2019-01-22, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lavinia.
Häromdagen skrev du "knullar du nu?" helt från ingenstans. Tala om för mig hur det är att diskutera.

Det är väl just sådana som "therefore" som sapar dålig stämning på Flashback med sexism och kvinnohat. Ena stunden prisas kvinnan för att sedan som du sa häva ur sig sexistiska kommentarer såsom "knullar du nu?" eller "nu är du min hora!" när du eller andra kvinnor inte svarar tillräckligt snabbt eller personen som ovan nämnd tror sig ha någon ägandeskap och det får kvinnor här på Flashback att må dåligt...
Citera
2019-01-22, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Det där är ju bara önsketänk ifrån din sida. Vad sägs om att du gittar? Om du bara är här för o söka uppmärksamhet.

Det var ett välskrivet inlägg, jag uppfattade det som postat av en kvinna och utformade mitt uppskattande svar därefter. Och jag förstår inte vad problemet med det är.

Får man inte berömma inlägg från kvinnor? Eller någon överhuvudtaget. I så fall är det ett "manligt" problem och kvinnor är kandidater att lösa det. Det är det de ska vara bra på.

Att de i verkligheten är helt inkompetenta på allting och hoppar ut genom fönstret medan mannen konfronterar inbrottstjuvarna, är ämne för en annan tråd.
Citera
2019-01-22, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av douglas.adams
Det var ett välskrivet inlägg, jag uppfattade det som postat av en kvinna och utformade mitt uppskattande svar därefter. Och jag förstår inte vad problemet med det är.

Får man inte berömma inlägg från kvinnor? Eller någon överhuvudtaget. I så fall är det ett "manligt" problem och kvinnor är kandidater att lösa det. Det är det de ska vara bra på.

Att de i verkligheten är helt inkompetenta på allting och hoppar ut genom fönstret medan mannen konfronterar inbrottstjuvarna, är ämne för en annan tråd.

Det är just problemet att sådana som tex "therefore" istället för att diskutera gällande tema istället gör personliga påhopp. Det är precis det "Mogna-Meloner" påpekar skapar destruktiva samtal och trådar där det mynnar ut i verbala påhopp på oftast kvinnor. Dessa brukar just komma från vargarna i fårakläder (white knights, soy boys) som tex "therefore" som smörar för kvinnor ena stunden för att sedan attackera de och utöva sexism, härskartekniker och förlöjliga kvinnor när de inte får den responsen de söker emotionellt samtidigt som vargen pekar finger mot andra som skyldiga. En narcssist i sitt ese som gör negativa utfall mot kvinnor för sina egna sexuella misslyckanden.

Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Förstår vad du menar. När jag var moderator upplevde jag att fenomenet kring att man diskuterade de andra personerna som deltog i tråden, dvs att man attackerade själva personen och inte inlägget, som ett stort problem. Kim Wall-tråden var ett väldigt tydligt exempel på just detta. Jag vet inte hur många inlägg jag gjort i den och i andra trådar om att man inte ska diskutera varandra utan själva ämnet. Inlägg har tagits bort, otaliga varningar har delats ut och intensiva pm-diskussioner har hållits kring detta. Pm där jag ofta gett exempel på hur man diskuterat på ett vettigt sätt, hur man ifrågasätter själva åsikten och inte personens liv eller personlighet. Men jag har ständigt talat för döva öronen. Och användarna har fortsatt i samma spår och alltid varit lika oförstående inför varningar eller borttagna inlägg.

Problemet med den diskussionsstilen är nämligen det att om man ska börjar kritisera andra i tråden för deras sätt att vara eller deras livsstil, så går tråden direkt OT. En tråd om ett barnmord i Marstrand kan sluta i att man istället angriper varandras särskrivningar, val av avatar samt tidigare inlägg i helt andra trådar. Och då faller ju vitsen med själva tråden - en tråd som folk över hela landet läser just för att få veta mer om mordet. Istället hamnar de i ett träsk av personliga påhopp. Något jag har svårt att förstå vitsen med.

Somliga som diskuterar påminner om fotbollshuliganer - man säger sig vilja se fotboll, men använder istället tiden till att hota och slåss.

