Fake news media har haft en tuff helg. Först fadäsen med Cohen där de drev en story på lös grund som Mueller sen dementerade. Dan därpå drevar dom mot barn som hade fräckheten att bära MAGA-kepsar och le överlägset. Något de enligt twittervänstern förtjänade att dö för.
Jag hamnade själv i en diskussion med en vänstermänniska som tyckte detta var helt rätt och menade att hade de varit muslimer ”vet man ju hur det hade blivit”. Märkligt resonemang, menar han att det är rätt att dreva mot även muslimska ungdomar?
Just den här orubbliga tron på sin egen godhet när man låter barn fara illa, oavsett om historien varit sann eller inte, tror jag har retat upp många konservativa amerikaner som tidigare knutit näven i fickan. Det retade i varje fall upp mig mer än jag väntat mig, det blev faktiskt droppen för vår vänskap. Jag gissar att detta leder till att många fler kommer att stolt bära MAGA-kepsen för att reta upp vänsterfolket.
Och lägg till det massiva uppsägningar inom media, tusen anställda får gå, och utöver det opinonsavdelningen på Huffington Post läggs ner.
Citat:
Verizon Media will cut roughly 800 jobs, or 7% of its global workforce across the organization, as well as certain brands and products. Verizon CEO Hans Vestberg told Axios earlier this month that each of the company's three units, including the media business, needed to be able to stand on their own. (A company spokesperson later clarified to Axios that Verizon Media Group will still have access to Verizon customer data when customers opt in to provide such information.) Buzzfeed will cut roughly 250 jobs, or roughly 15% of its workforce, including jobs within its news division. Gannett cut over 20 jobs Wednesday, per Poynter, with more expected as the company tries to shed costs amid buyout talks.