2019-01-24, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Undrar lite om han fått idén efter Bjärredmorden. Saker och ting kan smitta. Om inte Bjärred hänt, hade detta hänt då? Precis som Bjärred så förberedde denna kille allt. Skrev brev, fixade käk till djuren, instruktionsbrev till de efterlevande (som jag förstod det). Skillnaden här är den vidriga videon.

Han har förberett detta, det säger han tydligen själv i videon (enligt media). Allt är ruggigt likt Bjärredmorden. Same same, but different.

Många likheter, ja.
Och jag tror som någon annan skrev att det(Bjärred- fallet) fungerade som en trigger för pappan i Sala och att man i båda brottsfallen och av någon anledning får dö en matryrdöd, för se bara även i det fallet hur föräldrarna, inte barnen, får en slags hjältegloria satta på sina huvuden.
Samma sker i detta fallet, barnen ägnar man inte en skrivelse utan det är föräldern/ föräldrarna.
Det handlar om sjukt störda föräldrar med en sjuklig föreställning om livet.
I båda fallen har man dessutom spelat helt normal ända fram till dåden och man har också dragit sig undan och som någon annan skrev så skedde även detta i januari månad.
Citera
2019-01-24, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cardgame
Inget försvar men det är inget att skylla på med psykisk ohälsa. Han var sjuk. Det som hänt är fördjävligt!!! Har gråtit över dessa barn..gör ont i mig! Men pappan var sjuk

Kanske en kombination av att han var sjuk och innerst inne var en ond jävel? Har som sagt också varit nere på botten i liknande situation som barnamördaren och skulle aldrig komma på något så hänsynslöst.

Man kan inte bara skylla på sjukdom när man går så långt att man planerar in barnamordet på mammans födelsedag. Det är inte bara en sjuk handling utan även fruktansvärt ondskefullt.
Senast redigerad av Kimma7 2019-01-24 kl. 20:54.
Citera
2019-01-24, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Hej. Ingen här vill dig något illa. Vi är intresserade av händelsen. Om du är bekant med mannen så kan du avstå från att läsa forumet.

Jag förstår av egen erfarenhet att psykiska problem är svåra. Har själv haft panikångest. Något som jag lyckats bli av med helt utan terapi eller att stödja mig på närstående. Alla problem går att lösa min vän. Detta säger jag upprikigt och med all välmening.

Ta hand om dig.
Nopp har inget med denna mannen alls att göra, hade aldrig ens hörts talas om honom, trots att jag ibland spelar på hästar.. om folk är intresserade av händelsen, fine..det är jag med.. precis som alla andra.. detta är inget man förstår inget man kan ta in som normal människa.. men att fortsätts skriva skit om en människa och HANS 2 söner hjälper då verkligen inte de anhöriga som sörjer...DU vet inte JAG vet inte.. Polisen vet ( vad jag vet ) inte.. en tragisk händelse som morbida människor gottar sig åt för att spy galla.. tror inte du haft panikångest.. tror inte att man kan klara det själv utan hjälp.. alla problem går INTE att lösa.. och för att få kalla mig för vän.. nja då ska de mkt till.. vi tycks inte tänka i samma banor.. du tror inte de va empatilös du fick som diagnos? alla utan empati kan lägga sig i gruppen för narcissism adhd osv.. men att gapa åt en död människa är aldrig friskt, att man sårar anhöriga.. de som är kvar är psykopatiskt... ge er.. morbida devils
Citera
2019-01-24, 20:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
Läs igen vad jag skrivit. Det är alldeles uppenbart att de känslomässigt inte kunnat integrera vad som hänt. Det har gått ETT dygn.

De har integrerat tillräckligt för att skriva om sin vän minsann. Ens initiala reaktioner när tre människor dött är ju annars att be alla vila i frid när man skriver. Här är det bara Samuel hit och Samuel dit.

Har aldrig sett något liknande, som jag minns.

Vila i frid små oskyldiga änglar.
Senast redigerad av Rosamund 2019-01-24 kl. 20:59.
Citera
2019-01-24, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Tror snarare att den som påstår det vill ha uppmärksamhet, eller så är det en medveten lögn för att misskreditera mamman och ursäkta pappan. Ett jävla troll mao.

