2019-01-25, 21:45
Medlem
Cameleonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja kan dem fan inte bara skriva någon teori de utgår ifrån?
Eller hur, de visar för fn ingen respekt för någon!
Inte undra på att folk mår dåligt i detta kalla land!
Citera
2019-01-25, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameleont
Eller hur, de visar för fn ingen respekt för någon!
Inte undra på att folk mår dåligt i detta kalla land!

Någon tror jag nog de visar respekt för. Anhöriga till exempel.
Citera
2019-01-25, 22:57
Medlem
GoldenKiwks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkmiss

Jämför med Sala... Som nämnt innan.. Visar dom respekt där?

Man kan visa respekt för anhöriga och allmänheten med en enkel mening, med bra innehåll
Citera
2019-01-25, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junglunsen
Enligt Hyper240 så levde pappan 0122 (Tisdag). Någon bekräftelse på detta har jag inte läst, men Hyper240, svarade kort "han lever" på ett inlägg jag gjorde samma dag där jag spekulerade om att pappan hade tagit livet av fru och barn och eventuellt hade hängt sig i en tall. (#674, #680)

bekant med insikt i familjen meddelade mig det. och att han var fri från mistankar som jag förstod det.
Citera
2019-01-25, 23:44
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyper240
bekant med insikt i familjen meddelade mig det. och att han var fri från mistankar som jag förstod det.
Din bekant har inte berättat vad mor och dotter dog av?
Citera
2019-01-26, 00:01
Medlem
Cameleonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyper240
Varför delta i denna tråd och säga sig sitta på info för att sedan inte bidra med ett skit för att få fram sanningen?
Citera
2019-01-26, 00:30
Medlem
Undrar jag också
Citat:
Ursprungligen postat av Cameleont
Varför delta i denna tråd och säga sig sitta på info för att sedan inte bidra med ett skit för att få fram sanningen?
Citera
2019-01-26, 00:52
Medlem
Cameleonts avatar
Rev

Citat:
Ursprungligen postat av Darkmiss
Våldsbrott, mord, självmord och utökat självmord är inte längre enbart en privat familjeangelägenhet så till vida att brottet utförts inom en sluten privat svär. I detta fall rör det sig om extra ordinära omständigheter där ett barn och dennes mamma påträffats i en parkerad skåpbil på kommunal mark invid ett naturreservat öppet för allmänhet.

Offren är ej påträffade i en privat fastighet eller bostad och därför torde denna händelse ur ett humanistiskt och samhällsorienterat perspektiv vara av högsta prio att lösa skyndsamt. Incidenter av denna magnitut skapar otrygghet och rädsla. I ett öppet och demokratiskt samhälle förväntar sig medborgare en viss beredskap! Myndigheter och andra organ behöver visa större engagemang, ej lägga locket på.
För en fungerande samhällsstruktur krävs engagemang och kommunikation.
”Allas lika värde”
Senast redigerad av Cameleont 2019-01-26 kl. 00:56. Anledning: Felstavning
Citera
2019-01-26, 01:53
Medlem
Nrebellions avatar
J's bild 25 april 2016. Blicken. Ögonen. Ser inte jättelycklig ut. Tungt. Är hennes sambo död? eller bara något som skrivs här?
Ser att minst en gammal vän bytt till bild på henne och barnet.
Vila i frid ~♡
Citera
2019-01-26, 02:49
Medlem
Blueheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lentil
Om alla dittills hade fel så är det inte utökat självmord, ingen olycka och inget mord. Vad är det då? Självantändning? Ursäkta, men man blir lite grinig av sådana plötsliga inhopp som inte tillför annat än förvirring och uppmuntrar till ändå tokigare teorier än tidigare. Om den tillför något är det möjligen detta: fler än polisen vet mer exakt vad som hänt och det låter inte som något särskilt mystiskt.

Vad sägs om ett barmhärtighetsmord av ett barn med nyställd hemsk diagnos, med efterföljande självmord?

Angående skåpbilen så tycker jag ändå inte att det låter allt för långsökt att en begår en sådan handling på ett udda ställe som bak i en skåpbil för att slippa risken att bli påkommen eller hittad för tidigt och själv överleva. Det skulle verkligen vara en enorm familjetragedi och även om det går under utökat självmord så hade ingen vid det laget, såvitt jag minns, spekulerat i annat än att hon antingen skulle varit deprimerad och inte ville lämna barnet efter sig eller att det skulle varit en hämnd på sambon.
Citera
2019-01-26, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja kan dem fan inte bara skriva någon teori de utgår ifrån?

Nu pågår faktainsamling och förhör med alla som kan tänkas ha någon vetskap om familjen t.ex. anhöriga, arbetsplatsen, kompisar, vänner, ev vittnen, inkomna tips, digitala medier, mobilkartläggningar, läkarbesök, barnmottagning, ekonomi, boende, biluthyrning (körda mil) mm. Samt resultat från tekniska undersökningar, rättsläkarens ev preliminära resultat ... sedermera resultat från NFC.

Teorier bör byggas av fakta. Det tar sin lilla tid.

Polisen tillämpar numera strikt förundersökningssekretess, om det undgått någon. Jag tillhör de få som tycker det är bra för det ger polisen möjligheten att lösa brott mer effektivt.

Nackdelen på forumet är alla disparata spekulationer som kan stiga till oanade höjder. Ett rent elände att i Efterhanden gå tillbaka för att kolla vad som är rena trådsanningar från det som de facto har någon substans i sig.
Försök ange källa, det lönar sig.
Citera
2019-01-26, 08:02
Medlem
IMBILDENs avatar
Något nytt i det här fallet? Tycker det blivit så märkligt tyst.

Bjärred fallet diskuteras fortfarande med över 45 tusen inlägg trots att det numera är mycket klarlagt vad som hänt. Sala-fallet engagerar också och det är ju färskt, så det förstår man ju.

Detta fall som är ungefär lika färskt som Sala-fallet är däremot helt olöst , i alla fall medialt och officiellt. Det nog många vill ha ett svar på är vad som egentligen hände. Blev de mördade och i så fall, av vem? Tog mor och dotter självmord och i så fall hur? Var det en olycka och var vad i så fall dödsorsaken? Det här är uppgifter som jag faktiskt kan tycka att polisen kan/bör gå ut med, om inte annat för att stilla ev oro hos allmänheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in