Citat:
Ursprungligen postat av
Medimera
Varför ska man då säga att MGM fortfarande är misstänkt om det nu är som JokerMannen säger att det finns någon annan person som tydligen vet / sagt för mycket. Någon som inte känner MGM.
Vem hatade LW så mycket att denne planerar att mörda henne. Hur fick personen ut henne till mordplatsen?
Personen vet då att sonen fyller år.
Kan det vara UWs senaste fru?
Jag har uppfattat att polisen i sina uttalanden står fast vid samme och ende MGM som de haft hela tiden men att deras senare uttalanden öppnat upp för att han kan haft hjälp. Alltså att en eller flera andra personer som kan tänkas veta något finns i MGMs krets.
Som sagt tidigare, så fort HD och JG nämns i tråden så kommer ju alltid någon eller några in i tråden och börjar peka på gamla redan väl diskuterade teknikaliteter som dessvärre är nästintill omöjliga för oss i tråden att reda ut vilket gör att vi kan fastna i tjafs om detta i evigheter medan vi leds bort från var vi nu var i diskuterandet innan. Kan vara en slump och att jag är orättvis nu, men det slår liksom aldrig fel att detta händer när vissa personer granskas i tråden.
Själv så tänker jag att ifall flera personer är mer eller mindre inblandade så kanske det kan vara komplicerat för polisen att avgöra var och ens grad av delaktighet. Som Honan6 var inne på, anstiftan, medhjälp osv. Flera kan ha varit på BP men bara en är mördare. Flera kan ha vetskap men vem anstiftade mordet, vem utförde och vem såg på eller hjälpte till att röja undan bevis alternativt skapa alibi? Jag litar kanske naivt på polisen och men framförallt vänner till LW som t ex Sh.holmes som vittnar om att det inte ser ljust ut för SD som oskyldig, men utesluter inte att flera kan komma att gripas i dennes närhet.
Ifall SD ändå är oskyldig och någon GM skulle finnas utanför denna hittills mest nära krets så går tankarna då även här fortfarande till den i ögonfallande MH som var UWs ex och som verkade ha ett horn i sidan till både UW och LW. Detta samtidigt som hon försökte höja sig själv sig över dem moraliskt och se sig själv som den enda bra vuxna för barnen W (parallellt med att hon hängde ut dem och deras mående offentligt).
Utifrån vad som delgetts i tråden så kan hon ha haft goda insikter i familjerna W under en tid genom bonusbarnen och haft möjlighet att både planera mord och vem hon skulle ge skulden. Hon verkar inte ha haft så stora svårigheter att ge sig själv rätten att döma andra och som redan sagt, valet av namn på bloggen indikerar ju ett vurmande för en biblisk kvinnlig gestalt som tog saken i sina egna händer i ett familjedrama. Vilket i ljuset av mordet skulle kunna, om än något långsökt, tolkas något makabert.
Ifall hon vetat om SDs och LWs av- och på-relation (spekulation från tråduppgifter) och hur sårig den blivit med t o m anmälan om ofredande och misshandel, så vore SD ju antagligen en bra person för henne som GM att rikta misstankarna mot. Placeringen av BP och fynd nära/i kvarteret skulle då också bli mer logiskt än en i ena stunden kallsinnigt planerande SD för i nästan stunden klantig SD som mördar mitt i bebyggelse och tappar prylar nära där han själv bor.
Dvs, en GM som inte bor i området men är väl förtrogen med det och vet vilka andra som bor i det, varav en redan har en misshandelsanmälan på sig och en sårig relation, skulle då kunna vara lämplig att rikta ljuset på genom att ta livet av LW just där och lämna föremål också i närheten. MH har väl därtill via den egna passionerade hobbyn Ingress redan rätt bra på att digitalt se terräng och platser, ungefär som vi diskuterat att SD haft fördelar med val av BP utifrån både sitt arbete och sin hobby geocaching. Rätta mig gärna ni som kan Ingress bättre än mig! Sedan, hade MH fortfarande sådant agg till UW kanske det kvittade för henne om det var UW eller SD som fick skulden. Både bodde nära LW. Båda kanske hon, utifrån en tillsynes strängt religiös syn, ansåg inte uppförde sig som de skulle kring barnen. Nu spekulerar jag iväg men försöker tänka utanför den ende MGM som annars diskuteras.
Mot allt detta talar att det kan vara mycket att teoretisera kring utifrån bara MHs blogg och att användaren Schazz har vittnat i tråden om att MH gått vidare och ryckt upp sig sedan hennes värsta bitterhet mot UW, frånsett uthängningen av barnen i somras då.