2019-01-22, 23:28
Medlem
walklikeacats avatar
Vilken dåre! Han är alltså 78 år gammal och driver en fastighetsfirma i Stockaryd - Bror Karl Oskar Andersson. Man undrar vilka flera han kan tänkas terrorisera.
Citera
2019-01-22, 23:30
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cereme
Vad betyder måla över fönster? Kletar han bokstavligen färg på rutorna som Farbror Melker?

Han sprejfärgar enligt artikeln sovrumsfönstret med svart sprayfärg.
Citera
2019-01-22, 23:31
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cereme
Vad betyder måla över fönster? Kletar han bokstavligen färg på rutorna som Farbror Melker?
Finns både text samt bilder i artikeln som länkas i första inlägget som beskriver exakt vad som försiggår.
Citera
2019-01-23, 00:01
Medlem
Android2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blue_no1
kan det vara som så att det är ett långtidskontrakt på huset, tanten är helt omöjlig, klagar på värmen, det drar i huset, lyhört. man måste klippa gräsmattan, och allt so alla som bott i ett hus redan vet, men tanten ansåg att hyresvärden skulle skotta hennes farstu, sanda till brevlådan och allt en del kan komma på?

det är faktiskt problem att få bort hyresgäster med kontrakt, och det är bara k.f.m som ens FÅR vräka.
personligen tror jag på en helt omöjlig kärring som enklast kan fås iväg med mindre snäla medel så hon flyttar självmant istället för att förlora hundratusentals kr i nån tingsrätt som i vilket fall ändå alltid går kninnors ärende med eller utan bevis, deras ord verkar ju räcka numer.

det är hans hus, ville jag ha bort kärringen hade jag satt fönsterluckor över alla fönster under hösten till vintern, för att skydda fönstren såklart.
finns ingen speciell klausul i kontraktet hade jag köpt varenda gammal skrotbil jag kunde ställa på gården, ju värre vrak desto bättre.
jag hade nog även sagt till i god tid för att byta vattenstammen, eller åtminstone kolla den ordentligt, i kanske 8 veckor, vattnet skulle enkelt frysa ifall vattenpumpen råkade gå sönder, bara det står i kontraktet att detta inte måste lösas typ omgående, kan det bli jobbigt utan vatten, inget att dricka, duscha, eller diska i.

att byta ut en fullstor frys o kyl mot den minsta man kan hitta besparar ju energin! förutom detta skulle jag satt upp ett högt staket runt hela huset, 4 meter högt nätstängsel typ, och utanför gården ännu ett, jag skulle göra allt för att tanten skulle flytta självmant om det nu är så.

fanns typ lada eller garage skulle jag måla detta med olika färgslattar så det skulle se ut som ett uteliggarläger i zimbabwe typ...gillas gräsmattan kan man fylla den med singel. eller tvärtom.
finns ju hur mycket som helst att göra....

är det bara en psykig gubbe som kräver mer pengar bara ändå, hoppas jag tanten flyttar fort och eldar ner huset innan.

Hon vill visst inte flytta eftersom hon trivs för övrigt. Utom med värden kantänka.
Citera
2019-01-23, 00:13
Medlem
tigerrakets avatar
Det var jävlar vad Aftonbladet var snabba med att plussa den artikeln. Tyckte de inte om att FB tog upp det?
Citera
2019-01-23, 00:16
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Android2000
Hon vill visst inte flytta eftersom hon trivs för övrigt. Utom med värden kantänka.

klart tanten kanske trivs, men kräver och tror att det ska vara på enbart hennes vilkor. har hjälpt en polare att vräka/hjälpa farbrorn UT när denne ansåg att det var polarns ansvar att det fanns ved, att det blev skottat på farstun, att det skulle målas om, även utavändigt på huset, och gubben hade visst all rätt i världen att ta bort rabatter och träd på eget bevåg, men det fanns ingen hjälp av myndigheterna att få.
så jag o kompisen tog med två starka killar som för övrigt hade lite svårt med språket, så jag fick tolka så gott det gick. men efterbara kanske 2 minuters samtal utan en enda höjd röst skrev gubben på en direkt uppsägning, och fick hjälp att bära sina saker ner till vägen så han kunde ringa taxi.

