Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Så det legitimerar att man presenterar rena gissningar som fakta? Hur tänkte du då?
Tänk t.ex om någon skulle skriva en tråd här om att du är en lönnmördare och satanist och att din familj bör dö allihop (typ som skrivs om Aschberg) - skulle du tycka det var ok?
Jag är emot sådana döds hot.
Men i fallet Aschberg så kan man se att han har en funktion i samhället och därför kan man kritisera honom för den funktion han besitter, det finns klara bevis för att han via sin plattform för fram precis den propaganda som han vill och har för syfte att göra och detta bör han ju rimligtvis ställas till svars för.
Vilket ju var vad Bechir försökte göra. Men om du (som du brukar göra) ber mig lista dessa bevis så skulle du givetvis inte godkänna dessa saker som just bevis, du skulle istället försöka avleda diskussionen och få det till att handla om att den som säger det, alltså jag i det här fallet är en "konspirationsterrorist" precis som du alltid gör.
Din (och andra i denna tråds) funktion i det hela är att förstöra diskussioner i forum, det är enkelt att se att ni för diskussionen bort från den egentliga sanningen till att handla om sidospår och annat strunt.
Sådana som Aschberg vill inte att ljuset skall falla på deras folkfientliga gärningar och därför beskylls alla som ser detta för att vara konspirationsteoretiker och foliehattar.
Aschberg är en "controller" av den samhälleliga debatten, han har haft denna funktion mycket länge. Varför tror du tex att han var så involverad i mediedebatten kring Palme mordet?

Tiden rinner dock ut för dessa charlataner.
Aschberg precis som du har alla möjligheter att omvända er och komma till den ljusa sidan, men tills dess kommer ljuset alltid lysa på ert mörker.
Sanningen är alltid sann.