2019-01-25, 12:48
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
De prøvde seg men mislyktes ? Eller de trodde han var lettere å få penger av uten at politi ble blandet inn ? Familien burde henvende seg personlig i media til eventulle kidnappere i forsøk på å få tak i noens samvittighet, familier pleier gå ut med en "bønn" i slike tilfeller. Og mer stress å ta to enn en, og slipper han som vitne. Om noen vil ha dama så venter man til gubben har dratt på jobb, en "loverboy" ville også gjort det Ulempen med å vente til sommern med løv på treet er lyset, enklere å gjemme seg i mørket

Men ligaen slo angivelig til på høylys dag. Det var lyst allerede før kl 08:00 som vi ser på video av lue & telefon-mannen.

Dagslys og ikke løv på trærne = maksimal risiko, med mindre de kjørte helt opp til huset og inn i en av garasjene som er koblet sammen med villaen da

Som loverboy er jeg helt enig i at det er best å vente til ektemannen har forlatt bingen, men jeg ser en viss verdi i å ha ektemannen som vitne i et scenario der kona blir bortført som sagt.
Citera
2019-01-25, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Men ligaen slo angivelig til på høylys dag. Det var lyst allerede før kl 08:00 som vi ser på video av lue & telefon-mannen.

Dagslys og ikke løv på trærne = maksimal risiko, med mindre de kjørte helt opp til huset og inn i en av garasjene som er koblet sammen med villaen da

Som loverboy er jeg helt enig i at det er best å vente til ektemannen har forlatt bingen, men jeg ser en viss verdi i å ha ektemannen som vitne i et scenario der kona blir bortført som sagt.
joda jeg ser den, med mindre det er noen ektemannen kunne dratt kjensel på, har funnet to av "barna" men mangler den ene datteren, hva heter hun og hva driver hun med ? venninne med kristin kirkemo feks ? om mora dør og ikke eier noen ting, hva skjer med en eventuell morsarv ? hva har TH i testamente, at de ikke skal arve ? gis bort til stiftelsen ? en arver det meste og de to andre nada, vi vet veldig lite om barna, kunne ønske noen hjalp til m å kartlegge de bedre
Senast redigerad av eeqaz 2019-01-25 kl. 12:58.
Citera
2019-01-25, 12:56
Medlem
Citat:
Hvis det er en liga som har tatt seg vann over hodet eller rett og slett har "mistet" varen de skulle selge underveis, så lurer jeg på hvorfor de i det hele tatt har tatt kontakt med TH/Politiet i etterkant?

Hvis noe har gått galt eller at mestringsfølelsen er på vei ned under det som er komfortablet, så burde det være "stop loss" prosedyre og ingenting annet som gjelder.

Forøvrig så ser jeg hverken villaens skallsikring eller hunden som noe reelle hinder for gjennomføringen, både i for glade amatører og en proff Björn-liga.

Spørsmålene jeg sitter igjen med er av typen;

- Hvorfor akkurat 31.oktober?

Lite løv på trærne hvis ruten inn og ut har vært gjennom skogsholt frem til parkeringen ved den mye omtalte fiskeplassen.

- Hvorfor gjøre det på dagtid?

Det er et tett befolket område og det må påregnes sporadisk trafikk av alle typer hele tiden.

- Hvorfor vente til at TH drar på jobb?

Det ville ikke være vesentlig mer komplisert å få satt TH ut av spill også, om nødvendig med en strømpistol hvis han ikke lar seg stripse fast frivillig.

Ser for meg at ligaen da ville besøkt villaen om natten og overrumplet ekteparet på deres soverom.

Det er ikke noe som tyder på at TH ikke ville klart påkjenningen av å sitte stripset fast i villaen inntil noen i familien hadde kommet på besøk / begynt å etterlyse AEH eller TH selv.

Da hadde det heller ikke vært noen tvil om at dette var "the real deal" og elementet med "bevis at dere har henne" ville ikke eksistert.

Ligaens forsprang ville neppe vært særlig mindre målt i tid heller.

Det ville vel ha vært samme omstendigheter med tanke på løv 30. oktober eller 1. november. Det første jeg tenkte på var "ikke upåfallende om de var maskert på Halloween", men iom at dette skjedde på dagen bortfaller vel den.

Det er mest rasjonelt at man anser det mindre risikabelt å sette en person ut av spill sammenliknet med to. Man eliminerer den største risikoen først, er han på jobb så blir jobben enklere, med en mindre variabel. Disse folkene har også beviselig latt døra stå åpen før - sågar midt på natta.

Hva gjelder spørsmålet om troverdighet for at hun virkelig er bortført - hvis vi skal legge til grunn at hun er det - så spørs det i hvilken grad man på gjerningstidspunktet så for seg at dette skulle bli trukket i tvil. Dama var nå engang borte, og det lå igjen et brev. Jeg tror neppe de var motivert av hva som senere ville være beleilig for Hagens del?