Citat:
...
Citat:
...
Naw blev narcissisten ilsken nu av mina inlägg eller är det kanske modsen du ska vara arg på för dina varningar?
Senast redigerad av WhiteChocolate 2019-01-22 kl. 19:31.
Citera
2019-01-22, 21:47
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteChocolate
Tror bara du är ilsken på mig för att jag var den som anmälde ditt inlägg som fick dig avstängd 1 månad i december. Nu råkar jag faktiskt vara kvinna som identifierar mig som man och har upplevt ditt kvinnohat samt rasism ofta i diverse trådar. Resning kan jag tyvärr inte få.

(FB) therefore avstängd för Ohörsamhet
Spännande, en tråd som ska handla om kvinnor som känner av kvinnohat på FB. Och som avslutas med "kvinnor" som nöjt konstaterar hur de stänger av män.

Man kan då kommentera att "det är inte för att han är man som jag fick honom avstängd. Det är för vad han skrev".

Varpå jag direkt svarar "Detsamma gäller nog kvinnorna i TS".
Citera
2019-01-22, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Spännande, en tråd som ska handla om kvinnor som känner av kvinnohat på FB. Och som avslutas med "kvinnor" som nöjt konstaterar hur de stänger av män.

Man kan då kommentera att "det är inte för att han är man som jag fick honom avstängd. Det är för vad han skrev".

Varpå jag direkt svarar "Detsamma gäller nog kvinnorna i TS".

Du är ju inte skarpaste kniven i lådan så att säga. Det är inte vi användare som stänger av andra användare utan moderatorerna. Ta upp det med de istället då de upprätthåller reglerna på Flashback för bästa trevnad och diskussion. De som bryter de är oftast besvärliga personer som inte kan hålla sig sansade, trollar eller endast är ute efter att förstöra diskussionerna pga någon agenda.
Citera
2019-01-23, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tacosbaren
hej

Jag och mina väninnor kom in på ämnet flashback, efter lite snack blev det klart att alla(!) så fort
det kom fram att dom var kvinnor, fick massvis med obehagliga, kränkande, sexistiska PM.

Det förekom hot om våldtäkt och dylikt. Detta ledde till att ingen av dessa använder Flashback längre, det blev för mycket helt enkelt. De hade inte ens skrivit mycket, utan väldigt lugna saker i de lugnare delarna av forumet. D.v.s. inte argumenterat med någon.

Tanke om detta? Någon fler tjej som upplevt detta?

Nja du, det här låter inte speciellt troligt. Jag undrar i så fall vad som sades innan ni fick de meddelanden som ska ha skickats. Låter som ni eldad på varandra för det här är faktiskt helt orimligt, alternativt har du en agenda att smutskasta killar. Vilket det är får du svara för.

Kollade med ett par tjejkompisar, de hade inte fått något dylikt. Så någon anledning finns ju till att just du och dina kompisar fått såna pm. Vad har ni gemensamt?

Men grunden är väl att låter det som bs så är det troligen bs.
Citera
2019-01-23, 07:55
Medlem
najass avatar
Ett stort antal inlägg raderade och flera varningar utdelade. Sluta posta ert personliga gnabbande, oneliners och annat OT-tjafs i tråden

/mod
Citera
2019-01-23, 09:27
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Du är ju inte skarpaste kniven i lådan så att säga. Det är inte vi användare som stänger av andra användare utan moderatorerna. Ta upp det med de istället då de upprätthåller reglerna på Flashback för bästa trevnad och diskussion. De som bryter de är oftast besvärliga personer som inte kan hålla sig sansade, trollar eller endast är ute efter att förstöra diskussionerna pga någon agenda.
Du har absolut fel om det första (jag är matematiker) men rätt om det andra. Finns många stollar och troll här. Följer ungefär samma proportioner som stollar i riksdagen, vi får dras med dem. Det är min manliga åsikt. Kvinnor har dock mindre tolerans i allmänhet, gråter gärna ut, och är experter på att klaga. Ungefär som troll skulle jag säga, men utan medveten strategi. De bara är som de är.
Citera
2019-01-23, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Du har absolut fel om det första (jag är matematiker) men rätt om det andra. Finns många stollar och troll här. Följer ungefär samma proportioner som stollar i riksdagen, vi får dras med dem. Det är min manliga åsikt. Kvinnor har dock mindre tolerans i allmänhet, gråter gärna ut, och är experter på att klaga. Ungefär som troll skulle jag säga, men utan medveten strategi. De bara är som de är.

