2019-01-23, 18:55
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaLisandra
Vad är det för styvmamma ni snackar om? Finns ingen. Nej. Inget missbruk. Hon trodde på sambons förklaringar. Dagispersonal vittnar om att det var bara de sista veckorna som barnen verkade må dåligt. Och mamman var psykiskt misshandlad av sambon och visste varken ut eller in. Hon visste INTE att pojken blivit slagen.

lös domen och fup så fattar ni
Det har jag gjort tack! De jag kan utläsa av den är att mamman är mytoman. Gissar att den påstådda gruppvåldtäkten också är påhittad.
Citera
2019-01-23, 19:20
Medlem
Citat:
Vad är det för styvmamma ni snackar om? Finns ingen. Nej. Inget missbruk. Hon trodde på sambons förklaringar. Dagispersonal vittnar om att det var bara de sista veckorna som barnen verkade må dåligt. Och mamman var psykiskt misshandlad av sambon och visste varken ut eller in. Hon visste INTE att pojken blivit slagen.

lös domen och fup så fattar ni

Frågan är ju om du har läst? Mammans trovärdighet är så låg den kan bli. Hon är en klar brottsling som har skyddat sin ''kärlek'', det går inte att skylla på psykisk ohälsa i det här läget.
Citera
2019-01-23, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jo hon visste, och givet att hon dessutom sminkade över skadorna så kan hon inte neka till det.

Jo, det gör hon - läs FUP.

"Kor" skiter - heter det.

Jag är nog inte den enda som anser att hon spelat ut sin roll som pålitlig förälder och inte skall tilltros ansvaret om små barn..

Hon nekar inte till att ha sminkat, hon nekar till uppsåtet, dvs hon visste inte att det var skador från en misshandel. Hon trodde på sambons ord och hon vågade inte ifrågasätta honom pga den psykiska misshandel hon var utsatt för. Har läst FUP.

Att det finns andra idioter är inget argument för dig att vara en. De har delad vårdnad. Idag. Soc har utrett och har INTE krävt att hennes vårdnad skall dras tillbaks. Inte heller pappa, De lär vara bra mycket mer insatta än nån "tyckare" på flashback...
Så det är bara för dig att tugga i dig, du har helt åt helvete FEL i det du skriver.
Citera
2019-01-23, 20:05
Medlem
Mahous avatar
Citat:
Hon nekar inte till att ha sminkat, hon nekar till uppsåtet, dvs hon visste inte att det var skador från en misshandel. Hon trodde på sambons ord och hon vågade inte ifrågasätta honom pga den psykiska misshandel hon var utsatt för. Har läst FUP.

Att det finns andra idioter är inget argument för dig att vara en. De har delad vårdnad. Idag. Soc har utrett och har INTE krävt att hennes vårdnad skall dras tillbaks. Inte heller pappa, De lär vara bra mycket mer insatta än nån "tyckare" på flashback...
Så det är bara för dig att tugga i dig, du har helt åt helvete FEL i det du skriver.
Ser inget motsatsförhållande i att de kan ha delad vårdnad och att hon döms för skyddande av brottsling.

Gabriella har i förhör uppgivit att hon till slut inte kunde hålla uppe fasaden hos socialtjänsten varpå sanningen kom fram. Det tycker jag låter som minst insiktsuppsåt, vilket räcker för att fälla henne. Men det får i så fall hovrätten ta ställning till.
Citera
2019-01-23, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Frågan är ju om du har läst? Mammans trovärdighet är så låg den kan bli. Hon är en klar brottsling som har skyddat sin ''kärlek'', det går inte att skylla på psykisk ohälsa i det här läget.

Du vet uppenbarligen ingenting om kvinnor som är psykiskt misshandlade och under kontroll av psykopatiska män. Läs Soc vittnesmål i domen så ser du hur de har bedömt henne. Hon får till och med skyddat boende, I Stockholm! Går du och pratar med socionomer på ett soc-kontor så får du 13 såna här historier på dussinet. Med kvinnor som gjort de mest vansinniga saker för att "skydda" sin "älskade", inklusive saker som varit mycket negativa för deras barn. Ungefär som "Stockholmssyndromet" där gisslan fick empati för sina gisslantagare.

