Citat:
Ursprungligen postat av
eeqaz
Kanskje de ikke er så profesjonelle, eller så mye peiling på Monero osv selv heller, de er livredde etter å legge igjen for mye spor etter all mediedekningen saken har fått, både inn og utland, om AEH ikke lever har de heller ikke noe å forhandle med, og da ville jeg heller trukket meg tilbake i frykt for å røpe meg noe mer
Hvis det er en liga som har tatt seg vann over hodet eller rett og slett har "mistet" varen de skulle selge underveis, så lurer jeg på hvorfor de i det hele tatt har tatt kontakt med TH/Politiet i etterkant?
Hvis noe har gått galt eller at mestringsfølelsen er på vei ned under det som er komfortablet, så burde det være "stop loss" prosedyre og ingenting annet som gjelder.
Forøvrig så ser jeg hverken villaens skallsikring eller hunden som noe reelle hinder for gjennomføringen, både i for glade amatører og en proff Björn-liga.
Spørsmålene jeg sitter igjen med er av typen;
- Hvorfor akkurat 31.oktober?
Lite løv på trærne hvis ruten inn og ut har vært gjennom skogsholt frem til parkeringen ved den mye omtalte fiskeplassen.
- Hvorfor gjøre det på dagtid?
Det er et tett befolket område og det må påregnes sporadisk trafikk av alle typer hele tiden.
- Hvorfor vente til at TH drar på jobb?
Det ville ikke være vesentlig mer komplisert å få satt TH ut av spill også, om nødvendig med en strømpistol hvis han ikke lar seg stripse fast frivillig.
Ser for meg at ligaen da ville besøkt villaen om natten og overrumplet ekteparet på deres soverom.
Det er ikke noe som tyder på at TH ikke ville klart påkjenningen av å sitte stripset fast i villaen inntil noen i familien hadde kommet på besøk / begynt å etterlyse AEH eller TH selv.
Da hadde det heller ikke vært noen tvil om at dette var "the real deal" og elementet med "bevis at dere har henne" ville ikke eksistert.
Ligaens forsprang ville neppe vært særlig mindre målt i tid heller.