2019-01-25, 13:02
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Nja, nu vet jag inte så mycket om detta fallet. Men det torde väl vara kutym att göra obduktioner av läkare som inte är avlönade av säkerhetstjänsten? Är det dessuotm av allmänintresse som detta fallet tycks vara, borde dödsorsaken publiceras för att få slut på spekulationer.

En annan orsak kan vara att familjen kan ha köpts/hotats om de velat gå vidare med detta. Därför harde valt att lägga locket på. Sånt förekommer. I detta fallet som sagt, vet jag inte hur det gick till.

Bechirs bror har väl lagt ut saker efter Bechirs död? Han sa i vart fall att han skulle det, vilket tyder på att de inte blivit hotade att hålla käft.
Kan vi lämna Bechir? Frågan är HUR eliten gör när de dödar pöbeln utan att det syns att det är mord.
Citera
2019-01-25, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
I Aschbergs fall för att allt Bechir tog upp var gammal skåpmat som står på Wikipedia och att det finns för mycket för Arselberg att förlora om han upptäcks. Aschberg led ingen som helst skada av Bechirs besök. Zip, zero, nada och därför finns ingen anledning att riskera allt. Och man ska komma ihåg att Aschberg har jävligt mycket att förlora.
En enklare utväg för honom, ifall det behövdes, hade varit att bara flytta till Hawaii.

Jag syftade inte specifikt på Bechir. Vet inte riktigt vad jag tror om just det fallet.
Citera
2019-01-25, 14:06
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Då borde det väl letas om familjen misstänker mord? Det känns rimligt. Vilka är dessa gifter och ämnen?

Jag är inte ditt orakel, sök på google och du kommer hitta mängder med alternativ. Vilket som användes är oklart då ingen obduktionsrapport har gjorts tillgänglig samt att Polisen lägligt nog inte gjorde en utredning trots att sådant är kutym när unga människor avlider under så här mystiska omständigheter,
Citera
2019-01-25, 14:22
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Varför lever då hela redaktionen på Nordfront fortfarande? Tror du på fullaste allvar att Bechirs youtubande (baserat på fakta som gått att läsa i både kvällspressen och på Wikipedia) är så jävla hemskt för Aschberg att han beställer ett mord på honom? Känns rimligt.

Hur gick det till? Det är ju trots allt trådens ämne. Vem kontaktade Aschberg för att få detta gjort och hur gick det till?

Kul att Dofterna hittar hit också. Oväntat, verkligen oväntat. Kanske kommer HerkulesBig och Varmluftballong och de andra också?

Han skulle lägga upp del 2 på Aschberg dagen efter han mördades, han hade precis gått ut på sin kanal och sagt det.

Det finns/fanns ett klipp då en påtagligt stressad Aschberg bedyrar sin oskuld. Det är ingen oskyldig man som talar, den saken är klar.
Citera
2019-01-25, 15:07
Medlem
Citat:
Finns absolut ingen med insyn i Bechirs bortgång som hävdar att han mördats. Varken inom familjen eller polis.
Vilka är dina bevis för att ett mord skett förutom att du känner (bu-jävla-hu) att det bör vara så?

Varför läser du inte igenom tråden jag länkat till?

Du vet, den som du varit väldigt delaktig i
Det är ju inte så att du inte fått svar där.
Citera
2019-01-25, 20:20
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Jag tror att de i fallet Rebani tog sig in i hans lägenhet, övermannade honom och injicerade nåt ämne som framkallade hjärtstillestånd.
När de har längre tid på sig tror jag att de smetar låga doser av gift på ytor som det tilltänkta offret sannolikt kommer att ta på, t.ex. handtaget till ytterdörren eller bilen. Gift som efter flera veckors eller månaders daglig dos framkallar t.ex. cancer eller andra "naturliga orsaker".

Då bör det finnas ganska uppenbara spår efter fajt, typ blåmärken på Bechirs kropp. Familjen hittade honom, de borde ha sett tex blodvite.
Citera
2019-01-25, 20:39
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Då bör det finnas ganska uppenbara spår efter fajt, typ blåmärken på Bechirs kropp. Familjen hittade honom, de borde ha sett tex blodvite.
Om de tar sig in obemärkt via huvudnyckel eller dyrk medan offret sover skulle två eller fler kunna hålla fast honom medan en injicerar giftet.
Citera
2019-01-25, 20:45
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Om de tar sig in obemärkt via huvudnyckel eller dyrk medan offret sover skulle två eller fler kunna hålla fast honom medan en injicerar giftet.

Jag tror att de flesta vaknar och spritter till om någon smyger på och håller fast. Sprutor ger märken.
Och om giftet ska ge verkan så fort att offret inte ens hinner reagera så lär det krävas så pass starka och höga doser att det upptäcks av farbror obducent.
Citera
2019-01-25, 21:31
Avstängd
Bechir Rabani mördades sannolikt med hjälp av en hjärtattackpistol.

En vältränad man i 30-årsåldern dör inte naturligt av "hjärtattack" precis innan han ska komma med ett stort scoop.
Citera
2019-01-25, 21:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Bechir Rabani mördades sannolikt med hjälp av en hjärtattackpistol.

En vältränad man i 30-årsåldern dör inte naturligt av "hjärtattack" precis innan han ska komma med ett stort scoop.

När man dör av en hjärtattack har knappast med påstådda scoop att göra, och har du ett medfött hjärtfel är hård träning något man bör avhålla sig ifrån. Håll dig i god kondition - visst, men undvik tyngre styrketräning, bodybuilding och liknande...
Citera
2019-01-25, 21:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
När man dör av en hjärtattack har knappast med påstådda scoop att göra, och har du ett medfött hjärtfel är hård träning något man bör avhålla sig ifrån. Håll dig i god kondition - visst, men undvik tyngre styrketräning, bodybuilding och liknande...

"När man dör av en hjärtattack har knappast med påstådda scoop att göra"
Jaså? Om hjärtattacken är framkallad i mordsyfte är det i högsta grad relevant om det finns scoop i närtid. Om hjärtattacken är naturlig kan stress kring ett stort och känsligt avslöjande möjligen bidra.

"har du ett medfött hjärtfel är hård träning något man bör avhålla sig ifrån."
Vad har det med Rabani att göra? Det har inte framkommit att han haft något medfött hjärtfel. Han var för övrigt inte biffig, utan slank.
Senast redigerad av borskungen 2019-01-25 kl. 21:51.
Citera
2019-01-25, 22:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
"När man dör av en hjärtattack har knappast med påstådda scoop att göra"
Jaså? Om hjärtattacken är framkallad i mordsyfte är det i högsta grad relevant om det finns scoop i närtid. Om hjärtattacken är naturlig kan stress kring ett stort och känsligt avslöjande möjligen bidra.
Förstår du ordet ”påstådda”? Pratet om ett scoop har ju bara uppstått i efterhand..

Citat:
[
”har du ett medfött hjärtfel är hård träning något man bör avhålla sig ifrån."
Vad har det med Rabani att göra? Det har inte framkommit att han haft något medfött hjärtfel. Han var för övrigt inte biffig, utan slank.
Det var inte jag som påstod att han var vältränad.. jag har inte ens påstått att han dog av en hjärtattack - det verkar ju bara vara ett rykte på nätet.
Dock är medfödda hjärtfel den vanligaste orsaken till hjärtproblem i unga år vilket skulle kunna utgöra en trolig orsak om han verkligen dog av hjärtinfarkt..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-01-25 kl. 22:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in