2019-01-23, 09:25
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det påstods att bland annat justitsieministern besökte Boden när mordutredningen gick på högvarv.
Det var en minnesstund på torget i Boden efter att kroppsdelarna hade kommit fram och det blev bevisat att det var ett styckmord.
Det som händer var att en hög lokalpolitiker går fram och håller tal han börjar med " vi kan vara glada därför nu finns gärningsmannen bakom lås och bom".
Självklart hade han den informationen att KJ var utsedd till gärningsmannen och skulle fällas för mordet, oavsett om det inte fanns några bevis, som det inte fanns heller.
KJ anhölls och häktades utan några som helst bevis, att kroppsdelarna kom till fyndplatsen var väl inget bevis mot honom och han fanns i föräldrarnas sommarstuga, när de kom till fyndplatsen.
En kriminell häktning och ingenting annat.

Ok. Så då innefattar alltså Konspirationen:
- Spaningsledningen
- åklagarna Bergström och Schönbeck
- justitieminister Beatrice Ask
- lokalpolitiker NN

Någon ytterligare? Tror vi justitieministern agerade på eget bevåg, eller kan vi inkludera ytterligare regeringsmedlemmar? Reinfeldt himself kanske?
Citera
2019-01-23, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Ok. Så då innefattar alltså Konspirationen:
- Spaningsledningen
- åklagarna Bergström och Schönbeck
- justitieminister Beatrice Ask
- lokalpolitiker NN

Någon ytterligare? Tror vi justitieministern agerade på eget bevåg, eller kan vi inkludera ytterligare regeringsmedlemmar? Reinfeldt himself kanske?

Beatrice Ask kan du stryka det var inte hon som påstods ha varit uppe i Boden.
Citera
2019-01-23, 09:27
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Du måste se till fakta att det var inte endast tjejen i bilen utan också hennes man som fanns där när de mötte det som helt sannolikt var VB, mannen och tjejen hade samma uppfattning om den asiatiska kvinnan.
Mannen ville inte vittna utan tycte väl det var nog med att hans fru blev psykat och förnedrad därför hon vittnade, om den asiatiska kvinnan som de mötte.
Det påstods att mannen var "bajsnödig" och därför såg ingenting det tror inte jag på, ser han så dåligt skall han inte köra bil.
Asiatiskan gick på den vänstra sidan som de mötte och den tiden i Boden var det ljust inte solsken men dagsljus, och de körde i 30 km timmen en mycket låg fart att kunna beskåda asiatiskan.
Nu var det unikt att någon kom gående efter den vägen, kanske inte hände på ett helt år och därför blev hon extra noggrant kollad av bilfolket.

Jag kan inte påminna mig att mannen hade någon uppfattning alls .
Men bevisa då för i helvete att det var VB som vittnet såg .
Ditt jävla SANNOLIKT gör inte att det var VB , fattar du trögt eller ?
Jag läste i FUP att VB hade en väninna som var asiat .
Det kan lika gärna ha varit henne vittnet såg .
Eller kan du garantera att det inte var väninnan ?
Beskåda asiatiskan ? Så du vet inte att det var VB nu helt plötsligt ?
Sitter du och glor alla personer som är ute och går i ansiktet när du kör bil ?
I så fall ska du inte köra bil eftersom du inte tittar på vägen .
Så i en stad med massor av invånare hände det en gång per år att någon
kommer och går på den vägen ?
Vilka var bilfolket , ditt enda vittne som inte kunde identifiera asitiskan ?
Nu får du väl ta och upprepa dig igen som vanligt , inlägg 2010 om samma sak .
Senast redigerad av boidis12 2019-01-23 kl. 09:40.
Citera
2019-01-23, 09:36
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Du måste se till fakta att det var inte endast tjejen i bilen utan också hennes man som fanns där när de mötte det som helt sannolikt var VB, mannen och tjejen hade samma uppfattning om den asiatiska kvinnan.
Mannen ville inte vittna utan tycte väl det var nog med att hans fru blev psykat och förnedrad därför hon vittnade, om den asiatiska kvinnan som de mötte.
Det påstods att mannen var "bajsnödig" och därför såg ingenting det tror inte jag på, ser han så dåligt skall han inte köra bil.
Asiatiskan gick på den vänstra sidan som de mötte och den tiden i Boden var det ljust inte solsken men dagsljus, och de körde i 30 km timmen en mycket låg fart att kunna beskåda asiatiskan.
Nu var det unikt att någon kom gående efter den vägen, kanske inte hände på ett helt år och därför blev hon extra noggrant kollad av bilfolket.