jag erbjöd mig även till en privat hyresvärd en gång att om han hade överseende med att jag inte flyttstädade, och slapp laga ett par hål som av nån anledning var just exakt nio millimeter, i ett golv, en vägg och klantigt nog, ett i taket oxå(bodde överst så ingen fara! ) att jag kunde hjälpa honom att "handräcka" en lapp om vräkning, eller kanske prata lite med småbuset som pysslade med inbrott.
detta resulterade i att han var hygglig nog att inte ens kommentera varken hål eller den icke inträffade städningen!

mycket trevliga hyresvärdar finns det, men det är fan synd om en del av dom.

-notera nu oxå att det där var för över16-18 år sedan, så det är prskiberat i vilket fall!
Citera
2019-01-23, 00:22
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0EaePA/hyresvardens-hamnd-satte-plank-for-gull-britts-sovrumsfonster

Vad är detta för hyresvärd? Han har velat höja hyran. Gull-Britt har sagt nej och gått till domstolen som gick på hennes linje. Då hotar han med att ta lagen i egna händer.

Sedan målar han över fönster för att "hon har tittat ut för mycket", han spikar igen dörrar och sätter sedan upp staket framför samma fönster igen när kronofogden tar bort färgen.

Vad är detta för geni till hyresvärd?

Kan inte läsa hela då det är en plus artikel i aftonbladet.
Länkar till hem & hyra istället.

Bland det sjukaste jag har läst.
Fy fan för att trakassera en gammal tant.

Vad gör det om hon tittar ut dygnet runt?

Snacka om farligt att spika för dörren, tänk om det börjar brinna.

https://www.hemhyra.se/nyheter/hyresgast-fick-plank-fonstret/

*klipp*Med hjälp av Hyresgästföreningen vänder sig Gull-Britt Karlsson till Kronofogden, som beslutar att färgen och plankorna ska tas bort. Värden struntar i att följa beslutet varvid fogden får rycka ut med rengöring och kofot. Dagen efter råder på nytt aktivitet utanför Gull-Britt Karlssons sovrumsfönster. Värden låter en snickare resa ett fristående plank utanför fönstret så att de är omöjligt att titta ut. Den här gången går den juridiska processen snabbare. Kronofogden avlägsnar snickerierna.*klipp*
Citera
2019-01-23, 00:28
Medlem
Android2000s avatar
Citat:
klart tanten kanske trivs, men kräver och tror att det ska vara på enbart hennes vilkor. har hjälpt en polare att vräka/hjälpa farbrorn UT när denne ansåg att det var polarns ansvar att det fanns ved, att det blev skottat på farstun, att det skulle målas om, även utavändigt på huset, och gubben hade visst all rätt i världen att ta bort rabatter och träd på eget bevåg, men det fanns ingen hjälp av myndigheterna att få.
så jag o kompisen tog med två starka killar som för övrigt hade lite svårt med språket, så jag fick tolka så gott det gick. men efterbara kanske 2 minuters samtal utan en enda höjd röst skrev gubben på en direkt uppsägning, och fick hjälp att bära sina saker ner till vägen så han kunde ringa taxi.

jag erbjöd mig även till en privat hyresvärd en gång att om han hade överseende med att jag inte flyttstädade, och slapp laga ett par hål som av nån anledning var just exakt nio millimeter, i ett golv, en vägg och klantigt nog, ett i taket oxå(bodde överst så ingen fara! ) att jag kunde hjälpa honom att "handräcka" en lapp om vräkning, eller kanske prata lite med småbuset som pysslade med inbrott.
detta resulterade i att han var hygglig nog att inte ens kommentera varken hål eller den icke inträffade städningen!

-notera nu oxå att det där var för över16-18 år sedan, så det är prskiberat i vilket fall!

