2019-01-25, 00:07
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sentinelesen
Fel igen och ytterligare en oärlig skruv. SS sa inte tryckt text utan tryckt bläck.
Huruvida detta var tryckt av en bläckstråleskrivare (finns ens sådana längre eller är de utbytta av laser?) eller en bläckpenna uppgavs inte.

Förlåt att jag har svårt att inte tycka att du greppar även obefintliga halmstrån nu....

• Att en strypt person, eventuellt med inslag av kvävning, som hittas nära sin genom hängning suiciderade make - skulle strypt/kvävt sig själv om polisen formulerat dödsorsakerna så här - är helt befängt. Så skulle polisen aldrig beskriva två självmord!

• Att tro att tryckt bläck = kan innebära trycket från en bläckpenna är lika tokigt.
Man har analyserat den tryckta texten som bestått av någon form av bläck/färg/svärta och sett att denna text, som sannolikt skrivits ut på en skrivare kopplad till en dator, tryckts innan underskrifterna skrevs (skrevs - inte trycktes dit med en penna) .
Citera
2019-01-25, 00:16
Medlem
Sentinelesens avatar
Vad håller du på med? Tidigare upprördes du över att föräldrarna inte tog sina flickor på semester så att de fick vila upp sig från sin sjukdom, för miljöombyte i varmare klimat, nya intryck och hävdar att flickorna minsann inte hade en fotboja, medan du nu tycker att det verkar mycket misstänksamt att läraren trodde att två så sjuka barn kunde vara på semester. Du anpassar vad du tycker utifrån vad du för stunden försöker bevisa. Det är väldigt ohederligt, både mot dig själv och mot andra. Kanske skulle du börja titta tillbaks lite på dina påståenden i tråden för att slippa göra om sådana bedrägliga och avslöjande misstag igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Du hoppar medvetet över det som är mest anmärkningsvärt:

Hade flickorna varit mycket sjuka - hade läraren och rektorn naturligtvis först och främst trott att man var på sjukhus med någon tös. Inte gissat att familjen rest bort på semester.

Om två mycket sjuka barn möter upp på hemundervisningen och ingen verkar går att få tag på hemma - inte tror man från skolan att barnen och familjen åkt på semester!

Citat:
Så sjuka personer som hade så liten livskvalitet att deras föräldrar inte ansåg att de levde ett egentligt liv - har rimligtvis inte heller förmågan eller orken att resa bort. Eftersom skolans personal, som väl kände till döttrarnas situation och mående, inte uppfattade dem som helt utan förmåga eller ork att resa bort - var de definitivt inte i sådan skick som påtalas i avskedsbrevet.

Citat:
Barnen var sjukskrivna - de hade bägge läkarintyg enligt rektorn.
Varför inte ta med sig de sjukskrivna barnen för miljöombyte, se till att umgås med barnen utan jobbplikter, vistas i ett mjukare varmare klimat med nya intryck?

Svenska familjer åker jorden runt på segelbåt med sina skolbarn. Att flytta utomlands för 1/2-1 år med två sjukskrivna barn som man undervisar själv - likt segelbåtsfamiljerna - är fullt möjligt. Att hyra in en lokal lärare är inte ogörligt. Svenska skolor finns på många platser, liksom engelska.
Diplomatfamiljer och svenskar flyttar pga jobb runt hela världen. Psoriasissjuka barn vistas på landstingens bekostnad flera månader i solen under vinterhalvåret.
Även svenska barnfamiljen kan flytta utomlands för kortare eller längre tid - svensk skolplikt är ingen fotboja som tvingar alla att stanna i landet.

Miljöombyte, möjlighet att sitta utomhus i skuggan även på vinterhalvåret, ljusare dagar, inga vinterkläder - och kunna umgås med sina barn på heltid? Kan vi ens föreställa oss hur bleka flickorna måste varit där inne i huset?
Senast redigerad av Sentinelesen 2019-01-25 kl. 00:47.
Citera
2019-01-25, 00:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Förlåt att jag har svårt att inte tycka att du greppar även obefintliga halmstrån nu....

• Att en strypt person, eventuellt med inslag av kvävning, som hittas nära sin genom hängning suiciderade make - skulle strypt/kvävt sig själv om polisen formulerat dödsorsakerna så här - är helt befängt. Så skulle polisen aldrig beskriva två självmord!

• Att tro att tryckt bläck = kan innebära trycket från en bläckpenna är lika tokigt.
Man har analyserat den tryckta texten som bestått av någon form av bläck/färg/svärta och sett att denna text, som sannolikt skrivits ut på en skrivare kopplad till en dator, tryckts innan underskrifterna skrevs (skrevs - inte trycktes dit med en penna) .
Hahahaha. Jag kan inte annat än skratta åt din möda.