Det er jo i ettertid når penger skal betales at det som regel er behov for "proof of life". Selv om bortføringen gikk etter planen på alle vis og dama var/er i live, må de som har planlagt en bortføring ha kalkulert med at de må fremlegge bevis på liv før eller siden.
Senast redigerad av sindarine 2019-01-25 kl. 13:05.
Citera
2019-01-25, 13:14
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
joda jeg ser den, med mindre det er noen ektemannen kunne dratt kjensel på, har funnet to av "barna" men mangler den ene datteren, hva heter hun og hva driver hun med ? venninne med kristin kirkemo feks ? om mora dør og ikke eier noen ting, hva skjer med en eventuell morsarv ? hva har TH i testamente, at de ikke skal arve ? gis bort til stiftelsen ? en arver det meste og de to andre nada, vi vet veldig lite om barna, kunne ønske noen hjalp til m å kartlegge de bedre

To av de tre barna er identifisert tidligere i tråden. Litt usikker på om datter #2 er identifisert tidligere.

Sønn:
Try* Hage* - konsulent Kvitfjell
Siviltilstand: Ukjent

Datter: #1
Hann* Hage* Bro* - feltprest og major i Forsvaret
Siviltilstand: Gift med Edwar* Jud* Bre*
Tre barn sammen

Datter: #2
Ukjent
Citera
2019-01-25, 13:17
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Skjærer flere hull i isen i dag. Skal bla lete ved brygge.

Men også elveutløp. Betyr det at de leter etter noe som kan flyte?

https://www.vg.no/spesial/2019/direkte-anne-elisabeth-hagen-savnet/siste/vgtv/170353?utm_source=vgfront&utm_content=row-2

Såpass mye ressurser som de legger i denne letingen på denne årstiden under isbelagt vann, så tyder det vel på at de har en ganske sterk indikasjon på at de vil finne noe interessant der. Antagelig er letingen basert på spesifikke, konkrete tips de mottok etter at saken ble offentlig, men det er bare min gjetning. Jeg tipper de ville funnet en mulighet å søke i vannet tidligere om det var generell mistanke mot TH for eksempel.
Citera
2019-01-25, 13:56
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Såpass mye ressurser som de legger i denne letingen på denne årstiden under isbelagt vann, så tyder det vel på at de har en ganske sterk indikasjon på at de vil finne noe interessant der. Antagelig er letingen basert på spesifikke, konkrete tips de mottok etter at saken ble offentlig, men det er bare min gjetning. Jeg tipper de ville funnet en mulighet å søke i vannet tidligere om det var generell mistanke mot TH for eksempel.

Ja, de legger mye ressurser i saken.

Ad TH er det ikke sikkert at mistanken har vært sterk nok pga brevet og monerokontoen. Siden det har tatt så lang tid før «kidnapperne» ga lyd fra seg, har kabskje TH blitt mer aktuell å se nærmere på. Kabskje derfor vannet ...?
Citera
2019-01-25, 14:20
Medlem
Citat:
Jeg finner det ikke merkelig at bikkja ble stengt inne på et rom om noen skulle kidnappe dama ut av huset slik andre her mener. Hvis du er på oppdrag ønsker du ikke forstyrrelser men å få jobben ferdig gjort, bikkja inn på et rom og lukk døra, det er ikke noe spekulativt idet. Står litt synsing om DNA og bikkja her: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/A2aGyE/nrk-familiens-valp-funnet-sperret-inne

Nu är jag tillbaka till mina tidigare resonemang om att det viktigaste i denna sak är analysen av själva genomförandet av kidnappningen.

Om man vill kidnappa en kvinna med en hundvalp är enklaste modus operandi att ta henne när hon lämnat sitt hus och börjat gå rundturen med hunden. Det blir flera turer per dag med en hundvalp. Det blir enkelt att välja var kidnappningen skall genomföras, från ytterdörren till garageuppfarten, eller senare på vägen eller kanske vid sjön. De kidnappare som tog EH kunde lika gärna väntat ut henne, än att ta risken med att de själva ger sig in ett ett okänt (?) hus.

Det är mycket mer komplicerat att ta sig in i ett hus, och dessutom inte lämna spår. Brevet kunde lika gärna lagts i brevlådan eller vid ingången till huset. Eller postas vid en enskild brevlåda där det garanterat inte finns kameror.
Citera
2019-01-25, 14:37
Medlem
drsniffers avatar
Lenke til en annen kartmodell i 3D som viser omgivelsene på en annen måte enn Google Maps / Earth.

Har vanskelig for å skjønne at en liga ville nærmet seg huset på noen annen måte enn fra parkeringsplassen og gjennom skogen.

Kjøre bil gjennom nabolaget helt frem til inngangsdøren for deretter bære ut en person midt på lyse dagen høres ut som en dårlig plan, når det finnes terreng på den andre siden.

Fra parkeringen så er det mindre enn 150 meter før det er mulig å benytte E-159 i begge retninger.

