2019-01-23, 09:36
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsbyxan
Det är väl oerhört märkligt att biopappans nya flamma INTE agerar snabbare kring dessa misstänkta våldstendenser mot barnet då hon lustigt nog själv är just socialsekreterare. Hur är möjligt att det tar så lång tid för dem att se att ungen är sminkad???? Av öronvaxet att döma lär ingen av dessa vuxna parter känna till begreppen ATT TVÄTTA BARNEN REGELBUNDET.
sett flera påpeka detta nu.
Snälla någon. Har man fått blödningar i öronen (underhudsblödning:blåmärken) så ökar vaxproduktion. Ena örat är ju dränkt i varaktigt sekret efter att M.A. orsakat blödande trauma inuti örat. Det är inga konstigheter, dem gånger jag i vuxen ålder blivit slagen så att öronen blödit, så har jag inte blivit så städat vid trumhinnan. För övrigt så är senaste rekommendationer att man ska tvätta örat med armbågen, revaxör fumgerar också men det föreligger risk om örat är skadat, att använda sånt. Även om vaxmängden sitter långt in, då det åker in längre och samlar sig vilket leder till klumpbildning och risk för sår/infektion. Hos små barn avlöser öronproblem varandra när de väl startat.
Sluta påpeka detta uppenbara ickeproblem era lipsillar.
Citat:
Ursprungligen postat av B.Baruch
Läs du bara lagboken?

Eller är du en feminist som anser att biologi är påhittat av vita män för att förtrycka kvinnor?

Från dina inlägg drar jag slutsatsen att mamman kommer från så kallad låg socioekonomisk miljö.
Tjuvhedern är realist, dessutom jurist, så att plocka fjädrar på honom tror jag inte ger så mycket. Bra länk, vem har publicerat studien?
Alltså forskarna, doktorerna eller skribenterna, inte the economist. Skulle vilja använda den i annat sammanhang.
Senast redigerad av GoUoD 2019-01-23 kl. 09:45.
Citera
2019-01-23, 10:29
Medlem
Jag känner denna tjej hyfsat sedan barnsben och det är ingen skräll att det blev såhär.
Citera
2019-01-23, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dallie
Jag känner denna tjej hyfsat sedan barnsben och det är ingen skräll att det blev såhär.

Utveckla gärna.
Citera
2019-01-23, 15:03
Medlem
Recores avatar
Mammans facebook: https://www.facebook.com/gabriella.ehnberg
Citera
2019-01-23, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Det kan man verkligen hoppas. Det borde vara någon slags konsekvens av att
1. Låta sitt barn bli misshandlad
2. Låta sitt barn bli psykiskt nedbruten
3. Lämna barnet ensam med misshandlaren
4. Aktivt dölja misshandeln

Har man inte något särskilt lagstödjande ansvar som vårdnadshavare? Om man britser i omsorg och ansvar för sitt barn?
Det var väl det mamman i Trollhättan åtalades för också? Eller har jag fel nu?

hur jävla korkade kan man vara? Domaren ville för fan fria förövaren på 2 punkter. så nån nämdemannaförklaring finns inte. Domaren höll med nämden på övriga punkter. Läs först. tänk sedan. idioter.
Citera
2019-01-23, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon förlorade nog alla chanser till både den och till obevakat umgänge.
Som jag uppfattar artikeln så bodde pojken vanligen hos pappan och detta handlade om att provbo hos mamman.

Du vet inte ett jävla skit om detta. De har delad vårdnad vilket pappan inte motsätter sig. Det kanske ger en indikation om den kvinnomisshandel och barnmisshandel som skedde i hemmet, att pappan VET att hon tvingades till att sminka pga rädsla för vad som ANNARS skulle hänt henne och barnen.

så jävla korkat skrivet
Citera
2019-01-23, 16:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaLisandra
Du vet inte ett jävla skit om detta. De har delad vårdnad vilket pappan inte motsätter sig. Det kanske ger en indikation om den kvinnomisshandel och barnmisshandel som skedde i hemmet, att pappan VET att hon tvingades till att sminka pga rädsla för vad som ANNARS skulle hänt henne och barnen.

så jävla korkat skrivet
Lider du av PMS? Eller har du alltid lika dåligt språk bara?

Hur vet du vad som gällde mellan dem eller vad den ena eller andra visste?

Tydligt är att pappan till barnen är den som tagit huvudansvaret för dem redan tidigare, och mamman inte skall ha ansvar för barn utan att hon är övervakad.
Citera
2019-01-23, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Det var alltså första gången barnet var där på försök.. han bodde annars hos pappan?

Tja, svårt att säga annat än att det nog är rätt att pappan har ensam vårdnad och att mamman ska hållas borta..

Första gången stryk direkt.. och mamman sminkar för att dölja.. suck.

Det var inte alls första gången. Läs domen och Fup. Mamman blev psykiskt misshandlad och barnet misshandlat. Hon trodde på sambons förklaringar till skadorna. Läs vad Soc skriver om henne i domen.
Finns gott om liknande fall. Du vet ingenting om såna här fall. Detta är inget nytt för den som sett tjejer fastna i klorna på psykopater.
Citera
2019-01-23, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Lider du av PMS? Eller har du alltid lika dåligt språk bara?

Hur vet du vad som gällde mellan dem eller vad den ena eller andra visste?

Tydligt är att pappan till barnen är den som tagit huvudansvaret för dem redan tidigare, och mamman inte skall ha ansvar för barn utan att hon är övervakad.

Vet inte vad du är för bonne, svenska har du inte mkt till.

Jag vet. Varför skriver du inte till tingsrätten och frågar? Om det inte är delad vårdnad så finns tingsrättsbeslut.
Jävla idiot.
Citera
2019-01-23, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuvhedern
Styvpappan är uppenbarligen ett vidrigt äckel. Men Mamman är nog inte så oskyldig eller ovetande om vad som försiggick som hon vill utmåla sig.

Jo det var precis vad hon var. Hon trodde på hans förklaringar. Och hon sminka för hon var hotad. Läs dom och Fup innan du öppnar truten.
Citera
2019-01-23, 17:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vet inte vad du är för bonne, svenska har du inte mkt till.

Jag vet. Varför skriver du inte till tingsrätten och frågar? Om det inte är delad vårdnad så finns tingsrättsbeslut.
Jävla idiot.
Jag pratar om den praktiska vården, det huvudsakliga boendet etc -- vilket pappan haft huvudansvar för medan mamman daddade runt och försökte bädda bekvämt åt sin nya.

Rensa ditt språk för du låter som en tattare uppväxt i kloakerna vid glädjekvarteren.
Citera
2019-01-23, 17:09
Medlem
Citat:
Det var inte alls första gången. Läs domen och Fup. Mamman blev psykiskt misshandlad och barnet misshandlat. Hon trodde på sambons förklaringar till skadorna. Läs vad Soc skriver om henne i domen.
Finns gott om liknande fall. Du vet ingenting om såna här fall. Detta är inget nytt för den som sett tjejer fastna i klorna på psykopater.

Menar du att både biologiska pappan och nya sambon båda är "psykopater" och misshandlat? Mamman och/eller pojken?
Senast redigerad av cactaceae 2019-01-23 kl. 17:15. Anledning: Felstavning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in