Ok för att det finns trevliga hyresvärdar, men jag tycker inte att den här gubben verkar vara en av dem.
Inget i artikeln tyder på att hyresgästen är en sådan där krävande och besvärlig person. Det står att värden höjde hyran utan att meddela och att hon inte gick med på det, varpå han började spraymåla fönster osv.

Undrar faktiskt hur det gick med farbrorn som ni vräkte på stående fot?
Senast redigerad av Android2000 2019-01-23 kl. 00:33. Anledning: Tillägg
Citera
2019-01-23, 00:29
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:

I detta fallet är det ju tydligen en hyreshöjning som ligger till grund för bråket. Hyresvärden har väl blivit pengakåt.

Vi vet inte heller om hon är en krävande hyresgäst, eller om det är hyresvärden som blivit snål på gamla dar. Har varit med om hyresvärdar som velat bli av med hyresgäster för att deras egna släkt skall kunna flytta in i lägenheten istället...
Citera
2019-01-23, 00:49
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Android2000
Ok för att det finns trevliga hyresvärdar, men jag tycker inte att den här gubben verkar vara en av dem.
Inget i artikeln tyder på att hyresgästen är en sådan där krävande och besvärlig person. Det står att värden höjde hyran utan att meddela och att hon inte gick med på det, varpå han började spraymåla fönster osv.

Undrar faktiskt hur det gick med farbrorn som ni vräkte på stående fot?

det ska jag tala om. han blev ledsen på ögat och ville åka till polisen, men jag vet inte vad som sades då jag inte hade mina tolkningsöron på mig, men dom verkade komma fint överens och farbrorn lämnade sitt pass och legitimation som en liten gåva till en av dom stora. sen har jag inte hört nåt. gubben fattade väl vinken antar jag, han höll käften och drog därifrån och kände inte för att käfta mer antar jag.

men är denna hyresvärd bara yte efter makt och mer pengar för att robba tanten på ockerhyra, jaa då hoppas jag damen ifråga oxå känner liknande folk!

Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
I detta fallet är det ju tydligen en hyreshöjning som ligger till grund för bråket. Hyresvärden har väl blivit pengakåt.

Vi vet inte heller om hon är en krävande hyresgäst, eller om det är hyresvärden som blivit snål på gamla dar. Har varit med om hyresvärdar som velat bli av med hyresgäster för att deras egna släkt skall kunna flytta in i lägenheten istället...

det var min tanke med, att få ut henne utan massa dyra långa dragningar med kronkallen och tingsrätten och skit. bara psyka bort henne liksom. det eller en otroligt krävande häxa till käring.
Citera
2019-01-23, 01:01
Medlem
Gabriel Knights avatar
Både tanten och gubben är nog lika tjuriga så båda får skylla sig själva att det blivit så här.
För några år sedan fanns det här en tant som såg precis allt som försegick utanför fönstret och tjafsade med alla genom att lägga sig saker som inte angick henne.
Någon kastade då en sten genom rutan och sedan slutade hon att glo och lägga sig i saker hon inte hade att göra med. Troligen är väl tanten i artikeln likadan och då är de bara att spika igen dörren och måla igen alla fönster för henne.
Citera
2019-01-23, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Både tanten och gubben är nog lika tjuriga så båda får skylla sig själva att det blivit så här.
För några år sedan fanns det här en tant som såg precis allt som försegick utanför fönstret och tjafsade med alla genom att lägga sig saker som inte angick henne.
Någon kastade då en sten genom rutan och sedan slutade hon att glo och lägga sig i saker hon inte hade att göra med. Troligen är väl tanten i artikeln likadan och då är de bara att spika igen dörren och måla igen alla fönster för henne.

Det där har du konstruerat upp/hittat på bara för att du själv har samma mentalitet som hyresvärden. Kärrigen får väll för fan titta ut hur mycket eller lite hon vill, hon betalar för fan hyran. Ska komma några jävla snor ungar och en hjärndöd hyresvärd och diktera folks
tittande, är ju föranledes hyresvärden som begår brott gång på gång, en idiot..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in