Citat:
Ursprungligen postat av
MarkofTheBeast
Nu vill inte jag gå in på mitt privatliv men är tyvärr väldigt medveten om hur förhållande med psykisk och fysisk misshandel fungerar. Även falska erkännanden.
Jag anser ändå att deras förhållande var tämligen kortvarigt. Hennes beteende även innan hon träffade honom tycker jag påvisar att hon kanske är självupptagen? Jag känner inte henne men jag kan säga att hade jag träffat en man som började bete sig illa mot mitt barn hade jag dumpat svinet direkt. Jag talar inte bara om blåmärkena på S*gge här utan hans beteende mot en 3 åring! Trycka ner, bestraffa, stänga in, bestraffa henne när hon vill trösta sonen osv. Jag hade blivit vansinnig.
Som jag uppfattade satt hon dessutom kvar när hon färgade håret och gick sedan ner i källaren efter att hon hörde att hennes lilla son började gråta på ovanvåningen när han skulle natta honom. Och att sedan hitta sin son blåslagen på morgonen - sminka honom och köra iväg honom till dagis. För mig är det otroligt tydligt bristande i föräldraskap.
Tycker att du närmar dig sanningen. Men det var inte så, utan relationen var helt ok och normal i början och det var i slutet av sommaren som det hela började barka åt fel håll. Läs dagispersonalens vittnesmål.
Och det fungerar inte så (och det vet du själv om du varit utsatt) att man direkt ifrågasätter nån man litar på. Klart att hon idag ångrar att hon inte drog, men då var det den klassiska kokta grodan som i grytan aldrig märker när vattnet blir för varmt och du blir paralyserad utan mest njuter av det ljumma badet...
Barn kan gråta av flera skäl, om du litar på din sambo kutar du väl inte upp bara för att en unge gråter?
Återigen, hon sminkade för att han sa till henne. Hon litade på att han inte slagit honom.
Jaq vet inte din situation, men om du har nån du älskar, som du bor och delar ditt liv med, fundera på tröskeln för att SLUTA lita på den personens ord.
Det finns barn som blivit spöade av farsan i hela sitt liv. men ändå försvarar honom in i döden. Detta är relationspsykologi och det är inte svart eller vitt. Det finns tom exempel på barn som försvarar sin pappa när han slagit ihjäl mamman.