2019-01-24, 13:00
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Om man ser på Windens rapport: https://drive.google.com/file/d/17Jab-CwWjTdbwdTr8YmmYact0xp4Oplr/view

Då ser man att han skrivit 23.20 där uppe. Sen nere i texten så står där 23.28, men det är överskrivit då där har stått 23.20 initialt.

Min gissning är att Winden har skrivit första delen av rapporten som han minns det. Sen kanske han börjar diskutera det med Gösta och han vågar inget annat än att hålla med. Han ändrar då 23.20 i texten till 23.28. Han glömmer ändra uppe i rapporten och där står då 23.20 kvar. Det är iaf tydligt att det är något som får Winden att ändra, troligen har han inte en aning om tiderna själv och bara höftar då 23.20 ej heller är korrekt. Tills GS kommer med klara besked.

23:20 är tiden för mordet
Och 23:28 är tiden (enligt GS) som de blev stoppade på Kungsgatan
Citera
2019-01-24, 13:23
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Om man ser på Windens rapport: https://drive.google.com/file/d/17Jab-CwWjTdbwdTr8YmmYact0xp4Oplr/view

Då ser man att han skrivit 23.20 där uppe. Sen nere i texten så står där 23.28, men det är överskrivit då där har stått 23.20 initialt.

Min gissning är att Winden har skrivit första delen av rapporten som han minns det. Sen kanske han börjar diskutera det med Gösta och han vågar inget annat än att hålla med. Han ändrar då 23.20 i texten till 23.28. Han glömmer ändra uppe i rapporten och där står då 23.20 kvar. Det är iaf tydligt att det är något som får Winden att ändra, troligen har han inte en aning om tiderna själv och bara höftar då 23.20 ej heller är korrekt. Tills GS kommer med klara besked.
Ah, tack, aldrig tänkt på detta!
Citera
2019-01-24, 15:11
Medlem
Nedanstående är ett tecken på att det inte är otänkbart med en konspiration på högerkanten som mördade Palme. Inte nog med att man drömmer om ett nytt statsministermord, beskyller dessutom CP för Palmemordet utan vidare belägg

https://expo.se/2019/01/hatet-mot-löfven-”blod-kommer-och-ska-flyta”?fbclid=IwAR1rZ9q76tyEjM-PPy9RHV3vWV2v2SlRyiU3ZKWH4SjTG3 SMb1Gp1-nnKUc
Citera
2019-01-24, 17:34
Medlem
MossTrumss avatar
I en intervju med Hans Dahlgren, nytillträdd EU-minister vid pass 70 fyllda, säger han detta om att ha arbetat åt OP.

Citat:
- Jag fick jobba åt honom innan (paus) de sköt honom. (Tid 1:10)
Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/vmRWEj/han-var-en-av-de-sista-som-pratade-med-olof-palme

Min fråga är om jag hört rätt? "...de sköt honom"
Citera
2019-01-24, 17:49
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Vi måste på allvar fundera över om IM verkligen ser GM, eller AB. Det passerar flera vittnen förbi mordplatsen mellan 23.15-23.20. Ingen ser någon vid Dekorima. Anki och Anneli ska ju tala med Dekorima-mannen. Dvs mitt framför ansiktet på AB.

Det är stor risk att IM blandar ihop AB och GM. Samt att GM kom efter LOP?

Så ser jag saken.

Sen om GM går före eller efter paret på östra sidan är svårare att uttala sig om. Förmodligen efter dom sista 30 metrarna, annars borde väl Lisbeth minnas passeringen.

Att det står en med laddat vapen och väntar betraktar jag som helt uteslutet.
Citera
2019-01-24, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Så ser jag saken.

Sen om GM går före eller efter paret på östra sidan är svårare att uttala sig om. Förmodligen efter dom sista 30 metrarna, annars borde väl Lisbeth minnas passeringen.

Att det står en med laddat vapen och väntar betraktar jag som helt uteslutet.
Om han bara gått efter de sista 30 meterna, men gått före de första 90 meterna längs sträckan, borde det ha skett en passage där makarna Palme passerat en sackande man längs trottoaren.
Det vore lika, om inte mer iögonenfallande.

Alternativet att han kommit från bankomarlokalen strax efter att de passerat går inte heller att bortse i från.

IM:s vittnesmål kan ha krånglat till hela bilden.
Citera
2019-01-24, 20:18
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Om jag förstår dig rätt nu , gm kommer snabbt fram till paret Palme och skjuter ganska snabbt.
Undrar om gm gensköt paret Palme på något sätt i dekorimahörnet eller om han lyckades att obemärkt följa efter paret Palme.

Vad tror du om Björkmans vittnesmål om att han uppfattade paret Palme och gm som ett sällskap och så plötsligt lägger gm ena handen på Olof Palmes axel och skjuter med den andra.

Synd att Björkman var berusad , hade han varit nykter hade man kunnat lita mera på hans vittnesmål

IM säger ju till andra i bilen "kolla där nu händer något snart" han tror det skall bli en väskryckning. Det kräver ganska mycket för att säga det högt. Nångting utöver det vanliga såg IM.
Citera
2019-01-24, 20:20
Medlem
hehehos avatar
Noterade att ALf E i slutet av livet sagt till Expressen att han var på sveavägen vi tiden för mordet. Det är ganska märkligt och signifikant, när han sagt till frugan att han skulle ut och lägga på bilen.
Citera
2019-01-24, 22:38
Medlem
ben-varfors avatar
Ruben Agnarssons kommentar till Källa Erik.

http://www.inblick.se/nyheter/2019/01/23/jallai-pekar-ut-ud-som-morklaggare-av-palmeutredningen
Citera
2019-01-24, 23:46
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
I en intervju med Hans Dahlgren, nytillträdd EU-minister vid pass 70 fyllda, säger han detta om att ha arbetat åt OP.

Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/vmRWEj/han-var-en-av-de-sista-som-pratade-med-olof-palme

Min fråga är om jag hört rätt? "...de sköt honom"
Javisst säger han det: "innan de sköt honom".

Freudiansk felsägning?
Citera
2019-01-25, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Noterade att ALf E i slutet av livet sagt till Expressen att han var på sveavägen vi tiden för mordet. Det är ganska märkligt och signifikant, när han sagt till frugan att han skulle ut och lägga på bilen.

Bara en tanke:

Den långe (beige) mannen från norra Sveavägen som LP sökte hjälp av direkt efter mordet skulle ju kunna varit Alf E...

Gio P ändrade ju sin vittnesuppgift, han hade gått ut på kvällen, och hon hade aldrig trott på pratet om parkeringsavgift en fredagskväll.
Citera
2019-01-25, 07:01
Medlem
SGDFs avatar
Om UD, LP, eller vem som helst säger "dom sköt" är helt normalt i paritet med, Nääe, nu har dom stulit cykeln, vafaan..

Så funkar svenskan, och det innebär inte att man har kännedom om hur cykellånarens organisation är beskaffad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in