2019-01-23, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Känner också så! Barnet blev ju inte bara misshandlat 1 gång utan psykiskt misshandlad och fysiskt av M flera gånger. Missbrukade hon eller hur kan man vara så bortkopplad från verkligheten? Pojken var märkbart påverkad av styvmammans behandling av honom. Blir så jävla arg när jag tänker på hur rädd han måste varit den tiden, ont i magen osv.

Vad är det för styvmamma ni snackar om? Finns ingen. Nej. Inget missbruk. Hon trodde på sambons förklaringar. Dagispersonal vittnar om att det var bara de sista veckorna som barnen verkade må dåligt. Och mamman var psykiskt misshandlad av sambon och visste varken ut eller in. Hon visste INTE att pojken blivit slagen.

lös domen och fup så fattar ni
Citera
2019-01-23, 17:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuvhedern
Styvpappan är uppenbarligen ett vidrigt äckel. Men Mamman är nog inte så oskyldig eller ovetande om vad som försiggick som hon vill utmåla sig.
Nej, det var hon inte - och därför dömdes hon också för skyddande av brottsling.
För milt straff anser jag - men hon fälldes i alla fall och det är bra.
Citera
2019-01-23, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag pratar om den praktiska vården, det huvudsakliga boendet etc -- vilket pappan haft huvudansvar för medan mamman daddade runt och försökte bädda bekvämt åt sin nya.

Rensa ditt språk för du låter som en tattare uppväxt i kloakerna vid glädjekvarteren.

Det heter vårda ditt språk, inte rensa. Bindestrecket sitter helt fel. Det ska vara ett kommatecken

Precis. Mamman ville långsamt introducera barnen till det nya boendet. De har DELAD vårdnad. Och om nu mamman är så hemsk, varför har pappan inte krävt ensam vårdnad? Jo, för han VET bakgrunden till allt och den har inget med mamman att göra.
Citera
2019-01-23, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Menar du att både biologiska pappan och nya sambon båda är "psykopater" och misshandlat? Mamman och/eller pojken?

Sambon givetvis. Pappan är en bra karl. Återigen. LÄS FUP och dom så fattar ni hur det hänger ihop.
Citera
2019-01-23, 17:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaLisandra
Det heter vårda ditt språk, inte rensa. Bindestrecket sitter helt fel. Det ska vara ett kommatecken

Precis. Mamman ville långsamt introducera barnen till det nya boendet. De har DELAD vårdnad. Och om nu mamman är så hemsk, varför har pappan inte krävt ensam vårdnad? Jo, för han VET bakgrunden till allt och den har inget med mamman att göra.
Om han inte krävt ensam vårdnad så bör nog hans föräldraförmåga utredas också. Hon har visat att hon på ett hänsynslöst sätt bortser från barnens behov när hon skall kela in sig med en karl.

De blåmärken du ser på pojken är ingenting som hon kan ha undgått att se. Hon berättar dessutom själv om att hon varit fullt medveten om den misshandel som pågått.

Hon bör således inte ha vårdnaden om något barn.
Citera
2019-01-23, 17:30
Medlem
Citat:
Jävla mongoapor
Som S*gge ser ut. Blåslagen i hela ansiktet!!!!! Hur fan kunde mamman ignorera detta? Och sminka?? Sånt här gör mig så arg. Trodde han skulle ha ett blått öra och max ett blåmärke i ansiktet men vafan...Hans öron är inte rensade på ett tag heller ser det ut som. Äckliga fega kräk som misshandlar barn

Därför hon trodde på sambons förklaringar. Notera att pappan inte heller reagerar mer än att ta kort första gången. Även han trodde alltså på förklaringar om lek, barnsäng, etc.
Hon har INTE misshandlat, det var sambon. Ingen på exv dagis tror att varken mamman eller pappan gjort illa sonen. Läs dom och fup.
Citera
2019-01-23, 17:33
Medlem
Citat:
Nej, det var hon inte - och därför dömdes hon också för skyddande av brottsling.
För milt straff anser jag - men hon fälldes i alla fall och det är bra.

Kvalificerat skitsnack. Hon visste INTE. Hon gjorde vad hon blev tillsagd av sambon. Hade hon vetat, hade hon dragit givetvis.