Du vet ingenting om hur man kan bryta ner människor för du har aldrig utsatts för det. Du skulle aldrig erkänna ett mord heller som du inte begått, men likväl säger verkligen att det har skett vid många tillfällen. Det är inte svårare än så. Jag skulle knäcka dig i ett förhör på 24h och du skulle säga vad som helst för att få det att sluta. Det var precis så det var för henne.

Ta in andra förklaringsmodeller i din hjärna och sluta tänk som nått jävla white trash från Hallonbergen...
Citera
2019-01-23, 20:12
Medlem
Citat:

Så du hävdar med andra ord att hon är intelligensbefriad? Saknar all form av sunt förnuft? Eller vad är det du hävdar egentligen?

Om man som förälder inte vet varför ens barn har blåmärken i ansiktet och är helt svullen då tar man reda på varför. Man sminkar inte över blåmärkena, rycker på axlarna och beger sig mot förskolan.

Varför pappan inte begärt full vårdnad vet vi ju inte. Men det kan ju onekligen vara så att han älskar sitt barn så mycket att han förstår att hans mamma behövs, trots hennes uppenbara brister.

Nu vet ju jag att hon inte är särskilt intresserad av sina barn utan kommer och går lite som hon själv vill. That's right. Det finns personer som berättar även den andra sidan av myntet.
Citera
2019-01-23, 20:15
Medlem
Citat:
Du vet uppenbarligen ingenting om kvinnor som är psykiskt misshandlade och under kontroll av psykopatiska män. Läs Soc vittnesmål i domen så ser du hur de har bedömt henne. Hon får till och med skyddat boende, I Stockholm! Går du och pratar med socionomer på ett soc-kontor så får du 13 såna här historier på dussinet. Med kvinnor som gjort de mest vansinniga saker för att "skydda" sin "älskade", inklusive saker som varit mycket negativa för deras barn. Ungefär som "Stockholmssyndromet" där gisslan fick empati för sina gisslantagare.

Du vet ingenting om hur man kan bryta ner människor för du har aldrig utsatts för det. Du skulle aldrig erkänna ett mord heller som du inte begått, men likväl säger verkligen att det har skett vid många tillfällen. Det är inte svårare än så. Jag skulle knäcka dig i ett förhör på 24h och du skulle säga vad som helst för att få det att sluta. Det var precis så det var för henne.

Ta in andra förklaringsmodeller i din hjärna och sluta tänk som nått jävla white trash från Hallonbergen...

Men killa kära vän...

Jag har ett x antal vänninor som blivit utsatta för både fysisk och psykisk misshandel från diverse partners. INGEN utav dessa har någonsin varit rädd för att stå upp för sina barn som varit iblandade.

Vårdnaden bör ifrågasättas, i alla fall på kort sikt. Mamman nämner själv att hon har varit psykiskt sjuk, vad säger att hon inte faller tillbaka? Det är inte någon miljö ett barn BÖR leva i.
Citera
2019-01-23, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Nu vill inte jag gå in på mitt privatliv men är tyvärr väldigt medveten om hur förhållande med psykisk och fysisk misshandel fungerar. Även falska erkännanden.
Jag anser ändå att deras förhållande var tämligen kortvarigt. Hennes beteende även innan hon träffade honom tycker jag påvisar att hon kanske är självupptagen? Jag känner inte henne men jag kan säga att hade jag träffat en man som började bete sig illa mot mitt barn hade jag dumpat svinet direkt. Jag talar inte bara om blåmärkena på S*gge här utan hans beteende mot en 3 åring! Trycka ner, bestraffa, stänga in, bestraffa henne när hon vill trösta sonen osv. Jag hade blivit vansinnig.
Som jag uppfattade satt hon dessutom kvar när hon färgade håret och gick sedan ner i källaren efter att hon hörde att hennes lilla son började gråta på ovanvåningen när han skulle natta honom. Och att sedan hitta sin son blåslagen på morgonen - sminka honom och köra iväg honom till dagis. För mig är det otroligt tydligt bristande i föräldraskap.

