2019-01-23, 10:47
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag var hemma när mina barn var små. Ville inte lämna dem till andra kvinnor som i sin tur lämnade bort sina barn till andra kvinnor.
Trivdes med det beslutet.
Problemet jag upplevde var mest negativa kommentarer från andra kvinnor som tyckte att jag var " tvingad". Spelade ingen roll vad jag sa.
Det skall finnas valmöjligheter.
Idag tvingar man både kvinna och man att vara som etablissemanget vill.

Ofta är det för att man vill ersätta mannen. Man har inget emot att kvinnor är hemma om samhället försörjer dem (Det gäller t.ex. 90 % av somaliska kvinnor).
Citera
2019-01-23, 11:39
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Ja hemmafrun var mer ett idel för de borgare som hade råd och vad man såg från den amerikanska medelklassen på film (Men det kanske var ovanligt där också). Men det gör det ju ännu orimligare för NMR att ha det som ett kvinnoideal. Deras småborgerliga utopi har inte ens funnits utanför den på den tiden ganska lilla välbeställda borgarklassen!

Så vad är ditt ideal då? Ett system som nu när hitte-på jobb skapas genom den offentliga sektorn? Institutionaliserad barnomsorg? Man ska ha klart för sig att bakom såsseriets alla mantran återfinns krassa ekonomiska krav från den globala eliten. Grottekvarnen måste fortsätta att mala. Det är ingen omsorg om välmåendet hos kvinnor, barn och familjer som utgör drivkraft utan mer makt och pengar åt en liten klick och deras hejdukar.
Citera
2019-01-23, 13:32
Medlem
seksurobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Ett system som nu när hitte-på jobb skapas genom den offentliga sektorn?

Vilka arbeten är det som utgör
"hitte-på jobb" (sic)? Du är en riktig åsiktsmaskin, att man har en massa förnumstiga funderingar betyder inte att man måste ge spridning åt dem dagarna i ända.
Citera
2019-01-23, 13:41
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Så vad är ditt ideal då? Ett system som nu när hitte-på jobb skapas genom den offentliga sektorn? Institutionaliserad barnomsorg? Man ska ha klart för sig att bakom såsseriets alla mantran återfinns krassa ekonomiska krav från den globala eliten. Grottekvarnen måste fortsätta att mala. Det är ingen omsorg om välmåendet hos kvinnor, barn och familjer som utgör drivkraft utan mer makt och pengar åt en liten klick och deras hejdukar.

Valfrihet och individualitet. Jag vill inte leva i ett kollektivistiskt samhälle där NMRs ledare skall bestämma över mitt sociala liv, mitt familjeliv eller mitt arbete. När jag har barn kommer jag vilja vara hemma med dem men inte hela livet, jag har personliga ambitioner inte bara för familjen. Svenska män vill inte heller leva i ert kollektivistiska samhälle; de är också individualister idag. Ni kan inte utgå från 1930-talets tyska förhållanden som dåtidens NS. Lika lite som de utgick från tiden 80 år tidigare borde ni utgå från för 80 år sedan. En folkrörelse i Sverige 2018 måste utgå från dagens svenska folk liksom NS utgick från tyskarna 1933. Ni kan inte forma om folket.
Citera
2019-01-23, 13:45
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seksuroba
Vilka arbeten är det som utgör
"hitte-på jobb" (sic)? Du är en riktig åsiktsmaskin, att man har en massa förnumstiga funderingar betyder inte att man måste ge spridning åt dem dagarna i ända.

