2019-01-24, 16:38
Medlem
Riddars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalixxx
Dessa två avlivade kräket alltså?

Ja
Citera
2019-01-24, 16:39
Medlem
En frågeställning som kanske redan diskuterats här.

Sköt pappan sig själv när han hörde polisens sirener?

Möklinta ligger några mil från Sala och även om polisen fanns där, hur lång tid tar det att reagera och hitta till mordpltsen?

Hur länge satt mördaren och dillade på Facebook om att han skjutit sina barn?

Min tanke är att han även kontaktat någon annan och berättat vad han gjort innan FB-prylen. Därav att polisen dök upp.

Och det vidrigaste. Fick han några likes på sitt FB-framträdande?
Citera
2019-01-24, 16:39
Medlem
Sulacoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sune450
Jag har filmen på mobilen. Jag jobbar inom ambulansen å blir alltid lugn å logisk i krissituation, å tänkte direkt att filmen kommer tas bort, å att polisen kommer vilja ha den OM det nu inte slutar väl. Jag hade inte heller möjlighet att åka till honom då jag bor för långt bort, men jag filmade med mobilen på dataskärmen de 4 minuter som inlägget är, å det gör så ont i hela min själ att se honom så fruktansvärt förtvivlad över att inte orka mer.

Å jag blir så otroligt ledsen över alla som spyr en massa galla å falska uppgifter när ni inte har en aning om vem han var. Min uppfattning om honom, jag växte upp i samma by å umgicks lite med honom för 25 år sedan, är att han är/var en otroligt varmhjärtad människa. Jag är totalt chockad över detta och jag har skickat filmen till polisen.

Jag begriper inte för mitt liv vad ni som ber om filmen får ut av att se den. Det är hemskt ångestfyllt å så fruktansvärt tragiskt. Snälla, visa lite respekt för alla hans anhöriga. De har inte gjort något fel å sörjer å mår skit nog ändå nu.

Vila i frid fina smågrabbar <3
Vi spyr galla över att han mördat två barn din idiot!!!! Försvarar du en barnmördare???????!!! Finns inga som helst ursäkter eller bortförklaringar för det. Eller hur han var för 25 år sen!! Öppna ögonen din sorgliga jävel!!
Citera
2019-01-24, 16:40
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Otroligt hur du kan skriva att en bestialisk mördare var en varmhjärtad människa. O-t-r-o-l-i-g-t
Kom in i matchen. Rövhålet flög under radarn. Inte första gången det händer. Seriemördaren Ted Bundy beskrevs t.ex. också som sympatisk av de flesta som trodde de kände honom.

Blir man dumpad av sin kärring så har man rätt att tycka lite synd om sig själv. Döda sina barn gör bara ett första klassens avskum.
Citera
2019-01-24, 16:43
Medlem
Bebblischs avatar
Saknar detta brott motstycke i svensk kriminalhistoria tro? Hur länge hade han planerat detta tro? Att det föreföll på hennes födelsedag är ju ingen slump. Familjetragedier händer ju titt som tätt men det enda jag kan komma på som liknar detta är det som hände på Dalarö och inget annat.
Citera
2019-01-24, 16:44
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Otroligt hur du kan skriva att en bestialisk mördare var en varmhjärtad människa. O-t-r-o-l-i-g-t

Jag tror att det finns ett allvarligt dimemma här. De vänner som skriver på hans facebook sida gör det för att han troligen var en väldigt god vän och snäll människa. De utomstående som kommenterar ser en mördare.

Båda har rätt. Något måste helt enkelt ha brustit ordentligt hos människan.

Samtidigt verkar väldigt få bry dig om hans barn, som är de verkliga offren. Exempelvis i kommentarsfälten.
Citera
2019-01-24, 16:45
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:

Han ska dock ha varit en varmhjärtad människa enligt flera personer nu uppenbarligen. Det är någonting som har gått väldigt, väldigt snett i huvudet det senaste året verkar det som.

Ska bli intressant att följa hur det kunde bli så här.
Citera
2019-01-24, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Kom in i matchen. Rövhålet flög under radarn. Inte första gången det händer. Seriemördaren Ted Bundy beskrevs t.ex. också som sympatisk av de flesta som trodde de kände honom.

Blir man dumpad av sin kärring så har man rätt att tycka lite synd om sig själv. Döda sina barn gör bara ett första klassens avskum.

Tycka synd om sig själv i ett sånt läge gör ingen normal människa. Den normala människan går vidare med sitt liv och snarare anser för sig själv att hon som gjorde slut inte var värd att vara tillsammans med denna.
Citera
2019-01-24, 16:46
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebblisch
Saknar detta brott motstycke i svensk kriminalhistoria tro? Hur länge hade han planerat detta tro? Att det föreföll på hennes födelsedag är ju ingen slump. Familjetragedier händer ju titt som tätt men det enda jag kan komma på som liknar detta är det som hände på Dalarö och inget annat.

Finns väl massor med brott som är lika sjuka. Han som slängde ner spädbarnet i dammen ligger väl också där uppe? Eller dubbelmorden i Arboga och Lisjö för att nämna få. Sen kan du ju gå tillbaka längre bak i tiden.
Citera
2019-01-24, 16:47
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pansarbritta
Isåfall är alla människor onda egentligen. Vi alla gör dumma saker. Av anledningar. Så som hämnd, ilska, osv. I mindre skala dock. Alla människor är kapabla till alla de känslorna när omständigheterna är som värst. Precis som att alla människor är kapabla att göra goda gärningar, när deras sinnestillstånd är friskt och de är glada.

Vi gör dock det vi tycker är rätt. Vi gör inte något som vi tycker är fel. FÖR att det är fel, endast för att vara onda helt utan anledning. Du fattar? Det är vad jag skulle definera som riktig ondska. Hitler tyckte att han gjorde en god gärning. Jag tycker han gjorde fel. Men vem bestämmer vem som tycker rätt? Moral baserat på sociala strukturer i samhället är vad som definerar rätt och fel.

Riktig ondska finns nog bara i bibelverser om Satan, och andra historier.
Tur för Sverige att du inte är justitieminister i alla fall.
Med din personlighet kan du vara glad om du klarar av att välja mellan mellanmjölken och standardmjölken i mataffären, 😀.
Citera
2019-01-24, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
"hatiska" låter värdeladdat negativt, men i det här fallet är det både förståeligt och välförtjänt!

Är det fan inte alls, det är ju hans anhöriga som får lida för det inte han själv.
Citera
2019-01-24, 16:48
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Kan folk sluta be om den förbannade jävla filmen?

Varför vill ni ens se sådant elände?

Så dem kan få lite mer inlevelse i vad som hände och hans sinnestillstånd. All information är intressant för oss som följer tråden.

Vad jag läst så säger ingenting mig att filmen bara visade upp hans avlidna barn, utan han gick live och tog ett snack och sa att han skulle ta livet av sig, typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in