Med tanke på vad denna kretsen kring pappan består av så har du nog rätt.
Citera
2019-01-24, 20:55
Medlem
Goldmanns avatar
Ingen som har filmen? Vore intressant att höra hur han resonerade.
Citera
2019-01-24, 20:56
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Kanske en kombination av att han var sjuk och innerst inne var en ond jävel? Har som sagt också varit nere på botten i liknande situation som barnamördaren och skulle aldrig komma på något så hänsynslöst.

Man kan inte bara skylla på sjukdom när man går så långt att man planerar in barnamordet på mammans födelsedag. Det är inte bara en sjuk handling utan även fruktansvärt ondskefullt.

Nej håller med, det kräver att du har någon sorts sadistiska ådra om du klarar av att döda en liten grabb som ser upp till dig och älskar dig, hoppas fanskapet brinner i helvetet
Citera
2019-01-24, 20:58
Medlem
rytaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmann
Ingen som har filmen? Vore intressant att höra hur han resonerade.

Han ville straffa mamman förmodligen, är man frisk nog att spela in en video där man sitter och förklarar vad man ska göra så är man ju medveten om sina handlingar och vet att det man tänker göra kommer att skada folk men man väljer av ren ondska, sadism, egoism att genomföra det ändå
Citera
2019-01-24, 20:58
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Undrar lite om han fått idén efter Bjärredmorden. Saker och ting kan smitta. Om inte Bjärred hänt, hade detta hänt då? Precis som Bjärred så förberedde denna kille allt. Skrev brev, fixade käk till djuren, instruktionsbrev till de efterlevande (som jag förstod det). Skillnaden här är den vidriga videon.

Han har förberett detta, det säger han tydligen själv i videon (enligt media). Allt är ruggigt likt Bjärredmorden. Same same, but different.

Å andra sidan är ju det inte något nytt med att döda sina egna barn. Jag kan tycka att det är ofattbart, men motiven har nog varierat.

1) Hämnd mot sin respektive man/fru
2) Barmhärtighet då barnen varit sjuka
3) Man vill skydda dem mot en hemsk omvärld

I det här fallet tror jag det handlat om 1. I Bjärredfallet var det nog 2. I fallet med Goebbels var det nog den 3e anledningen.

https://www.documentingreality.com/forum/attachments/f226/104538d1258728237-joseph-goebbels-nazi-goebbels-kinder.jpg
Citera
2019-01-24, 20:59
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Nopp har inget med denna mannen alls att göra, hade aldrig ens hörts talas om honom, trots att jag ibland spelar på hästar.. om folk är intresserade av händelsen, fine..det är jag med.. precis som alla andra.. detta är inget man förstår inget man kan ta in som normal människa.. men att fortsätts skriva skit om en människa och HANS 2 söner hjälper då verkligen inte de anhöriga som sörjer...DU vet inte JAG vet inte.. Polisen vet ( vad jag vet ) inte.. en tragisk händelse som morbida människor gottar sig åt för att spy galla.. tror inte du haft panikångest.. tror inte att man kan klara det själv utan hjälp.. alla problem går INTE att lösa.. och för att få kalla mig för vän.. nja då ska de mkt till.. vi tycks inte tänka i samma banor.. du tror inte de va empatilös du fick som diagnos? alla utan empati kan lägga sig i gruppen för narcissism adhd osv.. men att gapa åt en död människa är aldrig friskt, att man sårar anhöriga.. de som är kvar är psykopatiskt... ge er.. morbida devils

Hej. Ingen har skrivit något dåligt om hans söner. Jag skrev mitt inlägg uppriktigt som svar på det du skrivit, av vänlighet och respekt angående det du skrev om din psykiska sjukdom. Om du inte tycker om att man diskuterar fallet här så råder jag dig att inte läsa forumet. Flashback är nämligen till för att diskutera och komma fram till saker, även om ämnena är känsliga.

Tack för mig.
Citera
Medlem
Det verkar så konstigt alltihop. Ingenstans nämns mamman till barnen. Vare sig i artiklar eller av hans vänner. Det framstår som om han hade ensam vårdnad, vilket kan bero på att den personliga tragedi som ska ha hänt för några år sedan var att mamman till barnen dog. Jag vet inte men det saknas någon pusselbit.
Citera
Medlem
Bara för att man är psykiskt sjuk så mördar man inte sina barn. Ett val den jäveln gjorde!! Fy vad detta fruktansvärt..gråter! Att vara benägen att mörda sina egna barn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in