Skillnaden är att jag inte bara dragit mina åsikter ur röven som många andra utan de är ett resultat av många decenniers stötande och blötande. Vi kan börja med att Sverige har sisådär 10x fler myndigheter jämfört med för 50-60 år sen. Andra exempel är den subventionerade barnomsorgen som bara existerar för att det passar både kapitalister och marxister som handen i handsken. Sen har du förstås alla s.k privata entreprenörer som har sin födkrok via skattsedeln. Det går att göra en väldigt lång lista.
Citera
2019-01-23, 13:50
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Valfrihet och individualitet. Jag vill inte leva i ett kollektivistiskt samhälle där NMRs ledare skall bestämma över mitt sociala liv, mitt familjeliv eller mitt arbete. När jag har barn kommer jag vilja vara hemma med dem men inte hela livet, jag har personliga ambitioner inte bara för familjen. Svenska män vill inte heller leva i ert kollektivistiska samhälle; de är också individualister idag. Ni kan inte utgå från 1930-talets tyska förhållanden som dåtidens NS. Lika lite som de utgick från tiden 80 år tidigare borde ni utgå från för 80 år sedan. En folkrörelse i Sverige 2018 måste utgå från dagens svenska folk liksom NS utgick från tyskarna 1933. Ni kan inte forma om folket.

Men det du beskriver är ju samhället av idag. Det är givetvis inte NMRs vision. Jag kan försäkra dig om att du skulle ha betydligt större valfrihet om NMR får bestämma. Till följd av hur systemet ser ut nu så tvingas båda föräldrar till förvärvsarbete. Det är konstruerat så med enormt högt skattetryck, ingen sambeskattning och en gigantisk offentlig sektor.
Citera
2019-01-23, 14:01
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Men det du beskriver är ju samhället av idag. Det är givetvis inte NMRs vision. Jag kan försäkra dig om att du skulle ha betydligt större valfrihet om NMR får bestämma. Till följd av hur systemet ser ut nu så tvingas båda föräldrar till förvärvsarbete. Det är konstruerat så med enormt högt skattetryck, ingen sambeskattning och en gigantisk offentlig sektor.

jag menar inte att vi skall ha kvar exakt dagens system men jag vill inte ha ert heller. Hur skall ni övertala folk att er vision är attraktiv?
Citera
2019-01-23, 14:17
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
jag menar inte att vi skall ha kvar exakt dagens system men jag vill inte ha ert heller. Hur skall ni övertala folk att er vision är attraktiv?

Men du har ju inte en korrekt bild av hur NMRs vision ser ut. Har du läst ”Vår Väg”? Jag tror inte det.

https://www.nordfront.se/wp-content/uploads/2017/03/Vår-väg2017-03.pdf
Citera
2019-01-23, 15:18
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ofta är det för att man vill ersätta mannen. Man har inget emot att kvinnor är hemma om samhället försörjer dem (Det gäller t.ex. 90 % av somaliska kvinnor).
Nu kom jag och min man överens om den här lösningen.
Vi sparade på dagisavgifter bland annat.
Jag arbetade kvällstid( något jag själv valt)
Min man satte sig inte på arslet när han kom hem. Han tog över där jag slutade.
Min man gjorde för övrigt alla saker jag inte klarade av, lagade bilen, målade, snickrade,fixade elfel och dylikt. Tacksam för det.
Vi ansåg att det var den bästa lösningen för hela familjen.
Jag har aldrig tyckt om att mina barn skall tas om hand utav andra kvinnor/ män som i sin tur lämnade bort sina barn.
Samhället försörjde oss inte. Jag tog del av det jag själv arbetat ihop alla åren innan.
Nmr har , tycker jag, en sund syn på familjefrågor
Citera
2019-01-23, 15:39
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Nu kom jag och min man överens om den här lösningen.
Vi sparade på dagisavgifter bland annat.
Jag arbetade kvällstid( något jag själv valt)
Min man satte sig inte på arslet när han kom hem. Han tog över där jag slutade.
Min man gjorde för övrigt alla saker jag inte klarade av, lagade bilen, målade, snickrade,fixade elfel och dylikt. Tacksam för det.
Vi ansåg att det var den bästa lösningen för hela familjen.
Jag har aldrig tyckt om att mina barn skall tas om hand utav andra kvinnor/ män som i sin tur lämnade bort sina barn.
Samhället försörjde oss inte. Jag tog del av det jag själv arbetat ihop alla åren innan.
Nmr har , tycker jag, en sund syn på familjefrågor

Låter som en bra lösning, en familj som reder sig själv.

