2019-01-22, 22:13
Medlem
tigerrakets avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0EaePA/hyresvardens-hamnd-satte-plank-for-gull-britts-sovrumsfonster

Vad är detta för hyresvärd? Han har velat höja hyran. Gull-Britt har sagt nej och gått till domstolen som gick på hennes linje. Då hotar han med att ta lagen i egna händer.

Sedan målar han över fönster för att "hon har tittat ut för mycket", han spikar igen dörrar och sätter sedan upp staket framför samma fönster igen när kronofogden tar bort färgen.

Vad är detta för geni till hyresvärd?
Citera
2019-01-22, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0EaePA/hyresvardens-hamnd-satte-plank-for-gull-britts-sovrumsfonster

Vad är detta för hyresvärd? Han har velat höja hyran. Gull-Britt har sagt nej och gått till domstolen som gick på hennes linje. Då hotar han med att ta lagen i egna händer.

Sedan målar han över fönster för att "hon har tittat ut för mycket", han spikar igen dörrar och sätter sedan upp staket framför samma fönster igen när kronofogden tar bort färgen.

Se över möjligheten till tvångsförvaltning?
Citera
2019-01-22, 22:26
Medlem
powlices avatar
Citat:

Det här var det sjukaste jag har sett, hur fan tänker han?
Citera
2019-01-22, 22:33
Medlem
Swinger-sthlms avatar
Vilken idiot till hyresvärd.
Måste vara psyksjuk. Bara det faktum att han deklarerar i rätten att han tänker ta saken i egna händer om dom inte dömmer att han har rätt är ju rätt skruvat.
Verkar inte tänka ekonomiskt heller.
Vad heter dåren?
Citera
2019-01-22, 22:39
Medlem
Trodde jag skulle dö av skratt. Hyresvärden säger att han gjort som han gjort för att hon tittat ut för mycket. Wtf?

Och sedan blir det ännu bättre när Gull-Britt förnekar att så är fallet.
Citera
2019-01-22, 22:50
Medlem
tigerrakets avatar
Rent krasst skulle hon väl kunna polisanmäla honom för trakasserier
Citera
2019-01-22, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swinger-sthlm
Vad heter dåren?
Bror Andersson. Det står ju i Hem & Hyra-artikeln som Aftonbladet länkar till.
Citera
2019-01-22, 23:00
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Rent krasst skulle hon väl kunna polisanmäla honom för trakasserier

Skulle precis skriva detta. Är fan klockrent att det är trakasserier. Måste hon anmäla eller kan någon annan göra det? Så här beteer man sig fan inte mot en gammal tant.
Citera
2019-01-22, 23:13
Medlem
blue_no1s avatar
kan det vara som så att det är ett långtidskontrakt på huset, tanten är helt omöjlig, klagar på värmen, det drar i huset, lyhört. man måste klippa gräsmattan, och allt so alla som bott i ett hus redan vet, men tanten ansåg att hyresvärden skulle skotta hennes farstu, sanda till brevlådan och allt en del kan komma på?

det är faktiskt problem att få bort hyresgäster med kontrakt, och det är bara k.f.m som ens FÅR vräka.
personligen tror jag på en helt omöjlig kärring som enklast kan fås iväg med mindre snäla medel så hon flyttar självmant istället för att förlora hundratusentals kr i nån tingsrätt som i vilket fall ändå alltid går kninnors ärende med eller utan bevis, deras ord verkar ju räcka numer.

det är hans hus, ville jag ha bort kärringen hade jag satt fönsterluckor över alla fönster under hösten till vintern, för att skydda fönstren såklart.
finns ingen speciell klausul i kontraktet hade jag köpt varenda gammal skrotbil jag kunde ställa på gården, ju värre vrak desto bättre.
jag hade nog även sagt till i god tid för att byta vattenstammen, eller åtminstone kolla den ordentligt, i kanske 8 veckor, vattnet skulle enkelt frysa ifall vattenpumpen råkade gå sönder, bara det står i kontraktet att detta inte måste lösas typ omgående, kan det bli jobbigt utan vatten, inget att dricka, duscha, eller diska i.

att byta ut en fullstor frys o kyl mot den minsta man kan hitta besparar ju energin! förutom detta skulle jag satt upp ett högt staket runt hela huset, 4 meter högt nätstängsel typ, och utanför gården ännu ett, jag skulle göra allt för att tanten skulle flytta självmant om det nu är så.

fanns typ lada eller garage skulle jag måla detta med olika färgslattar så det skulle se ut som ett uteliggarläger i zimbabwe typ...gillas gräsmattan kan man fylla den med singel. eller tvärtom.
finns ju hur mycket som helst att göra....

är det bara en psykig gubbe som kräver mer pengar bara ändå, hoppas jag tanten flyttar fort och eldar ner huset innan.
Citera
2019-01-22, 23:14
Medlem
Vad betyder måla över fönster? Kletar han bokstavligen färg på rutorna som Farbror Melker?
Citera
2019-01-22, 23:24
Avslutad
Tokigt gjort av hyresvärden, men jag är rätt säker på att tanten faktiskt står och glor i fönstret onormalt mycket. Det blir rätt så olustigt efter ett tag.
Citera
2019-01-22, 23:26
Medlem
Eksjö tingsrätt
Mål nr:
T 391-18
T 1517-15
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera