2019-01-23, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Dom hittades väl döda på fredagen i bilen? Och i samma artikel står att hon varit anmäld försvunnen sedan onsdag. Det konstiga är att vanligtvis i Sverige när någon försvinner och det inte hör till vanligheterna, så brukar det inte ta lång tid innan det når media. Här dröjde det och kanske hade dröjt längre ifall man inte funnit dem. Frågan man kan ställa sig är: varför slogs inte stora trumman på direkt onsdag ifall en mamma med barn försvinner? Sambon borde varit sjukt orolig, då man knappast försvinner oanmält bara sådär - såvida nu inte det är så att hon exempelvis hållit sig undan förut pga bråk eller om det nu är annat med i bilden dvs. Tankvärt dock.

Jag tänker också så. Om det nu funnits psykisk ohälsa i familjen så är en annan fråga dessutom om skolan skulle ha kunnat se några tecken? Var barnet tillbaka i skolan efter jullovet? Verkade allt som vanligt?

Om en förälder inte frånvaroanmäler sitt barn så ringer ju skolan inom någon timme och söker efter barnet.

Det är någonting som är mystiskt här. För om pappan hade gjort det tror jag polisen redan hade haft tillräckligt på fötterna för att gripa honom.
Citera
2019-01-23, 12:29
Medlem
Utifrån vad som framkommit i tråden så kan konstateras att det här var en väldigt lycklig liten familj. Skenet kan ju bedra men om man ser på Bjärred t.ex. och andra familjetragedier som det kallas så finns här ingen liten endaste indikation på kris i familjen.
Citera
2019-01-23, 12:37
Medlem
Alltså förlåt mig. Men uttråkad och för mycket tid över blir de läsa ena efter andra tråden här..

Skrevs det inte någonstans här att modern kunde vara bördig från Uddevalla?
Ligger "nära" Göteborg.

Läste i tråden om det kidnappade barnet i vagn utanför dagis..

Bara jag som reagerade på att mammans efternamn nikl*sson även bärs av de barnen, alltså barnet som blev kidnappat och det barnets två syskon bär just efternamnet nikl*sson. Mamman till det kidnappade barnet bär långt ifrån samma efternamn.

Låter helt sjukt jag vet. Men slog mig nu när jag läste i den andra tråden.

Alltså pappan till det kidnappade bär samma efternamn. Om jess*ca har någon koppling till området. Kan de vara någon släkting?

Fyfan så långsökt... Ser ju själv hur de låter... Men tanken slog mig. Jag delar med mig
Citera
2019-01-23, 12:42
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verzerna
Alltså förlåt mig. Men uttråkad och för mycket tid över blir de läsa ena efter andra tråden här..

Skrevs det inte någonstans här att modern kunde vara bördig från Uddevalla?
Ligger "nära" Göteborg.

Läste i tråden om det kidnappade barnet i vagn utanför dagis..

Bara jag som reagerade på att mammans efternamn nikl*sson även bärs av de barnen, alltså barnet som blev kidnappat och det barnets två syskon bär just efternamnet nikl*sson. Mamman till det kidnappade barnet bär långt ifrån samma efternamn.

Låter helt sjukt jag vet. Men slog mig nu när jag läste i den andra tråden.

Alltså pappan till det kidnappade bär samma efternamn. Om jess*ca har någon koppling till området. Kan de vara någon släkting?

Fyfan så långsökt... Ser ju själv hur de låter... Men tanken slog mig. Jag delar med mig
Barnet i barnvagnen är återfunnen och mår väl!
Citera
2019-01-23, 12:48
Medlem
- Under dagen ska jag ha kontakt med utredaren. Då får vi se om det finns något att tillägga.

Förutom fordonet ska även en obduktion av kropparna göras.

– En rättsmedicinsk undersökning kommer att inledas. Kanske redan i dag.

https://viityreso.se/artikel/flaten-mord-utredningen-fortsaetter-med-obduktion
Citera
2019-01-23, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumanjii
- Under dagen ska jag ha kontakt med utredaren. Då får vi se om det finns något att tillägga.

