med utredaren på brottsplatsen i förväg på sommaren?
De kanske kör en repris av SVT:s Veckans brott.
Citera
2019-01-22, 22:22
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
De kanske kör en repris av SVT:s Veckans brott.

Menar du serien Sommarmord? Det gillade jag. Men ingenting nytt lades fram. Jag är övertygad om att inget nytt om Malinfallet kommer fram nästa vecka i Brottsjournalen heller.
Citera
2019-01-26, 20:18
Moderator
KomissarieBecks avatar
https://www.expressen.se/gt/privatspanarna-han-mordade-malin-16/

En ny artikel som förvisso inte bringar något nytt ljus till allmänheten i alla fall.
Ganska säker på att de är M*agnusson som utredarna syftar på.
Som det framgår av artikeln så saknas det fortfarande än idag teknisk bevisning så ödet vilar alltjämt på att NFC skall kunna finna nya vägar...
Kan man tänka sig att artikeln egentligen syftar till att ”ruska” runt lite i lövverket?......
Citera
2019-01-26, 20:19
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Menar du serien Sommarmord? Det gillade jag. Men ingenting nytt lades fram. Jag är övertygad om att inget nytt om Malinfallet kommer fram nästa vecka i Brottsjournalen heller.
Stämmer nog bra det.
Kalla fall gruppen i Göteborg säger att det finns fortfarande inget vittne från platsen, inget DNA från någon GM, det enda dom har är skärpet som dom tror kan tillhöra GM.
Lägg där till att det tog 12 timmar innan hon hittades.
Finns inget som knyter någon GM till platsen.
Ser mörkt ut såvida ingen kliver fram eller om tekniken går framåt så forensicerna kan finna något nytt.
Citera
2019-01-26, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
https://www.expressen.se/gt/privatspanarna-han-mordade-malin-16/

En ny artikel som förvisso inte bringar något nytt ljus till allmänheten i alla fall.
Ganska säker på att de är M*agnusson som utredarna syftar på.
Som det framgår av artikeln så saknas det fortfarande än idag teknisk bevisning så ödet vilar alltjämt på att NFC skall kunna finna nya vägar...
Kan man tänka sig att artikeln egentligen syftar till att ”ruska” runt lite i lövverket?......

Som själv fått halsen avskuren?
Citera
2019-01-26, 20:36
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Stämmer nog bra det.
Kalla fall gruppen i Göteborg säger att det finns fortfarande inget vittne från platsen, inget DNA från någon GM, det enda dom har är skärpet som dom tror kan tillhöra GM.
Lägg där till att det tog 12 timmar innan hon hittades.
Finns inget som knyter någon GM till platsen.
Ser mörkt ut såvida ingen kliver fram eller om tekniken går framåt så forensicerna kan finna något nytt.

Malin var avklädd men fanns det tecken på att hon blivit våldtagen också? Det är inte säkert att ett erkännande efter 25 år räcker för att fälla gärningsmannen.

Egendomligt att Malins mördare klarade sig från att lämna DNA på hennes kläder och andra saker som han tog från plånboken.
Citera
2019-01-26, 20:48
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Som själv fått halsen avskuren?

Nej det var väl kusinen J*eff som fick smaka stål i form av yxa.
To*mmy hänger väl med ännu....
Citera
2019-01-26, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Nej det var väl kusinen J*eff som fick smaka stål i form av yxa.
To*mmy hänger väl med ännu....

Har hört Js namn nämnas i samband med detta mordet med. Men kanske inte finns någon sanning alls i det?
Citera
2019-01-26, 22:35
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Malin var avklädd men fanns det tecken på att hon blivit våldtagen också? Det är inte säkert att ett erkännande efter 25 år räcker för att fälla gärningsmannen.

Egendomligt att Malins mördare klarade sig från att lämna DNA på hennes kläder och andra saker som han tog från plånboken.
Korrekt, det är inte säkert ett erkännande räcker och jag håller med om att det är lite märkligt att det inte finns något DNA.
Hon var avklädd och innehåll från plånboken var utspridda.
Det har väl aldrig fastställts att hon blev våldtagen?
Själv finner jag det som ett märkligt sammanträffande att det varit gräl och bråk strax innan och man undrar om det var iscensatt att hon hade blivit våldtagen i kombination att en okänd våldsverkare var ute efter att råna henne så att det inte skulle se ut som att någon bekant utfört gärningen?
Citera
2019-01-27, 14:34
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Har hört Js namn nämnas i samband med detta mordet med. Men kanske inte finns någon sanning alls i det?
Det har förekommit en ihopblandning av två olika magnussons med nästan samma namn.
Den som blev mördad med yxa hette Jeff Magnusson. Den som är misstänkt för mordet på Malin Olsson heter Jeff Tommy Salenkvist (Magnusson) och han lever.
https://www.facebook.com/tommy.salenkvist
Senast redigerad av PolisBatikhexan 2019-01-27 kl. 14:41.
Citera
2019-01-27, 15:47
Medlem
Har hört från flertalet, bl.a. J.T Sa****qvist numera bortgångna kusin, Re**e Magnusson att J.T gjort det. Otroligt att han fortfarande lever. Vilken jävla rövarsläkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in