2019-01-25, 21:16
Medlem
Diskuterarns avatar
"Vi hörs, hejdå" tar ju ändå priset. Där i slutet
Citera
2019-01-25, 21:16
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvet87
Sköt nog båd fort

Två skott i vardera säger han själv.
Citera
2019-01-25, 21:17
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Reagera på att han sa att han sköt pojkarna med två skott vardera. "Att han sa att karin prioriterat skit och träffat en anabola-afghan som hon skicka.." sedan byter han ämne.

Han nämner att barnen vantrivts hos mamman. Men återgår alltid till sig själv. "Karin har struntat i mig". "Hon har varit iskall". "Hon kanske tittar". "Hon har blockerat mig".

Säger han inte ”Anders” ganska tidigt i filmen och tittar mot dem som pratar med honom? Såg ni att han inte började med sitt våldsamma snyftande förrän han var säker på att han hade fått till en livesändnig?

Det enda jag tyckte verkade lite ”verkligt” var den där sekunden av ”dödsblick” han får innan han lägger sig på golvet (för att slippa ett ”HELT LIV” i fängelse) när han blir avbruten av polisen.

Åh stackars små oskyldiga pojkar, hoppas det finns en bättre värld där deras farmor, Marianne och farfar väntade på dem.
Citera
Medlem
Någon som vet om vi kan förvänta oss någon FUP?
Citera
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
De skiljde sig väl i oktober förra året, så de bodde inte tillsammans. Skulle vara intressant att höra någon med insikt i relationen. Är oerhört intressant.

Ja vi vet inte vad som pågått, bara för att han är en galen, ond självisk person blir ju inte hon felfri för det. Det vet vi inte ännu. Det han säger och vad denna person skriver (Om inte det bara är ett troll) tyder ju på att hon kanske inte hanterat situationen felfritt. Man måste i första hand tänka på sina barns säkerhet.
https://minfil.com/n4v0E9r7b9
Citera
2019-01-25, 21:18
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
På vilket sätt var afghanen som var länkad en anabola snubbe? Han kan ju ha trott att det var något bara för att han såg henne sätta ett hjärta på snubbens facebook, han verkar ju inte ha haft alla hästar hemma!

Precis, svårt att lita på en mördare som källa, oavsett om det i ett alternativt fall kan ha varit en anledning till hans brott.
Citera
2019-01-25, 21:18
Medlem
Citat:
"Vi hörs, hejdå" tar ju ändå priset. Där i slutet
Precis som om något klickade i hans skalle, att om han inte fortsatte med det han hade planerat skulle han tappa kontrollen över situationen, och inte minst få stå till svars för vad han gjort.
Citera
2019-01-25, 21:19
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Säger han inte ”Anders” ganska tidigt i filmen och tittar mot dem som pratar med honom? Såg ni att han inte började med sitt våldsamma snyftande förrän han var säker på att han hade fått till en livesändnig?

Det enda jag tyckte verkade lite ”verkligt” var den där sekunden av ”dödsblick” han får innan han lägger sig på golvet (för att slippa ett ”HELT LIV” i fängelse) när han blir avbruten av polisen.

Åh stackars små oskyldiga pojkar, hoppas det finns en bättre värld där deras farmor, Marianne och farfar väntade på dem.

Ja det hoppas jag också. Mina tankar går ut till de och modern. Man ska ta hand om sin familj och närstående, oavsett vad!
Citera
2019-01-25, 21:20
Medlem
SecretQs avatar
Karln var ju totalt mentalt slutkörd, men samtidigt så klar i skallen över att de planerade morden var en hämnd på K*r*n som han hela tiden skyllde på. Sen hade han ju varit så duktig och ordnat med räkningarna (han lät som någon som ville ha beröm för att den gjort rätt för sig) så att det skulle bli lätt för syrrorna med bouppteckningen.

Hur vidrigt jävlig ens ex än skulle vara så dödar man väl inte sina egna barn? Jag är 55+ med lång livserfarenhet och kan inte föreställa mig någon situation som skulle fått mig att skjuta mina ungar. Den här killen mådde jävligt dåligt med separationer/förluster från nära och kära och annat som sänkte honom, men så har många andra också utan att deras spärrar går så långt som till mord. Jo, självmord - men det är en helt annan sak.
Citera
2019-01-25, 21:20
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Ja vi vet inte vad som pågått, bara för att han är en galen, ond självisk person blir ju inte hon felfri för det. Det vet vi inte ännu. Det han säger och vad denna person skriver (Om inte det bara är ett troll) tyder ju på att hon kanske inte hanterat situationen felfritt. Man måste i första hand tänka på sina barns säkerhet.
https://minfil.com/n4v0E9r7b9

Det blir hon. Spelar ingen roll om hon legat med hela afghanistan i min bok. Att mörda sina barn är en annan femma.
Citera
2019-01-25, 21:22
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M4WI
Riktigt störd typ och hämnden på exet känns viktigare än att hans barn skulle få leva vidare...
Ja, visst känns det så? Har inga ord.
Citera
2019-01-25, 21:22
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Sin toyboy? Hur vet du att det han säger stämmer? Att svartmåla henne kan ha varit en del i en potentiell hämndaktion, den perfekta sådana.

Ja det kan det ju vara, men att hans själviska ondska skulle förvandla henne till 100 % perfekt person vet vi inte heller. Detta inlägg och vad jag förstått andra från hans vänner tyder på att hon kanske borde haft orsak att tänka på sina barns säkerhet, och vill hon skada honom borde hon säkerställt att hon hade barnen själv innan dess. Det gör henne inte skyldig men som sagt man kanske vill ha henne hem på fest längre. https://minfil.com/n4v0E9r7b9
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in