Förutom fordonet ska även en obduktion av kropparna göras.

– En rättsmedicinsk undersökning kommer att inledas. Kanske redan i dag.

https://viityreso.se/artikel/flaten-mord-utredningen-fortsaetter-med-obduktion

Va det inte exakt samma sak han sa igår?
Citera
2019-01-23, 12:52
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast

Förklara gärna mer lättförståeligt hur du menar kopplingen skulle vara mer än att de har samma efternamn?
Har också tråkigt
Snälla, barnet i barnvagnen kidnappades i Säve, del av Gbg. Återfanns i Bäckebol, köpcenter norr om stan. En kvinna hade barnet o vagnen och greps på bar gärning men var så hög att hon inte kunde förhöras eller säga nått vettigt. Det lilla barnet är hos göräldrarna och var inte skadad.
Sen får ni gärna förtydliga hur man kommit fram till att det fall vi talar om här, död kvinna och barn, handlar om J.Nxklassxn ?
Har försökt följa tråden men det svamlades mycket och jag hittar inget här som pekar ut BO (brottsoffer) på något begripligt sätt. Namnet verkar taget ur luften?
Citera
2019-01-23, 12:58
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Va det inte exakt samma sak han sa igår?
Det är korrekt. Artikeln är från gårdagen.
Citera
2019-01-23, 13:00
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Har försökt följa tråden men det svamlades mycket och jag hittar inget här som pekar ut BO (brottsoffer) på något begripligt sätt. Namnet verkar taget ur luften?
Offret jobbade som lärare på en skola, på så sätt vet vi vem hon var. Brev har gått ut till föräldrar med barn i skolan.
Citera
2019-01-23, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Snälla, barnet i barnvagnen kidnappades i Säve, del av Gbg. Återfanns i Bäckebol, köpcenter norr om stan. En kvinna hade barnet o vagnen och greps på bar gärning men var så hög att hon inte kunde förhöras eller säga nått vettigt. Det lilla barnet är hos göräldrarna och var inte skadad.
Sen får ni gärna förtydliga hur man kommit fram till att det fall vi talar om här, död kvinna och barn, handlar om J.Nxklassxn ?
Jag trodde inte på allvar på den hypotesen(utsvävningen) såklart.
Jo det har bekräftas ett brev som publicerades här som skickades till föräldrar på skolan ang det som hänt. Rektorn har bekräftat och media har skrivit det. Jag fick ett PM från en förälder på dotterns skola också. Så det är 100%
Citera
2019-01-23, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxzer
När man hyr en bil så noteras väl mätarinställningen och utifrån detta kan en körsträcka erhållas. Nu handlar det troligen om en kort sträcka så det ger kanske inte så mycket.

Det enda som känns säkert är att barnet har mördats.
Sedan är frågan om mamma också mördades eller begick självmord.

Ja mätarställningen skrivs alltid av så hur långt den rullat sedan uthyrningen vet man, stämmer de som en här skrev för några inlägg sedan om info och önskan från anhöriga med locket på lutar de rätt mycket åt att barnet mördats och mamman tagit självmord. I en sådan skåpbil finns gott om ställen i skåpet att fästa rep för hängning tex, man trodde inte familjen i Bjärred strypt/kvävt sina barn heller så de kan ju vara så i detta fallet också.
Om indikationer på självmord från mammans sida och mord av dottern via avskedsbrev kanske de blir locket på som i detta fallet?
Citera
2019-01-23, 13:06
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Offret jobbade som lärare på en skola, på så sätt vet vi vem hon var. Brev har gått ut till föräldrar med barn i skolan.
OK. Så någon med anknytning till skolan har delat uppgifter här. (Undrar varför det då blev så mycket svammel om vilken Nxklxssxn)
Så då anser vi att Jxssica Nxklasson som bor ihop med Mxgnus Hxdström är fastslagen såsom varande brottsoffret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in