Sen var ju inte idén att kvinnor skulle ut i förvärvsarbete enbart en ekonomisk fråga. Det var lika mycket tanken om att det var "en kvinnofälla" att kvinnor var hemma med sina barn, och att kvinnor skulle förverkliga sig själva.

Det talas ofta om att förr kunde en familj leva på en lön och det stämmer säkert i viss mån, men man skulle nog kunna leva utan två heltidsinkomster idag med om man levde lite mer återhållsamt.

Tanken att kvinnor måste förverkliga sig själva leder idag också till att det är en massa kvinnor i typiskt manliga yrken, och även att kvinnor åker och tältar i ödemarken i Marocko där de blir halshuggna. Det tänket leder bokstavligt talat till döden.
Citera
2019-01-23, 16:11
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Låter som en bra lösning, en familj som reder sig själv.

Sen var ju inte idén att kvinnor skulle ut i förvärvsarbete enbart en ekonomisk fråga. Det var lika mycket tanken om att det var "en kvinnofälla" att kvinnor var hemma med sina barn, och att kvinnor skulle förverkliga sig själva.

Det talas ofta om att förr kunde en familj leva på en lön och det stämmer säkert i viss mån, men man skulle nog kunna leva utan två heltidsinkomster idag med om man levde lite mer återhållsamt.

Tanken att kvinnor måste förverkliga sig själva leder idag också till att det är en massa kvinnor i typiskt manliga yrken, och även att kvinnor åker och tältar i ödemarken i Marocko där de blir halshuggna. Det tänket leder bokstavligt talat till döden.

Ja det går att leva återhållsamt. Jag har tagit beslut om att inte föda eliten mer än nödvändigt. Handla utav svenska bönder osv.
Tagit del av lite överlevnadsknep, prepp osv från nmr, nordfront etc. Kollat in deras punkter om familjefrågor osv. Alla punkter har jag plöjt igenom och försökt sätta in i samhället överlag.
Avskyr tjänstemannasystemet. Alla skyller på varandra eller klappar varandra på ryggen.
Nej det är ingen kvinnofälla. Det är naturligt att ta hand om sina barn istället för att låta andra ta hand om barnen som i sin tur låter andra ta hand om deras barn och vi får betala för det också.
Vad ska vi med barn till om vi skall lämna bort dem för att vara slavar åt hela bankmaffian.
Trött på hela världsordningen. Den är inte bra för människan. Den är enbart bra för de rikaste och deras plånböcker. Hycklare och ockrare alla.
Jag kan ha fel, se fel men så ser jag på saker och ting mer och mer.
Citera
2019-01-23, 16:20
Medlem
Citat:
Skillnaden är att jag inte bara dragit mina åsikter ur röven som många andra utan de är ett resultat av många decenniers stötande och blötande. Vi kan börja med att Sverige har sisådär 10x fler myndigheter jämfört med för 50-60 år sen. Andra exempel är den subventionerade barnomsorgen som bara existerar för att det passar både kapitalister och marxister som handen i handsken. Sen har du förstås alla s.k privata entreprenörer som har sin födkrok via skattsedeln. Det går att göra en väldigt lång lista.

Riktigt så enkelt är det inte, Hjalle. I och med industrisamhället med släkter utspridda på grund av att arbetare behövdes i produktion och sedan det akademiska etablissemangets framväxt vilket resulterat i många inflyttade Stockholmare så uppstår ett behov av barnomsorg.

Eftersom du är teoritorsk så har du en tendens att tro att idéer styr allting helt och hållet. Faktiska omständigheter har en del med saken att göra de också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in