2019-01-25, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vad skulle egentligen motivet vara, med att vänta så här länge mellan kontakterna med AEH:s familj? Att göra dem möra - öka betalningsviljan? Om jag ska vara riktigt cynisk, så tror jag nämligen att det kan ha motsatt effekt: allteftersom tiden går, så vänjer man sig vid att vara utan den människan som är bortförd, och livet går vidare. Inte om det är ett barn såklart, men om det är en lite äldre människa i den ålder då många redan går bort av naturliga orsaker. I sådana här fall tror jag att det från kidnapparnas sida är bättre att köra på snabbt, smida medan järnet är varmt - mellan alla anhöriga fortfarande är ledsna, oroliga och upprörda.
Det virker som GM vil at politiet skal bruke alle ressurser på å følge ett spor.
Jeg tror ikke at politiet tror på den kidnappings-historien lenger.
Citera
2019-01-25, 04:53
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Det virker som GM vil at politiet skal bruke alle ressurser på å følge ett spor.
Jeg tror ikke at politiet tror på den kidnappings-historien lenger.

Jag tror du har rätt. Det kom fram mellan raderna i presskonferensen igår.
Citera
2019-01-25, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72
Whippet.
Whippeten er kjent som en rolig og behagelig familiehund innendørs. Den er lettstelt, blid og omgjengelig. Den kan være litt reservert overfor fremmede, og den liker ikke ståk og støy.

Egenskaper:
Kosefaktor - 10/10
Kommer overens med barn - 10/10
Vennlig overfor andre raser - 10/10
Aktivitetsnivå - 8/10
Mosjonsnivå - 8/10
Lett å trene/oppdra - 8/10
Pelsstell - 2/10
Egnet som Selskapshund - 10/10
Treningskompis - 10/10
Agility - 6/10
Jakthund - 5/10
Vakthund - 0/10

https://dyrebar.no/raser/hund/whippet/
http://www.rasehund.no/raser/rase.asp?unit=359
Om de skulle kose og klappe valpen under kidnappingen vil det avgi DNA på whippeten. Den kan oppfatte noe som lek, hoppe på kidnappere osv. så hold kjøteren inne på et rom please..
Citera
2019-01-25, 09:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Om de skulle kose og klappe valpen under kidnappingen vil det avgi DNA på whippeten. Den kan oppfatte noe som lek, hoppe på kidnappere osv. så hold kjøteren inne på et rom please..

Nu har du nog sett lite för mycket CSI här. DNA är inget som bara ligger serverat överallt som man berör. Det förstörs med tid och hur många har inte klappat hunden tror du? Och tillägg, DNA-databasen är inte särskilt imponerande ännu..
Senast redigerad av gniknus2 2019-01-25 kl. 10:02.
Citera
2019-01-25, 10:28
Medlem
Vossevangens avatar
VG har idag et oppslag om diverse håndverkere på befaring på eiendommen i Slotaveien 4 rett før AEH forsvant:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1kawwG/haandverkere-paa-befaring-tok-bilder-av-hagens-hus?utm_content=row-1&utm_source=vgfront
Citera
2019-01-25, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Nu har du nog sett lite för mycket CSI här. DNA är inget som bara ligger serverat överallt som man berör. Det förstörs med tid och hur många har inte klappat hunden tror du? Och tillägg, DNA-databasen är inte särskilt imponerande ännu..
Jeg finner det ikke merkelig at bikkja ble stengt inne på et rom om noen skulle kidnappe dama ut av huset slik andre her mener. Hvis du er på oppdrag ønsker du ikke forstyrrelser men å få jobben ferdig gjort, bikkja inn på et rom og lukk døra, det er ikke noe spekulativt idet. Står litt synsing om DNA og bikkja her: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/A2aGyE/nrk-familiens-valp-funnet-sperret-inne
Senast redigerad av eeqaz 2019-01-25 kl. 10:39.
Citera
2019-01-25, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
VG har idag et oppslag om diverse håndverkere på befaring på eiendommen i Slotaveien 4 rett før AEH forsvant:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1kawwG/haandverkere-paa-befaring-tok-bilder-av-hagens-hus?utm_content=row-1&utm_source=vgfront

Interessant, de la ut på mitt anbud og koblet også malerjobben hjemme med næringsbygget til TH.