Tycker att du närmar dig sanningen. Men det var inte så, utan relationen var helt ok och normal i början och det var i slutet av sommaren som det hela började barka åt fel håll. Läs dagispersonalens vittnesmål.
Och det fungerar inte så (och det vet du själv om du varit utsatt) att man direkt ifrågasätter nån man litar på. Klart att hon idag ångrar att hon inte drog, men då var det den klassiska kokta grodan som i grytan aldrig märker när vattnet blir för varmt och du blir paralyserad utan mest njuter av det ljumma badet...
Barn kan gråta av flera skäl, om du litar på din sambo kutar du väl inte upp bara för att en unge gråter?
Återigen, hon sminkade för att han sa till henne. Hon litade på att han inte slagit honom.

Jaq vet inte din situation, men om du har nån du älskar, som du bor och delar ditt liv med, fundera på tröskeln för att SLUTA lita på den personens ord.

Det finns barn som blivit spöade av farsan i hela sitt liv. men ändå försvarar honom in i döden. Detta är relationspsykologi och det är inte svart eller vitt. Det finns tom exempel på barn som försvarar sin pappa när han slagit ihjäl mamman.
Citera
2019-01-23, 20:19
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itrem
https://minfil.com/Faa4j9rebe/B2022-17_PDF

Fyfan domen är ju inte ens renskriven. Vilket jävla förfall det är inom rättsväsendet.
Citera
2019-01-23, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Men killa kära vän...

Jag har ett x antal vänninor som blivit utsatta för både fysisk och psykisk misshandel från diverse partners. INGEN utav dessa har någonsin varit rädd för att stå upp för sina barn som varit iblandade.

Vårdnaden bör ifrågasättas, i alla fall på kort sikt. Mamman nämner själv att hon har varit psykiskt sjuk, vad säger att hon inte faller tillbaka? Det är inte någon miljö ett barn BÖR leva i.

Det stavas "chilla" den illiterata dumbom.

Jaha, va bra! Nå? Drog dessa brudar från den man som misshandlade dem psykiskt och fysiskt framför barnen? Stod de upp för att deras barn skulle slippa se sin mamma må så jävla dåligt och behöva besöka sjukhus och kuratorer, varav flera av dem säkert ännu har sår i själen som även påverkar deras barn?

Nej. just det. De stannande kvar av samma skäl som denna kvinna och bidrog - enligt din logik - till psykisk misshandel av barnen...

Du fattar väl nu hur jävla korkat det är det du skriver, i trots av alla sans och logik. Du har precis motbevisat dig själv ditt jävla korvspad.
Citera
2019-01-23, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumanjii
Socialtjänsten ansåg att Yaras morbror var en lämplig vårdnadshavare, att mamman i Gårdsten inte hade några problem och att 7-månader gamla Eddie inte var i någon fara hos sin pappa.

Ändå slutade det med att 5 barn mördades. Socialens uppfattning är alltså inte särskilt intressant.

Den är åtminstone mer intressant än din då det är den som gäller och att barnen aldrig någonsin, före eller efter, varit föremål för nån utredning hos soc. Barnen har en utmärkt pappa och mamma och fantastiska far och morföräldrar.

Du vet inte ett jävla skit om deras sociala situation. Detta är helt normala medelklassfamiljer utan droger ellar annat skit. Tyvärr hamnade mammam i klorna på en psykopat. Läs mammans vittnesmål i Fup där hon beskriver hur sambon bröt ner mamman. Hur svårt är det att förstå?
Citera
2019-01-23, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon
Fyfan domen är ju inte ens renskriven. Vilket jävla förfall det är inom rättsväsendet.

Håller helt med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in