Citat:
Ursprungligen postat av
blue_no1
det ska jag tala om. han blev ledsen på ögat och ville åka till polisen, men jag vet inte vad som sades då jag inte hade mina tolkningsöron på mig, men dom verkade komma fint överens och farbrorn lämnade sitt pass och legitimation som en liten gåva till en av dom stora. sen har jag inte hört nåt. gubben fattade väl vinken antar jag, han höll käften och drog därifrån och kände inte för att käfta mer antar jag.
men är denna hyresvärd bara yte efter makt och mer pengar för att robba tanten på ockerhyra, jaa då hoppas jag damen ifråga oxå känner liknande folk!
det var min tanke med, att få ut henne utan massa dyra långa dragningar med kronkallen och tingsrätten och skit. bara psyka bort henne liksom. det eller en otroligt krävande häxa till käring.
Gubben har till och med framträtt i tidningen:
Men en hyreshöjning brukar ju för handlas med en motpart, vanligtvis Hyresgästföreningen?
– Nej, jag har skrivit in i kontrakten att mina hyresgäster inte får vara med i Hyresgästföreningen.
Alltså har vi att göra med en gniden gubbe som vill ha in pengar, och helst undvika så många krav som möjligt. Att han skriver in saker i avtalet som inte är lagliga är ju en annan sak. Han kan lika gärna skriva in: Jag får döda er och det får inte anses som ett brott. Saknar ändå rättslig substans.