– Vi kjente ikke Anne-Elisabeth eller familien på forhånd, men vi satt igjen med mye informasjon om dem etter befaringen, blant annet at Hagen er en holden mann, sier han, som på generelt grunnlag advarer folk mot hvem de tar inn på befaring.

– Det er mye rart der ute, og man kjenner ikke motivet til alle som kommer på befaring. Det var flere firmaer som var og rekognoserte, og det kan ha gitt tilgang til å inspisere huset og eiendommen.
Senast redigerad av eeqaz 2019-01-25 kl. 11:02.
Citera
2019-01-25, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Skjønner ikke greia jeg heller, men de såkalte kidnapperne er vel ikke så snakkesalige da. Kanskje de ikke vil ha penger
Kanskje de ikke er så profesjonelle, eller så mye peiling på Monero osv selv heller, de er livredde etter å legge igjen for mye spor etter all mediedekningen saken har fått, både inn og utland, om AEH ikke lever har de heller ikke noe å forhandle med, og da ville jeg heller trukket meg tilbake i frykt for å røpe meg noe mer
Citera
2019-01-25, 11:47
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Kanskje de ikke er så profesjonelle, eller så mye peiling på Monero osv selv heller, de er livredde etter å legge igjen for mye spor etter all mediedekningen saken har fått, både inn og utland, om AEH ikke lever har de heller ikke noe å forhandle med, og da ville jeg heller trukket meg tilbake i frykt for å røpe meg noe mer

Hvis det er en liga som har tatt seg vann over hodet eller rett og slett har "mistet" varen de skulle selge underveis, så lurer jeg på hvorfor de i det hele tatt har tatt kontakt med TH/Politiet i etterkant?

Hvis noe har gått galt eller at mestringsfølelsen er på vei ned under det som er komfortablet, så burde det være "stop loss" prosedyre og ingenting annet som gjelder.

Forøvrig så ser jeg hverken villaens skallsikring eller hunden som noe reelle hinder for gjennomføringen, både i for glade amatører og en proff Björn-liga.

Spørsmålene jeg sitter igjen med er av typen;

- Hvorfor akkurat 31.oktober?

Lite løv på trærne hvis ruten inn og ut har vært gjennom skogsholt frem til parkeringen ved den mye omtalte fiskeplassen.

- Hvorfor gjøre det på dagtid?

Det er et tett befolket område og det må påregnes sporadisk trafikk av alle typer hele tiden.

- Hvorfor vente til at TH drar på jobb?

Det ville ikke være vesentlig mer komplisert å få satt TH ut av spill også, om nødvendig med en strømpistol hvis han ikke lar seg stripse fast frivillig.

Ser for meg at ligaen da ville besøkt villaen om natten og overrumplet ekteparet på deres soverom.

Det er ikke noe som tyder på at TH ikke ville klart påkjenningen av å sitte stripset fast i villaen inntil noen i familien hadde kommet på besøk / begynt å etterlyse AEH eller TH selv.

Da hadde det heller ikke vært noen tvil om at dette var "the real deal" og elementet med "bevis at dere har henne" ville ikke eksistert.

Ligaens forsprang ville neppe vært særlig mindre målt i tid heller.
Citera
2019-01-25, 12:04
Medlem
drsniffers avatar
.....hvis pressekonferansen i går skal ha et snev av troverdighet, så burde vel TH i hvert fall ha begynt å skaffe til veie Monero på dette tidspunktet, men det er det ingenting i markedet som tyder på?

Se bort fra påstander om at det er "umulig" å skaffe 9 mill EUR i Monero, kursdrivende effekter samt at enkelte eksperter mener det er "dumt" av ligaen å ta betalt på denne måten.

