Citat:
Ursprungligen postat av
Sh.Holmes
HDs beteende är så konstigt från början till slut att jag inte kan släppa tanken på att hon är inblandad. Inte nog med att hon och LW var "rivaler" i både burkletning och SD, hennes cachande i LWs barndomstrakter och hennes sjukskrivning morddagen är för mycket för en slump. Likaså hennes "flykt" till USA med MGM.
För att vara "offer" är HDs uppträdande synnerligen konstigt. På FAD såg hon förvisso ut som ett jagat djur, men varför följa med och utsätta sig för det?
Nej det var ingen lejd mördare som spanade eller sköt LW genom fönstret, den enda som stalkade LW, både spanade och filmade genom hennes fönster är SD, och det finns det bevis på.
Nu är jag inte hundra på tidslinjen, men givet HD:s sits vid separationen/ utflyttningen så finns det ju en motivbild där som jag inte vet om den dryftats.
Skulle HD vara rädd för att LW skulle ta hennes ställe i huset och barnens hem exv innan hon själv hunnit ordna anständigt boende så lär hon ju uppfatta LW som en rival av Guds nåde. Det skulle ju även kunna förklara att hon bosätter sig mitt emellan SD och LW, som för att visa att hon inte gett upp kampen, och för att optiskt kunna kontrollera situationen eller få mer lugnande besked kring att LW faktiskt träffar andra. Hon ser ju in i LW:s lgh vad jag förstår.
Fortsättninhsfrågan blir ju vad hon hade tänkt göra om hon ser SD hos LW hela tiden, eller LW sällan är där...
Det är nog ingen dans på rosor för mammor att bli utmanövrerade ur familjehemmet och behöva gå och fundera på vad som ligger i vågskålen vad gäller samvaron med egna barnen. Så så länge sitsen är diffus för henne så bör ju LW kunna vara måltavla no. uno. Eftersom man i den sitsen också kanske mindre gärna dräper döttrarnas far.
Sen kan ju HD efter lite eftertanke insett att SD knappast är det kap för LW som SD säkert ansett att LW borde tyckt. Och SD verkar ju inte heller intresserad av något bestående med LW. Så pyramiden glider isär...
Med tiden kan ju sen sitsen utvecklats så att det snarare är LW som upplevs plåga SD genom att tvinga med honom på saker och skruva på honom för att få honom i ett läge som passar henne. Möjligen har hoten om att berätta om otrohetsaffären för HD glidit över i något annat när SD:s ev seriösa intresse svalnat, och SD ser att familjen är ”förstörd” pga LW. Och LW:s manövrer och ”sällskapsbehov” (vad det nu rört sig om, från anmälningar till skjuts och bärhjälp under tiden för skadan och tråkningar på sociala medier) har uppfattats utsätta SD för påfrestningar, som då utgör ett hot mot paret SHD:s enhet, där avslöjandet/ babblandet om otroheten och sexuella anspelningar skulle utgöra ett nytt hot mot parets återförenande.
Det blev lite tjatigt, men det kanske ändå kan visa på virrigheten och på att LW borde kunna stå långt ner på HD:s popularitetslista. Inte minst som hon gift dem.
LW kan i något läge tycka att hon ska skvallra för HD, men drivkraften för det i det större skeendet är egoistiskt, för hon anser förhållandet som över och hon tycker ev att SD är en nyttig idiot som i stället kan skjutsa henne till cacher. HD ser saker på motsatt sätt.
Så HD kan mycket väl ha slagit ihjäl LW själv, och kan fr.a. sälla sig till SD i ekvationen.