Hon har god chans att frias om det överklagas.
Citera
2019-01-23, 17:38
Medlem
Citat:
Om han inte krävt ensam vårdnad så bör nog hans föräldraförmåga utredas också. Hon har visat att hon på ett hänsynslöst sätt bortser från barnens behov när hon skall kela in sig med en karl.

De blåmärken du ser på pojken är ingenting som hon kan ha undgått att se. Hon berättar dessutom själv om att hon varit fullt medveten om den misshandel som pågått.

Hon bör således inte ha vårdnaden om något barn.

Det berättar hon inte alls. Tvärtom säger hon att hon aldrig sett sin son bli slagen. Och att hon trott på hans förklaringar. Även pappan tror på förklaringarna. Till det kommer att hon själv misshandlades av sambon.

Soc har varit inkopplade och de har än idag delad vårdnad. Soc delar alltså uppfattningen att de är bra föräldrar.

Så vad du tycker och kob skiter kan läggas i samma hög.
Citera
2019-01-23, 17:43
Medlem
Citat:
Har letat efter råttorna på fb men inte hittat dem. Finns dem där?

Är inne på förhören med mamman nu. Har hon kvar barnen? Var det missbruk inblandat? Har hon fått gå någon kurs i hur man är en normal mamma?

Hade jag misstänkt att någon ens petade på mitt barn i ilska hade det tagit hus i helvete.

Men du har inte varit psykiskt misshandlad och nerbruten. Folk tror att man som oskyldig inte kan erkänna mord heller. Verklighet säger motsatsen. Jag skulle knäcka dig i ett förhör på 24h.

Ma o Pa har delad vårdnad. Inget missbruk.
Citera
2019-01-23, 17:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Kvalificerat skitsnack. Hon visste INTE. Hon gjorde vad hon blev tillsagd av sambon. Hade hon vetat, hade hon dragit givetvis.

Hon har god chans att frias om det överklagas.
Jo hon visste, och givet att hon dessutom sminkade över skadorna så kan hon inte neka till det.

Citat:
Det berättar hon inte alls. Tvärtom säger hon att hon aldrig sett sin son bli slagen. Och att hon trott på hans förklaringar. Även pappan tror på förklaringarna. Till det kommer att hon själv misshandlades av sambon.

Soc har varit inkopplade och de har än idag delad vårdnad. Soc delar alltså uppfattningen att de är bra föräldrar.

Jo, det gör hon - läs FUP.

"Kor" skiter - heter det.

Jag är nog inte den enda som anser att hon spelat ut sin roll som pålitlig förälder och inte skall tilltros ansvaret om små barn..
Citera
2019-01-23, 18:13
Medlem
Citat:

Socialtjänsten ansåg att Yaras morbror var en lämplig vårdnadshavare, att mamman i Gårdsten inte hade några problem och att 7-månader gamla Eddie inte var i någon fara hos sin pappa.

Ändå slutade det med att 5 barn mördades. Socialens uppfattning är alltså inte särskilt intressant.
Citera
2019-01-23, 18:27
Medlem
Citat:
Men du har inte varit psykiskt misshandlad och nerbruten. Folk tror att man som oskyldig inte kan erkänna mord heller. Verklighet säger motsatsen. Jag skulle knäcka dig i ett förhör på 24h.

Ma o Pa har delad vårdnad. Inget missbruk.

Nu vill inte jag gå in på mitt privatliv men är tyvärr väldigt medveten om hur förhållande med psykisk och fysisk misshandel fungerar. Även falska erkännanden.
Jag anser ändå att deras förhållande var tämligen kortvarigt. Hennes beteende även innan hon träffade honom tycker jag påvisar att hon kanske är självupptagen? Jag känner inte henne men jag kan säga att hade jag träffat en man som började bete sig illa mot mitt barn hade jag dumpat svinet direkt. Jag talar inte bara om blåmärkena på S*gge här utan hans beteende mot en 3 åring! Trycka ner, bestraffa, stänga in, bestraffa henne när hon vill trösta sonen osv. Jag hade blivit vansinnig.
Som jag uppfattade satt hon dessutom kvar när hon färgade håret och gick sedan ner i källaren efter att hon hörde att hennes lilla son började gråta på ovanvåningen när han skulle natta honom. Och att sedan hitta sin son blåslagen på morgonen - sminka honom och köra iväg honom till dagis. För mig är det otroligt tydligt bristande i föräldraskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in