2019-01-22, 13:22
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swehammer
För fan.... Bilen på första bilden är tekniskas bil med en miljon jävla procents säkerhet.
Bilen på andra bilden är en politibil, alltså en liktransportbil... hade det varit en dansk bil hade vagn stavats med o, PolitivOgn.....
Om du tittar in i bilen på den här bilden så kanske du kan sluta tjaffsa,,,,
https://viityreso.se/artikel/flaten-mord-utredningen-fortsaetter-med-obduktion

Jag har aldrig sagt dansk bil. Jag har sagt att dessa fordon (det finns en hel flotta) är köpta i Danmark. Därav dansk text - inte fornnordisk som nån skämtare sa. Det är ju rena löjjan. Dom må vara bilar hos en inhyrd privatfirma. Men texten är lik förbannat dansk. Inte fornnordisk. Varför skulle nån märka sina danska bilar med fornnordisk text år 2019? Dom kunde lika gärna ha valt runskrift direkt. Det är ju rena löjjan.

https://obj.fotosidan.se/obj/docpart/4f/4f5f477f249e296f1b2bd948587a7692.jpg
Senast redigerad av Starback 2019-01-22 kl. 13:34.
Citera
2019-01-22, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Nä. Körkort träder för nära inpå det privata. Men för all del, försök att hitta trafikverkets körkortsregister. Det kan ju finnas luckor i säkerheten.

Jo tack! Det är väl känt att körkortsregistret är väl spritt. Men det hindrar inte ett steg uppåt i karriären som ny It-minister.
Citera
2019-01-22, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Kan ha fel, hon har iallafall många bekanta på Facebook från Uddevalla och några från Göteborg

Jag kan berätta att jag har en vän gemensamt med henne på fb och det är en person från uddevalla som jobbar/jobbat som lärare! Kanske har hon fått dessa ua-kontakter från lärarutbildningen eller liknande.
Citera
2019-01-22, 13:53
Medlem
När man går igenom hennes Facebook får man intryck av att hon inte har sitt sociala liv i Stockholm.

Träffat fel karl, en svartsjuk jäkel som isolerat henne?
Lider av psykisk ohälsa och därmed inte orkat skaffa vänner, eskalerat till mord/självmord?

Hon ser lite inbunden ut på fb-bilder
Citera
2019-01-22, 13:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nä. Körkort träder för nära inpå det privata. Men för all del, försök att hitta trafikverkets körkortsregister. Det kan ju finnas luckor i säkerheten.
Körkortsregistret är offentligt. Det är bara att ringa Transportstyrelsen och fråga på personnumret.
Citera
2019-01-22, 14:08
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Det är hon som står som ägare på bilen de har iallafall. En Saab från 2004. Köptes 2011 iaf.
Kan man kolla upp vem som har körkort här i Sverige?

Du kan prova med 0771 141516 samt personnummer.
Citera
2019-01-22, 14:12
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyper240
Största svammeltråden på flashback? Inte många nya trådar tt rycka i här.

Men! Obduktion, kan det vara pga att de ej kan fastställa dödsorsak ännu? Har dem blivit förgiftade? Vad hände med det tidigare spåret om sargade kroppar som var svåra att identifiera?

Vi har missat ett spår kring om det finns andra släktingar med i bilden som kan vara inbladnade? Någon skrev om att de har flyttat från Udevalla(?) - vad kan vi hitta här?

Måste säga att det hela osar, det är något som inte stämmer som inte heller polisen har koll på.
Ja.
Citera
2019-01-22, 14:14
Medlem
5549s avatar
Och vid mordutredningar sker alltid en obduktion i den mån det är möjligt. Även om offret hittas med skotthål i huvudet.
Citera
2019-01-22, 14:17
Medlem
Citat:
Jag har aldrig sagt dansk bil. Jag har sagt att dessa fordon (det finns en hel flotta) är köpta i Danmark. Därav dansk text - inte fornnordisk som nån skämtare sa. Det är ju rena löjjan. Dom må vara bilar hos en inhyrd privatfirma. Men texten är lik förbannat dansk. Inte fornnordisk. Varför skulle nån märka sina danska bilar med fornnordisk text år 2019? Dom kunde lika gärna ha valt runskrift direkt. Det är ju rena löjjan.

https://obj.fotosidan.se/obj/docpart/4f/4f5f477f249e296f1b2bd948587a7692.jpg

Men för helvete, texten är INTE dansk.
Citera
2019-01-22, 14:18
Medlem
GoldenKiwks avatar
Är det ingen som gräver runt lite på mrkoll.se?

Tyvärr är jag jåttestressad och redan sen men tänkte jag slänger in länken så kanske någon annan hittar något intressant eller användbart. Gifta var som inte vad jag hann de, samt flyttade de tillsammans ihop i nuvarande lägenhet hösten 2015.

Men som sagt, här är länk

https://mrkoll.se/person/Anna-Jessica-Niklasson-Fyrskeppsvagen-126-l-Johanneshov/MTk3MTEwMTQ0OTY2
Citera
2019-01-22, 14:33
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
När man går igenom hennes Facebook får man intryck av att hon inte har sitt sociala liv i Stockholm.

Träffat fel karl, en svartsjuk jäkel som isolerat henne?
Lider av psykisk ohälsa och därmed inte orkat skaffa vänner, eskalerat till mord/självmord?

Hon ser lite inbunden ut på fb-bilder

Du som har facebook kanske kan ha vänligheten att tillföra ett delvis mörkat namn till tråden som brukligt är vi grova våldsbrott här på Flashback?
Citera
2019-01-22, 14:42
Medlem
5549s avatar
Både brottsplatsteknikerna och liktransporten har varit på plats med sina bilar får man anta. Totalt meningslös diskussion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in