Polisen svarar på frågan om vem som mördat vem: Jag kommer inte gå in på annat än dödsorsaker.
Polisen säger klart och tydligt: rättsmedicinskt protokoll och dödsorsaker.
Polisen levererar Fu:s resultat: Båda har gemensamt mördat sina döttrar och valt att avsluta sina liv.
Polisen nämner inte ordet självmord: "Som jag sa inledningsvis".. och vips! så uppger han den hängde manspersonen som var anledning till att de fick order att bryta sig in då han avrundar med Oskars dödsorsak.

Polis säger: bläck och tryckt. Finns ingenting som uppger att det är en utskrift. Det vore mer rimligt om han nämnde utskrift i sammanhanget. Han kanske undvek detta med flit?

Det kan ju ha varit nåt han kunde tänka sig att strunta i att ta med av respekt för de anhöriga: Att Hanna skrev det.
Häpp!
Senast redigerad av develi 2019-01-25 kl. 00:50.
Citera
2019-01-25, 00:20
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sentinelesen
Ja? Det är något som skinit igenom att du tyckt genom hela tråden. Det har inte spelat någon roll vilken fakta som presenterat om så den kommit från polisen, sjukvården, skolan eller vetenskapen. Barnen är friska och Oskar är den ensamme Bjärredsstryparen. Du bestämde dig tidigt och du har efterhand cementerat din uppfattning. Bekräftade diagnoser och medgärningsmannaskap rinner av dig som vatten på en gås. Inget nytt under solen där.

Du har dock ett trovärdighetsproblem, du har ingenting att backa upp ditt tyckande med, så för alla andra blir det tydligt att det bara handlar om ett godtyckligt tyckande från en enfaldig och stelbent skribent.
Men vänta nu...- genom hela tråden? Ser att ditt nick är alldeles nytt - nyregistrerad denna månad.
Och ändå så många bestämda åsikter om postaren Solglittret och de forna diskussionerna i tråden gällande skola och sjukvård.
Citera
2019-01-25, 00:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Men vänta nu...- genom hela tråden? Ser att ditt nick är alldeles nytt - nyregistrerad denna månad.
Och ändå så många bestämda åsikter om postaren Solglittret och de forna diskussionerna i tråden gällande skola och sjukvård.
Men herre gud - jag inkom vid pressträffen och har rekommenderats att läsa än hit och än dit - solglittret bl.a rekommenderade missan och jag förkastade. Det var säkert rockkungen också, jag minns inte.

Vem fasen har inte fått läsa ikapp för att begripa argumenten? Tråden är liksom sökbar och läsbar.

Ursäkta men... din och solglittrets åsikt lyser som neon genom tråden.
Senast redigerad av develi 2019-01-25 kl. 00:26.
Citera
2019-01-25, 00:24
Medlem
Sentinelesens avatar
Citat:

Sorry, det där är områden som du redan blivit överbevisad på flera gånger. Dina lögner blir inte mer sanna för att du upprepar dem om och om igen. Tills du har något mer substantiellt att bjuda på än panndunkningar rubriceras även detta som ytterligare tyckande från din sida.

Är du så dum att du inte fattar att du sitter i hissen, att du målat in dig i ett hörn? Du har gått all in, men du sitter fortfarande med noll och intet kring dina teorier om friska barn och Heliga Hanna som blev mördad av Oskar Bjärredsstryparen.
Citera
2019-01-25, 00:29
Medlem
Citat:
Man behöver inte häckla och göra sig rolig över andra postares yrken - pianotanten, obducenten osv - om man har så det räcker ändå med argument.
Det flesta av oss andra har inga behov av att ösa ur oss kilometervis med psykologiserade analyser kombinerat med dynga om andra postare.
Vi har tillräckliga underlag i vår argumentation för våra ståndpunkter utan att vi behöver dränka tråden med pseudopsykologiserande textmassor och ad hominens.

Det jagar iväg andra postare som till slut inte ens orkar skrolla(!) igenom textmassorna.
Dialogen upphör när monologen tar över. Låt andra postare få lite luft också.

Och argumentera, kritisera och analysera vad andra skriver - inte vad de är.