Nja, nu läser du nog med Fagro-glasögonen tror jag.
Kvinnan gick in på Facebook efter iakttagelsen men tyckte inte att kvinnan hon såg liknade bilden på VB. Hennes man visade då en annan bild, och denna tyckte hon var mer lik. Dock sa hon typ "men det kanske var för att hon också hade svarta kläder på den bilden". Hon blev inte "pressad" eller "ifrågasatt". Det hela slutade med att hon inte kunde uttala sig säkrare än att hon "inte kunde utesluta att det var VB hon såg".

Där har du ditt "bevis". Det är pinsamt beteende av dig att försöka få det till något annat. Men det är ju så du jobbar. Du förvränger fakta, hittar på betydelser av olika icke-undersökta detaljer, samt exkluderar allt som inte passar in. Du är förmodligen världens sämsta privatspanare, och din argumentation ligger på ungefär samma nivå.

Jag har frågat förr men inte fått något svar: vad vill du uppnå med alla dina inlägg? Tror du att folk kommer att köpa dina ologiska fantasier bara du upprepar dom tillräckligt många gånger?
Citera
2019-01-23, 09:36
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Beatrice Ask kan du stryka det var inte hon som påstods ha varit uppe i Boden.

Nähä. Vem var justitieminister 2013 då?
Citera
2019-01-23, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egoonline
En annan möjlighet är att det var Kristoffer som flyttade delarna.

Jag tror att han mådde dåligt och blev otålig, dessutom trodde han inte att han lämnat några spår och kände sig därför säker på att han skulle komma undan.

Du är helt fel ute det fanns två gärningsmän som utförde kidnappningen av VB, som kan ses med obduktionsprotokollet, en ensam skulle inte klara av det snabbt som är ett villkor.
Det var gärningsmännen som körde kroppsdelarna till värnet att gömmas och förvaras, som sedan togs därifrån.
En ensam person hade inte kunnat genomföra den här operationen att placera in kroppsdelarna i värnet och sedan placera dem på fyndplatsen.
När det gäller KJ kunde han aldrig veta var de fanns, därför jag håller det som osannolikt att han gjorde transporter med sin bil för gärningsmännen.

De som påstår att det var KJ som körde kroppsdelar med sin bil och det fanns därför liklukt i hans bagageutrymme måste tro att han utförde transport för gärningsmännen.
Citera
2019-01-23, 09:40
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Biträdande förhörsledaren får tillfälle att ställa frågor.
Vilka bilar har du? Micke uppger att han har fyra bilar. En vit caddy, paketbil, Terrano Jeep grå/svart, Opel, firmabil, vit,ej med tryck. Han har även en Audi utanför sin bostad men den är ej i körbart skick. Terranon är ej besiktad och han kör den ej. Denna bil skall Tessan få.
Caddyn är firma /privatbil. Nu kör han mest med Opeln. Tessan och Andreas har lånat Caddyn, morbrodern har även lånat den vid ett tillfälle. Det är ingen annan som använder bilarna.
Förhör enlig FUP 995 24 maj

Förhörsledaren borde frågat vilka bilar hade du den 4:e maj ?
Sedan borde förhörsledaren varit så förberedd och kollat upp på bilregistret vilka bilar han hade den 4 maj.
Det var känt att han hade en röd Ford skåpbil till försäljning på Blocket i maj månad innan förhöret.
Den röda Ford bilen är helt enkelt försvunnen, kanske blivit eldat upp, som ingen saknad.
Du är ju dummare än tåget .
Här borde han ställts mot väggen med den röda Ford skåpbilen var den tog vägen och den borde ha varit med i söket som hunden Uno gjorde i garaget och inte KJ:s bil, som hade ingenting med mordet att göra.
Den röda Ford bilen är helt enkelt försvunnen, kanske blivit eldat upp, som ingen saknad.

Det är endast att inse spaningsledningen har varit miserabel i den här utredningen, som inte tycks haft motiv att lösa brottet, utan att dölja det.