Håller absolut med och pga av de privilegier de fått utan prestations motkrav så har de nära till att kalla all kritik för sexism eller kvinnohat när de ifrågasätts eller kommer upp med emotionella icke logiska berättelser (kvinnor tenderar att ha betydligt lägre självinsikt och därmed medvetet eller omedvetet ljuga mer och manipulera). Ta som exempel "lavinia." som anklagat andra här för hat och sexism mot kvinnor men nu är avstängd 1 vecka pga dåligt uppförande då hon just gjorde mot andra vad hon falskt anklagade andra för att göra när hon ifrågasattes.
Citera
2019-01-23, 12:24
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Håller absolut med och pga av de privilegier de fått utan prestations motkrav så har de nära till att kalla all kritik för sexism eller kvinnohat när de ifrågasätts eller kommer upp med emotionella icke logiska berättelser (kvinnor tenderar att ha betydligt lägre självinsikt och därmed medvetet eller omedvetet ljuga mer och manipulera). Ta som exempel "lavinia." som anklagat andra här för hat och sexism mot kvinnor men nu är avstängd 1 vecka pga dåligt uppförande då hon just gjorde mot andra vad hon falskt anklagade andra för att göra när hon ifrågasattes.
Då är vi på samma våglängd, för fler manliga inlägg på FB, mot gråterskor. Kanske kunde man starta ett gråterske-FB åt dem så man slapp läsa dem. De kan tyvärr inte själva.
Citera
2019-01-25, 16:23
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lavinia.
Exempel på respons jag kan få av kvinnohatare på flashback:

Är det socialt acceptabelt? Hur tror ni dessa individer mår? Är de en fara för samhället?

Jag förstår inte problemet. Kvinnohat? Jag tycker det var ett informativt inlägg med stor verklighetsanknytning. Är det så farligt med sanningen? Sverige är verkligen ett genomsjukt land, där folk censureras på löpande band. Undra sedan varför ångan pyser ut på Flashback.

Du förväxlar kvinnohat med legitim kritik mot ett radikalfeministiskt samhälle som förtrycker män, och där kvinnor fått hybris och blivit blinda för verkligheten.

Citat:
Är detta dagens män?

Allt fler börjar vakna upp, det är bra.

Citat:
Hur tror ni dessa individer mår?

Som folk i allmänhet förmodligen. Det känns bra att varna andra för den totalitära utveckling som feminismen resulterar i.

Citat:
Är de en fara för samhället?

Nej, en tillgång. I synnerhet för att försvara alla unga pojkar som ska växa upp till män i detta sjuka land.
Citera
2019-01-25, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag förstår inte problemet. Kvinnohat? Jag tycker det var ett informativt inlägg med stor verklighetsanknytning. Är det så farligt med sanningen? Sverige är verkligen ett genomsjukt land, där folk censureras på löpande band. Undra sedan varför ångan pyser ut på Flashback.

Du förväxlar kvinnohat med legitim kritik mot ett radikalfeministiskt samhälle som förtrycker män, och där kvinnor fått hybris och blivit blinda för verkligheten.

Allt fler börjar vakna upp, det är bra.

Som folk i allmänhet förmodligen. Det känns bra att varna andra för den totalitära utveckling som feminismen resulterar i.

Nej, en tillgång. I synnerhet för att försvara alla unga pojkar som ska växa upp till män i detta sjuka land.

Ja, allt klassas ju som kvinnohat.

Normalt så får hon ju svar som hon frågar.

Bra att folk säger ifrån, även om det försöketr tystas ner som kvinnohat.

Sen får man väl göra detta efter sin individuella språkliga förmåga, även om det kan finnas önskemål där.

Ett bra tips är ju att faktiskt läsa vad personen skriver, och inte misstolka det med flit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in