Ligaen forlanger Monero. Ok, da forholder TH seg til det.

Men hvis jeg sjekker en av de mest kjende børsene for kryptovaluta, så virker det som om det er mye mer enn disse ca 228' Monero tilgjengelig i markedet?

Er jeg på bærtur?

Live: https://www.coingecko.com/en/price_charts/monero/eur

Static: https://minfil.com/FaB7B1r7b6/Skjermbilde_2019-01-25_12.30.55_png

Hvis bortføringen viser seg å være høyst reell gjennom at det dukker opp bevis for at AEH er i live og ligaen ønsker oppgjør, virker det veldig passivt om det ikke har blitt gjort noen forberedelser på å møte ligaens krav.

Forberedelser av typen;

"Hei. Vi har skaffet X mill EUR i Monero og vi får ikke tak i mer. Sjekk gjerne markedet selv. Deal?"

Hva THs likviditet angår er det ikke noe problem å fremskaffe 9 mill EUR i tradisjonelle midler ettersom de passive verdiene han kan tilby garanti i langt overstiger denne summen.
Senast redigerad av drsniffer 2019-01-25 kl. 12:40.
Citera
2019-01-25, 12:07
Medlem
Monsens avatar
Skjærer flere hull i isen i dag. Skal bla lete ved brygge.

Men også elveutløp. Betyr det at de leter etter noe som kan flyte?

https://www.vg.no/spesial/2019/direkte-anne-elisabeth-hagen-savnet/siste/vgtv/170353?utm_source=vgfront&utm_content=row-2
Citera
2019-01-25, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Hvis det er en liga som har tatt seg vann over hodet eller rett og slett har "mistet" varen de skulle selge underveis, så lurer jeg på hvorfor de i det hele tatt har tatt kontakt med TH/Politiet i etterkant?

Hvis noe har gått galt eller at mestringsfølelsen er på vei ned under det som er komfortablet, så burde det være "stop loss" prosedyre og ingenting annet som gjelder.

Forøvrig så ser jeg hverken villaens skallsikring eller hunden som noe reelle hinder for gjennomføringen, både i for glade amatører og en proff Björn-liga.

Spørsmålene jeg sitter igjen med er av typen;

- Hvorfor akkurat 31.oktober?

Lite løv på trærne hvis ruten inn og ut har vært gjennom skogsholt frem til parkeringen ved den mye omtalte fiskeplassen.

- Hvorfor gjøre det på dagtid?

Det er et tett befolket område og det må påregnes sporadisk trafikk av alle typer hele tiden.

- Hvorfor vente til at TH drar på jobb?

Det ville ikke være vesentlig mer komplisert å få satt TH ut av spill også, om nødvendig med en strømpistol hvis han ikke lar seg stripse fast frivillig.

Ser for meg at ligaen da ville besøkt villaen om natten og overrumplet ekteparet på deres soverom.

Det er ikke noe som tyder på at TH ikke ville klart påkjenningen av å sitte stripset fast i villaen inntil noen i familien hadde kommet på besøk / begynt å etterlyse AEH eller TH selv.

Da hadde det heller ikke vært noen tvil om at dette var "the real deal" og elementet med "bevis at dere har henne" ville ikke eksistert.

Ligaens forsprang ville neppe vært særlig mindre målt i tid heller.
De prøvde seg men mislyktes ? Eller de trodde han var lettere å få penger av uten at politi ble blandet inn ? Familien burde henvende seg personlig i media til eventulle kidnappere i forsøk på å få tak i noens samvittighet, familier pleier gå ut med en "bønn" i slike tilfeller. Og mer stress å ta to enn en, og slipper han som vitne. Om noen vil ha dama så venter man til gubben har dratt på jobb, en "loverboy" ville også gjort det Ulempen med å vente til sommern med løv på treet er lyset, enklere å gjemme seg i mørket
Senast redigerad av eeqaz 2019-01-25 kl. 12:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in