Klart som faan att polisen kollade upp vilka bilar MB hade den 4:e Maj .
Det kollas alltid upp så att det stämmer med vad den som förhörs säger .
Alltså har polisen sett den röda lilla Ford skåpbilen .
Den röda Ford bilen är helt enkelt försvunnen, kanske blivit eldat upp .
Varför skulle den ha blivit ELDAT UPP ?
Du har ju inte bevisat att den har med mordet på VB att göra än .
Fantasier och SANNOLIKT är inte detsamma som att den var inblandad .
Citera
2019-01-23, 09:43
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför skulle Kim bli otålig? Han hade ingen glädje av att kroppen hittades så någon annan fick skulden.

Folk som begår brott beter sig offra oberäkneligt.
Jag kan se tecken på att Kristoffer betedde sig märkligt vid tidpunkten.
Jag ser det inte som konstigt alls att han skulle ha flyttat på delarna.

Det är mina idéer.
Du behöver inte hålla med.
Citera
2019-01-23, 09:51
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Det är mina idéer.

På tal om ologiskt: om det nu är annan/andra gärningsmän som vill a) komma undan, och b) gärna få KJ fälld - varför denna iver över att kroppen ska hittas? Med de risker som en flytt av kroppsdelar i sig innebär (spår mm), dessutom i ett område där poliser och sökgrupper svärmar? Grundkurs 1 i hur man kommer undan mord är att riskerna minskar ju längre tid det tar innan en kropp hittas.
Blodet i bilen var ju redan planterat (enligt denna teori), så det var ju bara att sitta still i båten. Att komma undan mordet för egen del måste rimligen ha högsta prioritet.
Citera
2019-01-23, 09:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Det är mina idéer.
Kim beter sig alltid märkligt, men varför skulle han bli otålig och flytta på delarna? Det är lite väl märkligt att han skulle peka ut sig själv efter att ha städat så noga. Då hade det varit bättre att låta kroppen ligga kvar i värnet. Grundkurs 1 i hur man kommer undan mord är att riskerna minskar ju längre tid det tar innan en kropp hittas.

Detta scenario är troligare. Blodet planterades i Kims bil för att han skulle få skulden. Kroppen placerades i ett värn för att han skulle bli misstänkt och bilen undersökt. När kroppen inte var funnen efter två veckor blev mördaren otålig, risken fanns hela tiden att hen själv skulle bli avslöjad, och kroppen flyttades till en plats där det var troligare att den skulle bli funnen snart och som pekade ut Kim ännu mer än ett värn. Planen gick i lås.
Senast redigerad av Quarrel 2019-01-23 kl. 09:58.
Citera
2019-01-23, 10:03
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Kim beter sig alltid märkligt, men varför skulle han bli otålig och flytta på delarna? Det är lite väl märkligt att han skulle peka ut sig själv efter att ha städat så noga. Då hade det varit bättre att låta kroppen ligga kvar i värnet. Grundkurs 1 i hur man kommer undan mord är att riskerna minskar ju längre tid det tar innan en kropp hittas.

Detta scenario är troligare. Blodet planterades i Kims bil för att han skulle få skulden. Kroppen placerades i ett värn för att han skulle bli misstänkt och bilen undersökt. När kroppen inte var funnen efter två veckor blev mördaren otålig, risken fanns hela tiden att hen själv skulle bli avslöjad, och kroppen flyttades till en plats där det var troligare att den skulle bli funnen snart och som pekade ut Kim ännu mer än ett värn. Planen gick i lås.

Det är inte ett dugg troligt att en annan mördare skulle riskera att flytta kroppen (igen) och därmed riskera att både bli sedd och lämna spår. Det troligaste är att Kristoffer bestämde sig för att få in hela kroppen i gula huset för att sedan sätta eld på allting men blev avbruten och kunde inte fortsätta.
Citera
2019-01-23, 10:03
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Detta scenario är troligare. Blodet planterades i Kims bil för att han skulle få skulden. Kroppen placerades i ett värn för att han skulle bli misstänkt och bilen undersökt. När kroppen inte var funnen efter två veckor blev mördaren otålig och kroppen flyttades till en plats där det var troligare att den skulle bli funnen snart och som pekade ut Kim ännu mer än ett värn. Planen gick i lås.

Planen gick i lås ?
Vem planterade blodet i KIM:S bil ?
Varför skulle misstankarna falla på KIM för att kroppen var placerad i ett värn ?
På vilket sätt pekade det ut KIM mer att kroppen fanns i terrängen ?
Pekade ett värn ut KIM ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in