Citat:
Ursprungligen postat av
Android2000
Hon vill visst inte flytta eftersom hon trivs för övrigt. Utom med värden kantänka.
klart tanten kanske trivs, men kräver och tror att det ska vara på enbart hennes vilkor. har hjälpt en polare att vräka/hjälpa farbrorn UT när denne ansåg att det var polarns ansvar att det fanns ved, att det blev skottat på farstun, att det skulle målas om, även utavändigt på huset, och gubben hade visst all rätt i världen att ta bort rabatter och träd på eget bevåg, men det fanns ingen hjälp av myndigheterna att få.
så jag o kompisen tog med två starka killar som för övrigt hade lite svårt med språket, så jag fick tolka så gott det gick. men efterbara kanske 2 minuters samtal utan en enda höjd röst skrev gubben på en direkt uppsägning, och fick hjälp att bära sina saker ner till vägen så han kunde ringa taxi.
jag erbjöd mig även till en privat hyresvärd en gång att om han hade överseende med att jag inte flyttstädade, och slapp laga ett par hål som av nån anledning var just exakt nio millimeter, i ett golv, en vägg och klantigt nog, ett i taket oxå(bodde överst så ingen fara!

) att jag kunde hjälpa honom att "handräcka" en lapp om vräkning, eller kanske prata lite med småbuset som pysslade med inbrott.
detta resulterade i att han var hygglig nog att inte ens kommentera varken hål eller den icke inträffade städningen!
mycket trevliga hyresvärdar finns det, men det är fan synd om en del av dom.
-notera nu oxå att det där var för över16-18 år sedan, så det är prskiberat i vilket fall!