Interaktiv:

http://3d.kommunekart.com/?funksjon=vispunkt&y=298920.5920619828&x=6156001.3 51496368&z=204547.3947395335&lookatx=6156098.25256 0001&lookaty=298925.55470985844&lookatz=204523.196 47528036&zoom=13&srid=32633&kommune=undefined&rute beregning=undefined&host=undefined&kartlag=undefin ed

https://kommunekart.com/?funksjon=vispunkt&y=274713.55479279824&x=6650621. 985879959&zoom=13&srid=32633

Static:

https://minfil.com/i8sdCerbb2/Skjermbilde_2019-01-25_14.28.47_png

https://minfil.com/G31cC5r0b4/Skjermbilde_2019-01-25_14.54.12_png
Senast redigerad av drsniffer 2019-01-25 kl. 14:55.
Citera
2019-01-25, 14:39
Medlem
Man har 1.7 milliarder på bok, og så bruker mittanbud.no .... Jeg må le, men vi lar dette ligge no.

Citat:
Lite løv på trærne hvis ruten inn og ut har vært gjennom skogsholt frem til parkeringen ved den mye omtalte fiskeplassen.

- Hvorfor gjøre det på dagtid?
Det er et tett befolket område og det må påregnes sporadisk trafikk av alle typer hele tiden.

Dagtid : vel, jeg vil nok tro at om nattestid i et slikt ganske så stille boligområde så er det mye mer sannsynlig at noen merker noe og titter ut av vinduet for å se hva som skjer, hvem som kjører forbi etc. Mye bedre om morningen når folk forventer at det kjører biler forbi og ikke følger med så nøye. Men så er det en sølvgra SUV da, som virker å være av lite interesse selv om det er veldig merkelig....

Fiskeplassen... Du mener de muligens har kjørt over "stien" fra boligen til TH til fiskeplassen? Lurer om det er mulig, eller om det er en bom ved fiskeplassen, det er en gang/sykkelsti, ikke en vei/gate! Hvis vi tenker på SUV'en igjen som kjørte over gressplenen fra Fjellsvingen til samme grusstien/veien mot Sloraveien 4, så hvorfor ikke kjøre inn fra Fiskeplassen da, eller ut mot Fjellsvingen? Bare noen tankeganger her, alt er mulig....
Citera
2019-01-25, 14:48
Medlem
Citat:
To av de tre barna er identifisert tidligere i tråden. Litt usikker på om datter #2 er identifisert tidligere.

Sønn:
Try* Hage* - konsulent Kvitfjell
Siviltilstand: Ukjent

Datter: #1
Hann* Hage* Bro* - feltprest og major i Forsvaret
Siviltilstand: Gift med Edwar* Jud* Bre*
Tre barn sammen

Datter: #2
Ukjent
ja det er jo stort sett jeg som har skrevet om de voksne barna, jeg har felles bekjente m Trym, det er datter to jeg lurer på, ikke feltpresten.
Citera
2019-01-25, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Nu är jag tillbaka till mina tidigare resonemang om att det viktigaste i denna sak är analysen av själva genomförandet av kidnappningen.

Om man vill kidnappa en kvinna med en hundvalp är enklaste modus operandi att ta henne när hon lämnat sitt hus och börjat gå rundturen med hunden. Det blir flera turer per dag med en hundvalp. Det blir enkelt att välja var kidnappningen skall genomföras, från ytterdörren till garageuppfarten, eller senare på vägen eller kanske vid sjön. De kidnappare som tog EH kunde lika gärna väntat ut henne, än att ta risken med att de själva ger sig in ett ett okänt (?) hus.

Det är mycket mer komplicerat att ta sig in i ett hus, och dessutom inte lämna spår. Brevet kunde lika gärna lagts i brevlådan eller vid ingången till huset. Eller postas vid en enskild brevlåda där det garanterat inte finns kameror.
Langvannet er en kjent plass å gå tur og stor sjangse for å bli sett, dessuten delvis sti og ikke kjørbar, da måtte de bært henne bortover stien for så komme opp på veien og inn i bil. "Kamuflert" som en håndtverker feks ble de vil bare invitert inn, eller inn for å kikke på noe i garasjen hvor de hadde parkert ? Litt rart en med så mye spenn legger ut på mitt anbud...og har en haug med folk, ofte fra øst-europa i den bransje innom for å spare penger..
Citera
2019-01-25, 14:59
Medlem
Citat:
Langvannet er en kjent plass å gå tur og stor sjangse for å bli sett, dessuten delvis sti og ikke kjørbar, da måtte de bært henne bortover stien for så komme opp på veien og inn i bil. "Kamuflert" som en håndtverker feks ble de vil bare invitert inn, eller inn for å kikke på noe i garasjen hvor de hadde parkert ? Litt rart en med så mye spenn legger ut på mitt anbud...og har en haug med folk, ofte fra øst-europa i den bransje innom for å spare penger..
Det er ikke rart i det hele tatt, for jo rikere folk er jo gjerrigere er de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in