Och nej, jag tror inte trippelmördare Oskar bara dödare tre individer. Jag är övertygad om att han handgripligen såg till att alla fyra familjemedlemmarnas liv upphörde.
Är det månne därför du kallar Oskar för Bjärredsstryparen för att dina argument tryter?
För några bevis har du ju inte.
Citera
2019-01-25, 00:31
Medlem
Sentinelesens avatar
Citat:

Men vänta nu... är du inte medveten om att allt som är skrivit i tråden går att gå tillbaks och läsa? Att alla dumheter och felaktigheter som skrivits finns bevarade för all framtid, för alla att ta del av när de än råkar komma in i tråden? Då kan jag i viss mån förstå att du har varit så slarvig med vad du har skrivit när du redan från början utsedde Oskar till mördare och tvärsäkert hävdade att barnen var utan diagnos. Du tänkte nog inte på att vi som kommit in senare kan gå tillbaks och se så fel du haft hela tiden, nu när detta är bekräftat av pressträffen.
Citera
2019-01-25, 00:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Exakt Develi...exakt.
Ja? Vad tillför du med din oneliner?
Det står ju överallt i tråden vad ni anser?

Det är ju du och Glittret som konstant säger samma sak - ifrågasätter ME, ifrågasätter barnens diagnos men hittar på egna (i ert tycke mer relevanta), anser att Oskar är mördaren per se och leker mordutredare, Hanna är antingen grundlurad, manipulerad eller mördad rätt av och from som ett lamm.

Det samma säger missan. Hon har diagnostiserat honom med asperger och att han var mördaren det såg hon dag 1 då det stod i tidningen.

Det vill säga stick i stäv med förundersökningens resultat. Jag kanske missade nåt - du kan fylla i.

Edit.
Jag glömde att pressträffen är mörklagd. Polisen mörkar sanningen.
Senast redigerad av develi 2019-01-25 kl. 00:37.
Citera
2019-01-25, 01:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Barnen var sjukskrivna - de hade bägge läkarintyg enligt rektorn.
Varför inte ta med sig de sjukskrivna barnen för miljöombyte, se till att umgås med barnen utan jobbplikter, vistas i ett mjukare varmare klimat med nya intryck?

Svenska familjer åker jorden runt på segelbåt med sina skolbarn.
Diskussionen som du för är helt inkonsekvent.

- De borde åkt på semster med barnen.
- De borde varit hemma (de har ju hemundervisning och är för sjuka att resa bort).
Citera
2019-01-25, 01:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidar17
Jo, jag hoppas innerligt att läkarna är så professionella att de inte sätter en diagnos på ett barn för att det är mest praktiskt för föräldrarna. Och självklart ska barnet vara i centrum. Min erfarenhet av läkarbesök med barn är att barn och förälder hjälps åt att förklara symptomen för läkarna. Även där borde väl en duktig läkare styra över samtalet till barnet om föräldern tar över för mycket.

Om jag utgår från mig själv (fast detta är ju inget normalfall) skulle jag prioritera korrekt diagnos framför en praktisk...
Ja, det får man hoppas. Men spelar det nån roll egentligen när omgivningen ändå vet bättre än läkaren?
Citat:
Ursprungligen postat av Skarvadhare
Jag träffar ganska många som säger sig vara ME/CFS sjuka.
I kraft av att själv ha sjukdomen, och därför hamna på gemensamma samamnkomster

Jag är långt ifrån säker på att samtliga verkligen har just den sjukdomen och enbart den. Att de mår dåligt, är jag övertygad om.
ME/CFS har blivit nutidens modesjukdom, istället för oral galvanism, eller elallergi som var populärt för en del år sedan, så drar tyvärr diagnosen till sig en grupp som mår dåligt, men som inte riktigt vill bli undersökta eller diagnosticerade.
Det djupt oetiskt mot dem som verkligen har en sådan här sorts sjukdom, att inte acceptera att man har något annat, en psykiatrisk diagnos t.ex.
Citera
2019-01-25, 02:16
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frenchstyle
Är det månne därför du kallar Oskar för Bjärredsstryparen för att dina argument tryter?
För några bevis har du ju inte.

Du kanske varken har följt tråden eller polisens pressträff 11/12??
Åjo - två strypta/kvävda barn och utpekad av polisen gör honom nog till en rätt säker gärningsman - visserligen suiciderad och utpekat tillsammans med H, men mördare är Oskar tveklöst. Med största sannolikthet har han dessutom strypt/kvävt Hanna till döds.

Skuld i gärningsmannaskap är inte som en tårta där man får en mindre bit - skuld eller straff om man är två som delar på det hela.

En 45-årig man som strypt/kvävt tre kvinnor/flickor till döds på en liten ort som Bjärred blir nog rätt rimligt omnämnd som ”Bjärredsstryparen”. Oberoende av om hans hustru också var delaktig.

Eller tycker du som Lunds Universitet att ett dedikerat seminarium i Oskars namn och väggstort fotografi av en leende O med RIP text och datum är helt OK? ”Ängeln i Lund”?
Senast redigerad av Solglittret 2019-01-25 kl. 02:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in