2019-01-25, 20:59
Medlem
Märkte ni också hur han ändrade sig i slutet typ nu kommer polisen ,hej. Ändrade ton i rösten.

Såg någon va folk skrev på videon till honom?
Citera
2019-01-25, 21:00
Medlem
Äntligen kom filmjäveln ut! Nu får det vara slut på att undanhålla och spela viktig här på flashback. Tack du som la ut den. Nu kan man gå vidare i snacket.
Citera
2019-01-25, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Svårt att inte ha uns sorg. Han gräter som ett barn. Men under utan känns det som att han döljer en ilska som inte är lika vacker. Vill att ni alla noterar hur han slutar gråta i slutet när han tittar in i kameran. Är troligen den mest obehagliga stunden i hela videon. Känns som ett skådespel i mina ögon, från en person med väldigt allvarliga problem.

Inte väcker han någon sympati hos mig inte. Känns inte riktigt äkta på något sätt..
Citera
Medlem
Toolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jag tycker hans beteende och resonemang påminner om den typ av psykobryt som berusade människor kan få.

Enig i det. Liknande självömkande snyftvalser har man hört många gånger tidigare, iaf om de första sekunderna klippes bort med vad han gjort med pojkarna.

Jag har också stött på människor som är väldigt fungerande människor i vardagen nyktra men blir helt förbytta i fyllan. Inga som helst spärrar.
Citera
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Transkriptionen och all annan info räckte för mig. Men nu hoppas jag alla andra också inser att det inte var tal om någon psykos.
Psykisk ohälsa i kombination med hämndbegär, hat, egoism, självömkan och kontrollbehov in i det sista.
Ren och skär ondska helt enkelt.

Har någon sett det PM jag fått? Postade det strax innan videon lades upp här.

Vet inte. Lägg upp igen
Citera
2019-01-25, 21:02
Medlem
Vilken vidrig jävla människa!!!! Hur i helvete han kan sitta och grina och tycka synd om sig själv när han precis skjutit 2 av sina egna barn? Spyr på horungen!!
Citera
2019-01-25, 21:02
Medlem
I
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Karin med sin afghan kommer nog ha lite sociala problem framöver. Kände jag henne skulle jag se henne som smittad och undvika henne.
Öh vad har hon gjort? Hon är 100% oskyldig och den som lider mest just nu. Hur fan kan du skriva så!
Citera
2019-01-25, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvet87
Märkte ni också hur han ändrade sig i slutet typ nu kommer polisen ,hej. Ändrade ton i rösten.

Ja, han ändrade ton. Han samlade ihop sig blixtsnabbt på något sätt.

Hans framträdande påminner extremt mycket om ett litet barn som känner sig oförättat, men är helt omförmögen till djupare analys. Dialekten gör det inte bättre. Han framstår helt enkelt som lite efterbliven.
Citera
2019-01-25, 21:04
Medlem
Riktigt störd typ och hämnden på exet känns viktigare än att hans barn skulle få leva vidare...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvet87

En person skrev något om att han har ju hela livet framför sig och massor av hjärtan.
Citera
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Tackar!

Psykopaten spelar teater! Pjäsen heter; "det är synd om mig, jag är lite dum o efterbliven".

Ja visst verkar det så, men vem spelar han för? Han är ju inställd på att ta sitt liv ändå?
Citera
2019-01-25, 21:05
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladidada
Det virker som han brydde seg mest om Karin i videoen enn om at han hadde drept sine egne barn.

Han skulle vært innlagt på lukket avdeling for lenge siden. Veldig rart at han fikk ha barna hjemme hos seg
Det här är ju bara en i raden av snöflingor till män som har ihjäl sina barn och/eller sin föredetta partner och/eller sig själva för att de inte kan hantera att ett förhållande tar slut. Vi hade ett sånt fall här i byn i Uppland för nåt år sen, en karl som sköt sin fru och sedan sig själv medan polisen satt utanför (i typ 4 timmar) och barnen fanns i huset. Han hade också sökt psykiatrisk hjälp.

Undrar om det finns någon statistik på hur många försmådda karlar som dödar sin familj som också sökt hjälp hos psykiatrin innan? Jag har på känn att det är mer regel än undantag. Kanske det är dags att spärra in varrenda män som söker psykiatrisk hjälp tills de bedöms stabila nog för möblerade rum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in